Lihakset nykii ympäri kehoa
Alkaa huolestuttamaan, kun lihakseni ovat nykineet nyt jo huhtikuusta 2020 lähtien. Maaliskuussa minulla oli koronan oireita, mutta silloin ei päässyt testeihin, joten ikinä en saanut varmistusta olinko saanut koronan vai en. Ennen ei ole ollut vastaavaa ongelmaa. Lääkäri ei uskonut ja vähätteli. Sain kuvattua onneksi videolle nykimisen ja aion tarvittaessa näyttää lääkärille. Onko kenelläkään muulla samantyyppistä lihasnykimistä?
Kommentit (33)
Kokeile juoda enemmän vettä. Lisäksi merisuolaa riittävästi. Jos ei auta, niin magnesiumkuuri (kannattaa ottaa yhdessä D-vitamiinin kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Nykimisen lisäksi myös rankkaa hiustenlähtöä ollut ja ääni ollut todella matala (en polta). Kurkussa valkoisia länttejä kuin joku tulehdus olisi. Maatessa tuntuu, ettei saa henkeä ja rintaa puristaa. Heti kun nousee ylös tilanne helpottaa. -Ap
Kuulostaa siltä, että sinulla on jokin pitkittynyt tulehdustila päällä. Se kuluttaa ne ravinteet, joita hermostosi ja hiuksesi tarvitsisivat.
Olethan käynyt jo lääkärissä?
Täytyy kokeilla magnesiumia purkista. Silti epäilen ettei johdu ainakaan magnesiumin puutoksesta, sillä syön joka päivä vihersmoothien, pähkinöitä/siemeniä, kasviksia, täysjyvätuotteita jne. Ja luulisi ettei tuo kaliumin puutekaan. Mutta aion kokeilla, jos tuosta lisästä olisi apua. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykimisen lisäksi myös rankkaa hiustenlähtöä ollut ja ääni ollut todella matala (en polta). Kurkussa valkoisia länttejä kuin joku tulehdus olisi. Maatessa tuntuu, ettei saa henkeä ja rintaa puristaa. Heti kun nousee ylös tilanne helpottaa. -Ap
Kuulostaa siltä, että sinulla on jokin pitkittynyt tulehdustila päällä. Se kuluttaa ne ravinteet, joita hermostosi ja hiuksesi tarvitsisivat.
Olethan käynyt jo lääkärissä?
En puoleen vuoteen, kun viimeksi vähäteltiin oireitani. Jotenkin hävettänyt mennä uudestaan. Ehkä nyt tosiaan aika varata uudestaan aika lääkärille. Tuo tulehdustila kuulostaa loogiselta. -Ap
Astmalääkkeet voivat tehdä lihasnykimistä ja selälläolon tukaluus voi liittyä hengityksen vaikeuteen.
Itsellä jopa käsien heilahtamisia ylös maatessa. Niskassa vaurioita ja lihasjännitystä. Harrastan kilpaurheilua ja kuten mainittiin, kehonhuolto on tärkeä.
Hiukset lähtee stressin seurauksena. Itsellä lähti 4 kk sairaala-ajan jälkeen.
Käyttäjä41113 kirjoitti:
Minulla nykiminen on johtunut magnesiumin puutteesta. Jotkut jo täällä sitä ehdottivatkin, eli kokeile ensin magnesiumlisää. Jos se on auttaakseen, nykiminen vähenee päivässä-parissa. Jos viikon kuurilla ei ole mitään vaikutusta, niin sitten koronavasta-ainetestiin.
Minulla magnesiumista ja muista hivenaineista ei ole ollut mitään apua. Ei yösmää. Vitamiineista.
Nykyään en tällä stressaa, ajattelen, että tämä on ominaisuus.
Isäukolla on ihan sama vaiva. Hän täyttää juuri 90 vuotta.
Meinaatko elohiiren kaltaista nykimistä? Mulla ollut sellaisia jostain vuodesta 2015 asti, vaikka nykyään kyllä on vähentynyt. Syytä niille ei ole löytynyt.
Miten pohkeesi nykivät? Minulla nimittäin on sama juttu ja ollut paljon ennen Koronaa.
Onko se kuin tämä: https://www.istockphoto.com/fi/video/tahaton-lihasten-nykiminen-gm13238…
Sini Hirvonen
Onkohan ap enää kuulolla, tämä juttu n 2021 vuodelta. Minulla oli nykimisiä 2016 vuonna ja niitä selviteltiin.
Neurologi kysyi mitä vitamiinjeä syö, luettelin ne ja sanoi , että aikamoinen koktail ja että jättäpä puoleksi vuodeksi pois. Jätin ja alkoi keho rauhoitumaan. Sitten luin , että B12 vitamiini ja muistaakseni myös B6 vitamiini varastoituu vaikka ovat vesiliukoisia, jos niitä saa liikaa alkaa keho reagoimaan.
Neurolgi totesi myös, ettö myalgia tyyppisiä kipuja. No, nyt on sitten diagonosoitu fibromyalgia.
Vitamiinien kanssa täytyy olla tarkkana, päällekkäisyyksiä pitää varoa.
Itse olen nyt ottanut opikseni
Lihasnykäyksistä en enää kärsi, lopetin turhan määrän vitamiinesita. Esim jos syön kalaa en silloin ota Dvitamiiniä. Ja jos tiedän saavani Bvitamiineja ravinnosta , silloin en ota niitä enää purkista jne.
Vesi on myös aika katala , jos juot kalkkipitoista vettä liikaa pitkän aikaa , saattaa tulla jopa munuaiskiviä ja muita oireita.
Homealtistus aiheuttaa myös lihasnykinöitä.
Homemyrkyt rikkovat solukalvon jolloin soluun syntyy uusia kanavia ja solujen natrium-kalium aineenvaihdunta menee sekaisin.
Homeelle altistuminen ei ole koskaan vaaratonta.
Onko tullu maattua liikaa ja kiloja kertyny ?