Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millainen oli ensimmäinen päivä vauvan kanssa kun kotiuduitte?

04.03.2015 |

Olisi mukava lueskella teidän muiden kokemuksia ja tunteita siitä kun se pieni oli vohdoin kotona ja millaisia tuntekta se teissä herätti ? Ja miltä tuoreesta isästä tuntui? :) itse esikoistani odotan innolla ja en malta odottaa sitä päivää kun saamme olla ihan kolmestaan perheenkesken kotona :)))

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:17"]Alapää oli aika kipeänä, joten kun parkkeerasin sohvan nurkkaan, en siitä juuri noussut. Miestä siis passuutin (tavallista enemmän). Kävi heti vieraita, miehen kavereita ehkä 5kpl. Yksi taisi olla enempi kaverinkaveri :D
Mutta se ei haitannut, vaan oli kiva juttu.
Laps oli oma tyytyväinen itsensä. Imetin välillä ja välillä kävi jonkun ihmettelevän sedän sylissä. Yöllä sitten nukuttiin hyvin, useampi tunti oli heti imetysten väli. Useamman yön niitä imetysaikoja kirjailin tunnollisesti lappuun yöllä. Se olikin ihan hyvä, sillä sen verran tokkurassa olin(yöt), että muuten en olisi yhtään tiennyt olenko valvonut vai nukkunut :) [/quote] mäkin muistan kun merkkailin alussa puhelimen muistioon ja vielä minuutitkin kuin kauan oli syönyt :D kauheeta hössötystä :D

[/quote]

Mä en tehnyt tollasta, mutta mä olin jotenkin ylihysteerinen oman nukkumiseni suhteen (pelkäsin että pimahdan, jos en saa tarpeeksi unta), joten laskin yön aikana kertyneet omat unipätkät yhteen ja jos niistä ei tullut 8 tuntia, piti unentarvetta kompensoida päikkäreillä :D Hah!

Vierailija
22/27 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän pelottavaa kieltämättä kun jäätiin kahden kotiin.

Imetin ja söin, imetin ja söin, kävin vahtimassa jatkuvasti että hengittääkö. Menin kuin höyryveturi kotona ja siivosin samalla.

Ihmiset varoittelivat että kohta iskee väsymys mutta sitä ei koskaan tullut, nukuin hyvin vauva kainalossa  enkä alun jälkeen siivonnut tai tehnyt mitään kun vauva nukkui, lepäsin itsekin.

Jotkut kyllä kyseli että "meinaatko nälkään tappaa, anna nyt korviketta jo" kun imetyksen alku näytti aika hurjalta, suihkutissit ja kipeät nännit toivat haastetta. En todellakaan antanut kun ensi pumppauksella 260ml saalista.

Syö ja juo ja lepää.

Tein vauvan kanssa diilin, että molemmat saa syödä rauhassa, ensin vauva ja sitten sinä. Imetys sujuu vieläkin niin hyvin, tyttö 14kk ja 13kg :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo oli epätodellinen. Väsytti ja hormonit sekaisin. Vauva itki ja en pystynyt itsekään nukkumaan. Pelotti tuleva.

Vierailija
24/27 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä säpsyi kaikkia inahduksia ja oli ihan varma, että lapsi menee rikki hänen sylissään ihan heti. Tädit, sedät ja mummot pamahti täytekakun kanssa kylään pari tuntia kotiutumisen jälkeen. :D

Vierailija
25/27 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella iltapäivällä kun tultiin kotiin oli kyllä tosi outo olo. Automatka tapeltiin kun mies ajoi kaikista töyssyistä ja episitomia haava hoton kipee.Mies oli ihan pihalla että mitä pitää tehdä. Ei oikein uskaltanut puuttua mihinkään.Laitoin sänkyyn makaamaan ja kun heräsi alkoi huutaa niin totesi että nyt sitä varmaan imetetään. Irroitti joskus maaliskuussa :). Toisen kanssa kesä kauneimmillaan. Tultiin kotiin ja kaikki kävi nukkumaan päikkäreitä. Oli kyllä ihanaa kun oli itse niin paljon varmempi toisella kertaa.

Vierailija
26/27 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin vauvan isästä raskaana ollessani. Olin ennen synnytystä tehnyt pakastimen täyteen ruokaa, siivonnut ja järjestellyt kotia. Tulin kotiin taksilla vauvan kanssa. Nostin hänet turvakaukalosta pois ja laitoin pinnasänkyyn. Kävin suihkussa ja vaihdoin kotihousut päälleni. Tämän jälkeen pistin puhelimen äänettömälle, nostan vauvan viereeni sänkyyn ja ihailin häntä. 

Itkin onnesta. Hän oli niin täydellinen. Välillä imetin ja torkuin. Välillä kävin vessassa ja hain sänkyyn herkkuja joita söin. Välillä vaihdoin vaipat. 

Ihana ensimmäinen päivä ja yö kotona :)

Vierailija
27/27 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduimme 4viikon sairaalassaolon jälkeen, joten olo oli epätodellinen ja kauhunsekainen. Lapsella oli vielä nenä-mahaletku ja me laskimme maitomääriä millilitroina ja sekoittelimme proteiinilisäpusseja pumpattuun äidinmaitoon jota laskimme letkuun menemään.
Vauva siis syntyi keskosena.
Toisen kanssa olin sitten järkyttynyt kaiken helppoudesta :) hänen kanssa olin helpottunut päästessäni kotiin. Sairaalassa en nukkunut 3hengen huoneessa ollenkaan. Vaikka oma vauva nukkuu niin huonekaverin vauva huusi kaiket yöt..
Lähinnä olo oli synnytysten jälkeen tahmainen ja väsynyt. Maitoa oli joka paikassa, jälkivuoto haisi epämielyttävälle ja ummetus vaivasi. Eli kaukana oli kotiutuminen suloisen puhtaan nyytin kanssa jota sitten järki tallella ihastelisi :D