Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitäs mä nyt imetystä lopetellessani teen tisseihin pakkautuvalle maidolle?

Vierailija
12.09.2006 |

lypsänkö pois? annanko pakkautua vaan? jos annan, voinko saada rintatulehduksen/muita hankaluuksia?

ja kuinka nopeasti maidontulo ehtyy? pumppaaminen ei liene samalla lailla tehokasta kuin lapsen imu, ja luulisi tissien jossain vaiheessa tajuavan ettei maidolle ole enää tarvetta..

imetyskertoja on viimeaikoina ollut yksi tai kaksi päivässä, lähinnä sellaisia puolihuolimattomia " lohtuhömppä" -juttuja. maitoa ei pakkaannu kovin kauheasti, mutta kyllä vuorokauden imettämättömyyden jälkeen on olo aika tuskallinen. pari kertaa olen sortunut ihan imettämään lievittääkseni tuskaa. olen laiska enkä jaksaisi pumpata (sitä paitsi se tuntuu enemmän imetyksen alku- kuin lopputaipaleen hommalta). onko kummiskin syytä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pumppaat liikaa, kasvaa maidontuotanto. Jos taas rinnat pakkautuvat, voi rintaan tulla tukos ja edelleen rintatulehdus.

Vierailija
2/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppasin aina vain sen verran, että helpotti. Sillä tavoin maidontulo väheni ja lopulta loppui.

Minä tosin jouduin lopettamaan imetyksen kertalaakista vauvan ollessa 4kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun " vauva" on 1v 4kk, olen mielestäni imettänyt ihan tarpeeksi.

siitä olen ollut mielissäni, miten nopeasti (vajaassa viikossa) lapsi on sopeutunut nukahtamiseen ilman tissiä ja ylipäätään ettei tissiä enää tipu. ihan ensimmäisinä päivinä luulin ettei tuu mitään, niin kovaa oli tappelu taaperon kiskoessa paidan helmaa..

kai mä rupean pumppaamaan, niin tylsältä kuin ajatus tuntuukin.

kiitos vastauksistanne!

ap

Vierailija
4/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaa sormiotteella sen verran kuin on pakko.

Vierailija
5/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko oli 1v 1kk kun lopetin ja kuopus saman ikäinen kun sinun lapsesi kun imetys loppui.

Vierailija
6/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kuinka kauan olet imettänyt vaan kuinka usein.

Jos imetit useasti päivässä ennen lopetusta niin ehkä joudut pumppaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi