Mikä näitä kirppisostajia vaivaa?
Töykeitä viestejä tyyliin "lähetä heti" (maksan sitten myöhemmin, joo dream on), "ostan hintaan 10 euroa postikuluineen" (tavaran hinta 15 e+postikulut 4e), "tulen noutamaan tällä viikolla joku ilta 18 jälkeen" jne jne
Aaaargh. Missä normi käytöstavat ja ystävällinen kirjoitusasu?
Yksi veti hernettä nenään kun mun ois pitänyt tajuta lähettää hänelle tekstarilla vastauksen kun tavaralla kiire. Olis voinut mainita asiasta s-posti viestissään. En ole selvännäkijä.
Onneksi löytyy järkeviäkin joukosta.
Kommentit (6)
Ebayn ovat pilanneet afrikkalaiset ja italialaiset ostajat, jotka järjestelmällisesti ilmoittavat Ebaylle, että heidän tekemä ostos ei koskaan saapunut. Ebay (eli PayPal) palauttaa ostajalle kaikki rahat ja veloittaa ne myyjän pankkitililtä.
Suomalainen myyjä on vähän kusessa, kun ei ole mitään näyttöä että tavara olisi vastaanotettu, koska seuranta ei toimi näissä maissa.
Sitten nämä afrot ja italiaanot laittavat ilmaiseksi saamansa tavarat myyntiin jollain toisella tunnuksella. :O
Tää on niin tuttua! Ja niin raivostuttavaa :D! Muutamakin tuollainen ostaja kun osuu putkeen niin alkaa myyjäkin helposti kusipäistyä kaikkia ostajia kohtaan.
Viime kesänä bongasin paikallisessa facekirppiksessä ihanan lipaston, jollaista olin jo muutaman vuoden yrittänyt metsästää. Ei vaan tahtonut löytyä mistään tai sitten pyydettiin enemmän hintaa mitä lipasto oli uutena maksanut :D. No pääsin vasta viidenneksi jonoon ja ajattelin, että onko tuossa jonottamisessakaan mitään järkeä kun toivoa tuskin on. Seuraavana aamuna myyjä otti yhteyttä, ettei ole kenenkään aiemman jonottajan kanssa saanut kauppoja sovittua ja nyt olisi minun vuoroni! Myyjä oli erittäin joustava, lupasi kuljetuksen kaupan päälle, jos minulla ei olisi ollut tarpeeksi käteistä niin olisi käyttänyt minut jopa Ottomaatilla... Olen jälkeenpäin ihmetellyt niitä kaikkia muita neljää minun edelläni jonottavia, että miten yksikään ei noin joustavan myyjän kanssa saanut kauppoja sovituksi :o!
Taitaa vaan todellisuudessa olla niin, että moni 'ostaja' varailee vähän mitä sattuu, eikä itsekään muista mitä kaikkea on 'luvannut' ostaa ja mihinkä jonotellut. On niitä kyllä sellaisia myyjiäkin, jotka eivät saa aikaiseksi kirjoittaa tuotteesta minkäänlaisia lisätietoja, ei lähetettyä kuvia, ei kerrottua osoittettaan että voisi paikanpäälle mennä katsomaan...siis vaikka tuotteen tiedoissa lukisi VAIN nouto :D!
Tämän vuoksi en myykään eBayssa koskaan tuotteitani. Ostan joo, mutta en myy.
Onneksi huutonet toimii edelleen, joistakin töykeistä ostajista huolimatta. Ihme tyyli tuo joidenkin ostajien harjoittama myyjän käskyttäminen: "lähetä", "myy", "soita", "ota yhteyttä". Ja monesti vielä ennen kuin huuto on edes sulkeutunut tai yhtään huutoa edes tehty!
Itse ainakin ohitan moiset käskyttäjät ja odottelen kuita ostajia. Eiköhän sen pitäisi olla ostajan tehtävä ottaa yhteyttä myyjään eikä toisinpäin...?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 08:14"]
Tää on niin tuttua! Ja niin raivostuttavaa :D! Muutamakin tuollainen ostaja kun osuu putkeen niin alkaa myyjäkin helposti kusipäistyä kaikkia ostajia kohtaan.
Viime kesänä bongasin paikallisessa facekirppiksessä ihanan lipaston, jollaista olin jo muutaman vuoden yrittänyt metsästää. Ei vaan tahtonut löytyä mistään tai sitten pyydettiin enemmän hintaa mitä lipasto oli uutena maksanut :D. No pääsin vasta viidenneksi jonoon ja ajattelin, että onko tuossa jonottamisessakaan mitään järkeä kun toivoa tuskin on. Seuraavana aamuna myyjä otti yhteyttä, ettei ole kenenkään aiemman jonottajan kanssa saanut kauppoja sovittua ja nyt olisi minun vuoroni! Myyjä oli erittäin joustava, lupasi kuljetuksen kaupan päälle, jos minulla ei olisi ollut tarpeeksi käteistä niin olisi käyttänyt minut jopa Ottomaatilla... Olen jälkeenpäin ihmetellyt niitä kaikkia muita neljää minun edelläni jonottavia, että miten yksikään ei noin joustavan myyjän kanssa saanut kauppoja sovituksi :o!
Taitaa vaan todellisuudessa olla niin, että moni 'ostaja' varailee vähän mitä sattuu, eikä itsekään muista mitä kaikkea on 'luvannut' ostaa ja mihinkä jonotellut. On niitä kyllä sellaisia myyjiäkin, jotka eivät saa aikaiseksi kirjoittaa tuotteesta minkäänlaisia lisätietoja, ei lähetettyä kuvia, ei kerrottua osoittettaan että voisi paikanpäälle mennä katsomaan...siis vaikka tuotteen tiedoissa lukisi VAIN nouto :D!
[/quote]
Tai sitten raadollisesti: ne neljä aiempaa "jonottajaa" oli vaan myyjän tuttuja tai sen omia sivutunnuksia, joilla se yritti saada lipaston hintaa kohoamaan tarpeeksi korkeaksi. Pahasti luulen, että sua on nyt viilattu linssiin...ei tuohon oikein muuta selitystä ole. Jos kyseessä olisi vain yksi, mutta että neljä... Joillakin myyjillä tuntuu olevan tapana just tuollainen hämääminen ja kysynnän feikkaaminen.
Mua ärsyttää Fb-kirppiksillä nää jotka varaavat mutta eivät sitten vaivaudu ilmoittamaan jos eivät ostakaan, edes kyselyyn ei vastata. Tai sitten sovitaan tavaran nouto niin tehdään oharit. Jatkossa ilmoitan ohareiden tekijät suoraan yp:lle.
tai sitten ne jotka jotka ostaa useemman, haluavat hieman halvemmalla ja kun siihen suostut niin vaaditaan että saa maksaa viikon päästä (esim kuun lopussa kun tulee tili) ja sit odottelet ja sit siitä ei kuulu enää mitään, jonossa olisi ollut useampikin joka olisi täydenhinnan maksanut, mutta eihän niitä enää reiluviikon jälkeen kiinnosta..