Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antibiootti paransi löysän vatsan

Vierailija
03.12.2021 |

Aina puhutaan antibioottiripulista. Minulla kävikin niin, että antibiootti borrelioosin takia paransi löysän vatsan. Vuosikaudet on minua vaivannut liian löysä vatsa, ripulitasoistakin usein eikä sellaista pitkää aikaa ilman löysää vatsaa ollut. Kesällä todettiin borrelioosi (joka siis oli tullut juuri viime kesänä ja näkyi jalassa) ja sain tuhdin antibioottikuurin. Sen jälkeen vatsa on toiminut normaalisti ja se jaksaa vieläkin ihmetyttää. Mistähän lie pääsin eroon sen kuurin avulla borrelioosin lisäksi? Onko kellään muulla käynyt samoin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sibo? Small intestinal bacterial overgrowth.

Vierailija
2/8 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit on tujua tavaraa, joten ihan mahdollista, että suolistosta on jotain bakteereja kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta että ab kuuri auttaa moniin asioihin, tai "auttaa". Voi olla että oireet vielä palaa pitkänkin ajan jälkeen.

Esim allergisella ab kuuri parantaa oireita, on kokemusta sekä hyvin allergisesta lapsesta, että kissasta. :D

Ja sitten kissalla on astma ja ab kuuri parantaa oireet pariksi kuukaudeksi.

Vierailija
4/8 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei, valitettavasti. Mulla on aina vatsa löysällä ja söin vuosia sitten puolen vuoden antibioottikuurin borrelioosiin, mutta ei kyllä uloste kiinteytynyt.

Vierailija
5/8 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Mikä antibiootti sulla oli?

Vierailija
6/8 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän antibiootit vaikuttaa paljon suolistoflooraan ja jollain voi tuohonkin suuntaan vaikuttaa, sit on niitä joiden pitkäaikaiset vaivat on lähteneet jonkun hengitystieinfektiokierteen ja antibioottikuurien jälkeen.

Muuten antibiooteista doksisykliini on siitä erikoinen, että sillä on yleistä immunosuppressiivista vaikutusta, siitähän ei oo oikein edes tietoa perustuuko doksisykliinin käyttö pitkinä kuureina esim ruusufinniin ym ihotauteihin niinkään itse bakteereja tappavaan vaikutukseen vai tuohon yleiseen tulehdusoireita rauhoittavaan vaikutukseen. Jos ab sattui olemaan doksisykliini niin ei mahdotonta sekään että sulla ois joku lievänpuoleinen tulehduksellinen suolistosairaus joka nyt joksikin aikaa rauhoittui?

Vierailija
7/8 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kuurista on? Olisi kiinnostava nähdä parin kuukauden jälkeen että oliko tulos pysyvä. Eilen juuri kuuntelin Sibosta asiaa ja väite kuului että kuurin jälkeen neljän kuukauden kohdalla tilanne oli huonompi kuin aloitettaessa, ei jäänyt mieleen että auttoiko se näillä tapauksilla edes alussa. Mutta kun kerran antibioottikuuri on sibon hoitomuoto niin kyllähän siitä apua on monilla saatu.

Vierailija
8/8 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuri oli elokuun alkupuolella eli kohta on neljä kuukautta sen loppumisesta. Lääke oli Amorion, vaikuttava aine amoksisilliini. Koko ajan olen odottanut, milloin oireet palaavat. En siis mitenkään ihmettele, vaikka vielä palaisivat, mutta tähän asti on auttanut. En ole kuullutkaan Sibosta, kiinnostavaa.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän