Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan ketään joka ei olisi nähnyt merta?

Vierailija
03.03.2015 |

Itse olen tainnut vain ehkä nelisen kertaa nähdä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa Stevie Wonder.

Vierailija
2/17 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän enää Suomessa, kiitos ostosristeilyjen. Sitkeinkin sisämaan sissi on antanut periksi, kun Ruotsissa on odottanut halpa voi ja Virossa halpa viina. Mutta maailmassa on miljardeittain ihmisiä, jotka eivät merta ole kokeneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:14"]Itse olen tainnut vain ehkä nelisen kertaa nähdä.
[/quote]

Missä sä meren näit?? Ihan suomessako vai pitikö ulkomaille vallan lähteä?

Vierailija
4/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:14"]Itse olen tainnut vain ehkä nelisen kertaa nähdä.
[/quote]

Missä sä meren näit?? Ihan suomessako vai pitikö ulkomaille vallan lähteä?
[/quote]
Enimmäkseen Suomessa joo, kerran piti yli mennä.

Vierailija
5/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehkä Sisä-Suomessa on vanhoja ihmisiä jotka eivät koskaan ole matkustaneet kauaksi kotiseuduiltaan eivätkä ole nähneet merta. Itse asun 70kilometrin päässä merestä ja kesäisin käymme paljon rannikolla. Meri on ihana :)

Vierailija
6/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun onnekseni muutaman sadan metrin päästä merestä. Minusta ei olisi sisämaan asukiksi.

Vierailija
7/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:26"]Asun onnekseni muutaman sadan metrin päästä merestä. Minusta ei olisi sisämaan asukiksi.
[/quote]

Sitähän tässä kysyttiinkin.

Vierailija
8/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meri. Meri on tullut takaisin."
-Muumipeikko

Vierailija
9/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että jossain ingutsiassa tai keskellä venäjää saattaa hyvinkin olla.

Vierailija
10/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut, jotka asuvat keskellä afrikkaa esim.

Vierailija
11/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi meri on ihana. Nuoruuteni kaukolaipuussa katselin aina merta ja haaveilin maista sen takana. Nyt asun sisämaassa mut oon kyl aina rakastanu merta. Voi ku vois eläkepäivinä taas palata takaisin

Vierailija
12/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim latvialaiset kommunismin aikaan. Ne latvialaiset jotka eivät suostuneet antamaan myöten NL:n ja Latvian kommareille eivät saaneet koskaan nähdä merta. Ne jotka tekivät mitä NL käski saivat nähdä meren.

Palestiinalaiset eivät saa nähdä merta kuin ehkä muutaman kerran vuodessa, naiset ja lapset ainakin joskus pääsevät reissulle meren äärelle. Palestiinalaiset miehet eivät luultavasti pääse.

Vierailija
13/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan paljon ihmisiä jotka näkevät nälkää? Ai niin joo, on. Yhtä syvällinen pohdinta aloittaja.

Vierailija
14/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllä uskon että esim. isovanhempieni kohdalla näin on voinut olla, enkä tiedä ex-appivanhempienkaan ainakaan ulkomaille matkailleen, eikä rannalle tule mentyä vaikka hyvin lähellä kävisikin.
Mutta entäs av-mammat, ei taida löytyä montaa yhtä vähän käynyttä kuin minä...
Ap

Vierailija
15/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:38"]Onkohan paljon ihmisiä jotka näkevät nälkää? Ai niin joo, on. Yhtä syvällinen pohdinta aloittaja.
[/quote]
Joo en näköjään osannut muotoilla etten puhu ulkomaan elävistä, vaan meistä yltäkylläisyyden ja huvitusten keskellä elävistä nykysuomalaisista.
Ap

Vierailija
16/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, itse en ole vesitse kulkenut Tukholmaa kauemmas enkä itse ajanut edes puoliväliin, mutta luulisin että se meri alkaa vähän eri tavalla kun nyt lähdetään vaikka Biskanjanlahdelta länteen.

Samaa säätä missä vielä juuri ja juuri huvittaa Turun saaristossa avoveneellä liikkua löytyy kyllä, tietysti hiukan harvemmin, myös Saimaalta, Päijänteeltä, Keiteleeltä ja monelta muulta selältä. Ainoa ero hiukan suolaisempi vesi ja väylillä oikeita laivoja. Kaikissa on kalaa ja seuraava laituri aina kerralla mentävän matkan päässä ja apu lähellä jos sattuisi ulkopuolista tarvitsemaan mihin tahansa.

Isolle merelle houkuttaisi päästä, purjeveneellä tai rahtilaivalla tai millä vaan.

Jotenkin vaikea ymmärtää monien "asutaan meren rannalla"-fiilistelyä että miten se on eri asia kuin asua ison järven rannalla. Sieltä järveltä ei kuitenkaan jää omaan rantakiveen kiinni venäläinen u-båt ja sitä vettä voi vaikka juoda. Vielä paremmaksi menee jos fiilistelijä ei omista edes soutuvenettä mutta hei "meri"!

Vierailija
17/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt merta. Asun täällä sisämaassa, enkä ole ikinä matkustanut ulkomaille. En ole käynyt edes Helsingissä, käymme aina Tampereella jos pitää mennä isoon kaupunkiin ostoksille.

t. 15v