Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenäiti ystävystyy ja hakee kätevää hoitopaikkaa mukuloille

Vierailija
03.03.2015 |

Äh, taas tuli pyyntö kyläilemään ja tutustumaan perheen lapsiin. Tutustuin yhdessä tilaisuudessa perheenäitiin, hän halusi vaihtaa puhnroa, olla Facebook-kaveri ja sopia kahvit kaupungilla. Ok, mukavan tuntuinen nainen ja aikuisiälläkin voi ystävystyä.

No juteltiin yhdestä juhlasta ja hän oli tulossa mielellään mukaan, koko perheen kanssa. Selitin, että nämä juhlat on vuosia toisensa tunteneiden tyttökaverieni juhlat mökillä, tavataan pitkästä aikaa ihan vakiporukalla.

No, nyt pitäisi kyläillä heillä. Ja mitä olen Facesta lukenut niin sama kaava: ensin tutustutaan uuteen ihmiseen ja hehkutetaan. Sitten tämä uusi ystävä on niin ihana, että ottaa perheen lapset hoitoon. Ja sitten ne on hoidossa yksi ilta viikossa. Ny mietin että ei ikinä. En mene kylään niin ei tule niitä kotivierailuja ja jään niin etäiseksi ettei minulle voi antaa lapsia hoitoon kun en ole edes nähnyt mukuloita.

Onko muita ideoita, neuvoja? Miten pääsen luikertelemaan irti tästä tuttavuudesta aiheuttamatta ihan hirveen pahaa mieltä? Paha lapsiallergia? Kiireinen? Joku fobia etten voi käydä kylässä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos vain puhuisit suoraan?

Vierailija
2/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on vaan jättää yhteydenpito siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en ymmärrä miten tiedät että on tunkemassa sulle viikottain lapset hoitoon jos kerta ei ole ikinä sulle mitään sellasta sanonut? Ihme tyyppi olet. On normaalia tutustua ja ystävystyä aikuisena mut en oo ikinä kenenkään muksuja pitänyt tai omiani antanut vieraan hoitoon. OäEnkä tunne tälläistä kulttuuria yhtään. En siis ymmärrä miten voit olettaa jotain tollasta?

Vierailija
4/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miten? "Kuule kun musta tuntuu, että sun taka-ajatuksena on ilmainen lapsiparkki ja aika usein?" Tai että, "ei, mä en pidä lapsista tai oikeestaan tarkemmin teidän lapsista tai oikeestaan ajatuksesta, että mä hoitaisin niitä." Tai "en tuu kylään kun sitten oletetaan et mun pitäis kutsua teidät ja voi olla että ihan kaikki teistä ei joka kerta lähtiskään takaisin kotiinsa". Ap

Vierailija
5/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 4, vaikka useista tapauksista joissa joku toinen tuttavani tai Facebook-keskusteluketjuista. Kaava on nähtävissä. Ap

Vierailija
6/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:12"]Jaa miten? "Kuule kun musta tuntuu, että sun taka-ajatuksena on ilmainen lapsiparkki ja aika usein?" Tai että, "ei, mä en pidä lapsista tai oikeestaan tarkemmin teidän lapsista tai oikeestaan ajatuksesta, että mä hoitaisin niitä." Tai "en tuu kylään kun sitten oletetaan et mun pitäis kutsua teidät ja voi olla että ihan kaikki teistä ei joka kerta lähtiskään takaisin kotiinsa". Ap
[/quote]
Miten olisi jos vaikka kieltäytyisit sitten jos niitä lastenhoito kutsuja alkaa ilmaantua?

Vierailija
7/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:14"]Numero 4, vaikka useista tapauksista joissa joku toinen tuttavani tai Facebook-keskusteluketjuista. Kaava on nähtävissä. Ap
[/quote]
Elämällä oletusten varassa kiusaat lähinnä itseäsi. Kannattaa hankkia parempi itseluottamus.

Vierailija
8/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee sitten aika tiuhaan, että verukkeiden keksiminen käy jo työstä. Mikä on napakka veto jos ei halua käydä kotona vaan mieluummin näkee jossain kahvilla ja sitten ettei halua hoitaa lapsia? Ystävällinen ja selkeä ilmaisu. En halua loukata mutta olen selkeästi seuraava jonossa mahdollisena hoitotätinä. Jonkun aikaa toimii "nähdään vaan mutta kaupungilla niin pääsee tuulettumaan" mutta jossain kohtaa se tökkäsee. Nyt ollaan siinä vaiheessa.

Mikä menis itsellesi läpi, ystävällinen ja selkeä vastaus?

Vierailija
9/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, itsetunto on kunnossa, ihan vaan nopeesti tohon 8, älä nyt itseesi ota jos mulla on ongelma jonkun randomtutun kanssa Ap

Vierailija
10/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että sulla on ollut uupumusta/masennusta ja et vaan aina jaksa kaikkea. Siksi tapaat mieluummin kaupungilla, etkä halua uusia tuttuja kotiisi.

Vierailija
11/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:26"]En oleta, itsetunto on kunnossa, ihan vaan nopeesti tohon 8, älä nyt itseesi ota jos mulla on ongelma jonkun randomtutun kanssa Ap
[/quote]
Jos itsetunto on kohdallaa uskaltaa myös se sanoa että en ota lapsia hoitoon. Siihen ei tarvita mitää selittelyjä tai teko syitä, jos toinen loukaantuu mitä sitten onko tilanne oleellisesti huonompi kuin se että lopetat yhteydenpidon siinä kuvitelmassa että hän kuitenkin pyytää jossain vaiheessa lapsenvahdiksi?

Vierailija
12/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mutta taitaa olla myöhästä 12, kyllä tietää et oon reipas. Ja siksi olen nähnytkin silloin tällöin, että hän sais piristystä, tuota on ilmassa. Olisko mitään ilmaisua etten valehtelisi ja pysyisi tietyn etäisenä välit. En mä halua olla ilkeä ihminen mutta en halua symbioosia tai olla lapsenvahti. Kotona kyläily menee tässä tapauksessa liian iholle. Voi rähmä. Ap

Vierailija
13/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tämä viestiketju hänelle. Huomaa miten sekaisin olet ja lopettaa yhteydenpidon ihan itse. 

Vierailija
14/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:33"]Muuten hyvä mutta taitaa olla myöhästä 12, kyllä tietää et oon reipas. Ja siksi olen nähnytkin silloin tällöin, että hän sais piristystä, tuota on ilmassa. Olisko mitään ilmaisua etten valehtelisi ja pysyisi tietyn etäisenä välit. En mä halua olla ilkeä ihminen mutta en halua symbioosia tai olla lapsenvahti. Kotona kyläily menee tässä tapauksessa liian iholle. Voi rähmä. Ap
[/quote]
Niin... kai sen voi myös sanoa suoraan 'en halua että meille tulee ketään kylään ja tapaan mieluiten ystäviä kahvilassa tms'.

Vierailija
15/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn sanomaan etten ota lapsia hoitoon mutta siihen pitää sanoa syy. Ihmiset loukkaantuu et mikäs meidän lapsissa on vikana. Ei mitään mut ei sovi mulle. Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa, ei mitäön. Ei noin voi sanoa ihmiselle, jolla on jälkikasvua. Nyt joku viksu, auta. En voi sanoa etten pidä lapsista koska pidänhän minä. Mutta en halua hoitaa vieraiden lapsia. Enkä tutustua. Kauheeta, ei noin voi sanoa :D

Vierailija
16/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida auttaa valehdella, että olisin sekaisin, vain kiusallisessa tilanteessa ja ajattelin kysyä neuvoa Ap

Vierailija
17/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet halua ottaa vastuuta vahtiessa toisen muksuja. Ite ihan mielelläni vahdin siskonn lapsia, mutta en helvetissä suostunut viemään niitä uimahalliin, ja sisko ymmärsi kun sanoin etten halua ottaa niin isoa vastuuta. Voit sanoa ette osaa hoitaa lapsia (enää?) :D

Vierailija
18/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näe aina niin, että sinulla on tekemistä pian näkemisen jälkeen. Esim. Jos näet häntä kolmelta niin tee jo etukäteen selväksi, että olet menossa vanhan ystäväsi luo kello viideltä. Tms.
Ja yritä muutenkin vähän vältellä. Älä siis joka kerta innolla suostu näkemään vaan keksi tekosyitä, ettet voi nähdä.
Anna itsestäsi kiireinen ja aktiivinen kuva.
Ja valittelee vieläpä vähän, että on aina niin kiiruhtaa. Että kun joskus sais olla ihan vaan yksin rauhassa kotona :D

Vierailija
19/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä mulla on lause "moi, nähdään mieluummin kaupungilla niin päästään molemmat pois kotoa tuulettumaan". Ja että "kyläilyssä menee niin paljon aikaa, pitää siivota, hommata tarjottavat, käviskö et nähään vaan kaupungilla, olis paljon helpompaa kun on niin paljon kaikkee muutakin arkista aherrettavaa".

Ja 19 neuvosta "apua, en osaa enää hoitaa lapsia, kauhea vastuu, en uskalla!"

Käykö, suuttusitko, osuuko ajatus ja sanat kohdilleen? Tarvitsen nyt oikeasti mielipiteen, en mä muuten naputtelisi niin hemmetisti.. ap

Vierailija
20/25 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa numero 20, ihan pelastus! ap :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi