42 AMK-tutkintoa, joilla tienaa heti yli 3000 €/kk
Kommentit (12)
Ja tadaa: ja verojen jälk jää vaan jotain 2000 hyppysiin.
Jos ihan yksityiskohtiin mennään, niin "vastavalmistunut" poliisipomo tai merikapteeni on kyllä ollut aika monta vuotta työelämässä.
Vitsi kun käytiin tai siis käytän opintokuukaudet yliopistossa...
Kätilö olisi ihana, oikea ammatti.
Mistä ne oikein repii noita palkkoja? Tuntemani poliisit tienaa ehkä 3000, fysioterapeutit ehkä 2500 maksimissaan... Itse olen tradenomi ja palkkani on 2300.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:59"]Mistä ne oikein repii noita palkkoja? Tuntemani poliisit tienaa ehkä 3000, fysioterapeutit ehkä 2500 maksimissaan... Itse olen tradenomi ja palkkani on 2300.
[/quote]
Oletko käynyt ylemmän korkeakoulututkinnon? Siis opiskellut lisää kun olet ensin ollut töissä sen 3 vuotta?
Omakin on listalla. Neljän vuoden kokemus, brutto euroina 2620/kk.
Iltasanomien palkat on ihan utopiaa. Keskimäärin siivoojatkin tais tienata samat kuin amk-pohjaset tosielämässä. Ja noistakin palkkalistan titteleistä suurella osalla on työttömyyttä...mm.kaiken maailman insinöörit. Kätilöillekään ei ole useimmille juuri kätilön hommia
Suurin osa tutkinnoista tuolla listalla on YAMK-tutkintoja, joita ei voi edes pyrkiä suorittamaan ilman riittävää työkokemusta. Todella harhaanjohtavaa rinnastaa näitä muihin vastavalmistuneisiin.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:20"]Suurin osa tutkinnoista tuolla listalla on YAMK-tutkintoja, joita ei voi edes pyrkiä suorittamaan ilman riittävää työkokemusta. Todella harhaanjohtavaa rinnastaa näitä muihin vastavalmistuneisiin. 
[/quote]
Tätä minäkin mietin. Eihän voi olla vastavalmistunut kun töissä on pitänyt olla se 3 vuotta. Mutta tajuaakohan ihmiset tuota. Ei tarkoita että palkka olisi tuota luokkaa,ennenkuin olet käynyt sen YLEMMÄN tutkinnon.
YAMK-tutkinnon suorittamiseen vaaditaan vähintään kolmen vuoden työkokemus, ja kun sieltä valmistuu, on työkokemusta jo neljä vuotta, ettei ihan keltanokista ole kyse.
Toisakseen, ainakin mun tietämistä YAMK-opiskelijoista suurin osa on tukevasti keski-iän saavuttaneita ja pitkä työura takana, nää tyypit sitten vissiin laitettu samalle viivalle _vastavalmistuneen_ kanssa, kun yamk-paperit käteensä saa...
Että VOI JEESUS!!
Peruspalkka 2450e/kk sairaanhoitajana siitä verot pois. En ymmärrä mistä nuo tulot revitään. Kaikki ei tee vuorotyötä. Eikä vuorolisien nostamaa palkkaa voi verrata sellaisen palkkaan joka saa saman klo 8-16 työstä arkisin ja on kotona joka joulu.
"Ylemmän ammattikorkeakoulun tutkinnolla voi vastavalmistunutkin tienata jopa yli 4 000 euroa."