Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksivuotiaan vieroitus rintamaidosta

Vierailija
03.03.2015 |

Haluaisin viimein (olen jo tässä pari kuukautta vaihtelevasti yrittänytkin) vieroittaa yksivuotiaan vauvani rintamaidosta, mutta vauva ei millään suostu juomaan tuttipullosta. Sen sijaan lapsi alkaa itkeä kovasti, kun yritän ruokkia korvikkeella tuttipullosta. Oman maidon pumppaaminen ei oikein onnistu, sillä maito ei ala herua, kun käytän laitetta sen talteenottoon. Olisiko vinkkejä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ikinä suostunut juomaan a.tuttipullost b. korviketta. Meillä siirryttiin sitten ihan "tavalliseen" maitoon asteittain aloittaen hapanmaitotuotteilla kun tyttö oli n. kymmenen kuukauden ikäinen.

Muu ruoka upposi hyvin kunhan minä en ollut näkyvissä, silloin kelpasi vain äiti ja äidin maito. Kun olin sitten lopullisesti sitä mieltä että imetys riittää, niin isä lähti ryttären kanssa mummolaan viikonloppumatkalle ja sille tielle jäi imetys. 

Vierailija
2/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun vinkkini on, että työnnä tissi suuhun. Niin olen omille lapsilleni vastaavassa tilanteessa tehnyt. Mutta tiedän että tällä palstalla saan mielenterveyspotilaat kimppuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 16:18"]

No mun vinkkini on, että työnnä tissi suuhun. Niin olen omille lapsilleni vastaavassa tilanteessa tehnyt. Mutta tiedän että tällä palstalla saan mielenterveyspotilaat kimppuuni.

[/quote]

Muuten ihan hyvä neuvo toki, mutta lapsen hoitoon tulisi joustavuutta lisää, jos hän joisi pullomaitoakin (mies tai muu hoitaja voisi myös antaa pullomaidon tarvittaessa). Lisäksi olen tässä piakkoin menemässä töihinkin, joten silloin viimeistään pitäisi olla lapsi vieroitettu rinnasta. Jostain syystä lapsi ei tosiaan millään suostu juomaan tuttipullosta. Aivan vastasyntyneenä hän joi pullosta, kun sokeriarvojen vuoksi piti antaa lisämaitoa, mutta sen jälkeen hän ei ole juonut pullomaitoa kunnolla koskaan. T. AP

Vierailija
4/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Muuten ihan hyvä neuvo toki, mutta lapsen hoitoon tulisi joustavuutta lisää, jos hän joisi pullomaitoakin (mies tai muu hoitaja voisi myös antaa pullomaidon tarvittaessa). Lisäksi olen tässä piakkoin menemässä töihinkin, joten silloin viimeistään pitäisi olla lapsi vieroitettu rinnasta. Jostain syystä lapsi ei tosiaan millään suostu juomaan tuttipullosta. Aivan vastasyntyneenä hän joi pullosta, kun sokeriarvojen vuoksi piti antaa lisämaitoa, mutta sen jälkeen hän ei ole juonut pullomaitoa kunnolla koskaan. T. AP

[/quote]

Ei töihin meno vaadi imetyksen lopettamista. Mä menin töihin kun esikoinen oli 9 kk eikä suostunut yhtään juomaan pullosta. Isänsä hörppäytti vettä metallisesta desin mitasta ja syötti löysiä soseita. Mä imetin aamuin, illoin ja kerran yöllä. 

Tietty jos et halua imettää, niin sitten se on sun asiasi. Silloinkin suosittelen desin mittaa. Kannattaa koettaa myös piimää ja jugurttia, monesti rintaruokitut tykkäävät hapanmaitotuotteista. Meillä maustamaton Valion lohkeava maistui 10 kk iästä tosi hyvin.

T. Se edellinen.

Vierailija
5/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuosikkaalle enää tuttipulloa kannata opettaa! Nokkamuki vaan heti käyttöön. Pullo on turha välivaihe rintaruokitulle lapselle. Omani ei pulloa myöskään huolinut, otettiin nokkamuki harjoitteluun vähän alle 8 kk iässä. Alkoi aika hyvin sujumaan ja nyt juo ihan itse 9 kk iässä. Lapsihan on jo 1-vuotias, anna nokkamukissa hänelle vaikka piimää!

Vierailija
6/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta taikamuki

Vierailija
7/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkamukia minäkin suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan