Vaikein tentti jonka koskaan teit
Kommentit (18)
Prosessioikeuden appro. Tiesin, että koskaan en päivääkään tule olemaan tuomioistuinlaitoksen palkkalistoilla, mutta pakko sekin kivireki oli raahata, että paperit sai ja töihin pääsi.
Joku matematiikan peruskurssi, kun lukioajoista oli vierähtänyt vuosia. Ei enää mitään muistikuvaa kurssin sisällöstä. Ei mitään hyötyä siis nykyisin - asiat oppii jos tulee tarve.
Tilastotieteen kurssi oli todella työläs ja vaikea. Kurssi on pakollinen ainakin yhteiskuntatieteilijöille ja kauppatieteilijöille. Vaikuttaa siten että kurssi on läpäistävä jos aikoo valmistua edes kandiksi. Tein hemmetisti töitä kurssin eteen, silti tentti oli vaikea. Vähintään kolmannes kyseisen kurssin lopputenttiin osallistuneista reputtaa sen ensimmäisellä kerralla. Itse pääsin läpi, mutta sai kyllä panostaakin. En ole hyvä matematiikassa ja lukiostakin toistakymmentä vuotta aikaa. Jollekin matemaattisesti lahjakkaammalle varmaan helppo nakki, mutta useimmille ei.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:36"]Tilastotieteen kurssi oli todella työläs ja vaikea. Kurssi on pakollinen ainakin yhteiskuntatieteilijöille ja kauppatieteilijöille. Vaikuttaa siten että kurssi on läpäistävä jos aikoo valmistua edes kandiksi. Tein hemmetisti töitä kurssin eteen, silti tentti oli vaikea. Vähintään kolmannes kyseisen kurssin lopputenttiin osallistuneista reputtaa sen ensimmäisellä kerralla. Itse pääsin läpi, mutta sai kyllä panostaakin. En ole hyvä matematiikassa ja lukiostakin toistakymmentä vuotta aikaa. Jollekin matemaattisesti lahjakkaammalle varmaan helppo nakki, mutta useimmille ei.
[/quote]
Niin ja varmasti tilastotieteestä on hyötyä jos aikoo tutkijaksi ja tekee kvantitatiivisen tutkimuksen. Itse taidan tyytyä ihan tavallisen rivityöntekijän rooliin :)
Vuorovaikutukset ja kappaleet. Heti eka fysiikan kurssi :D Joo opiskelumotivaatio oli alhaalla koko kurssin ajan, että ei ihmekään, että sain arvosanaksi vain 1. Onneksi osasin vaihtaa pääainetta ajoissa, kun huomasin, ettei se sovi mulle. Säälittää ne jotka pyörii tuolla kolmekin vuotta ja kuluttaa turhaan opintotukia. Pääsee kursseista nippanappa läpi, eikä opiskelu oikeestaan kiinnosta. Jossain vaiheessa ne vielä tajuaa, ettei ne koskaa tuu valmistumaan.
Kliininen farmakologia ja on ollut hyötyö, koska potilaan henki kiinni joka päivä mm tenttiin luetuista asioista.
Sh
Lukion lyhyen matikan kurssien tentit. Oon pienestä asti ollut matikassa ihan onneton, asenneongelma oli isompana enkä myöskään panostanut yläkoulus tai lukios. Kunnes sain lyhyen matikan ykkösestä hylsyn. valehtelematta lähes kyyneleet silmissä jokaisen matikan kurssin tentissä. opettajatkin vaihtui kursseilla ja välillä oikeesti yritin.. en oo ikinä tuntenut itseäni niin tyhmäksi ja epätoivoiseksi. No lakin sain mutta en todellakaan kirjoittanut matikkaa. muuten oon aina ollu 8-9 keskiverto oppilas, laiska tekemään mutta hyvä kuuntelemaan. AMKssa mennään ja kiitettäviä satelee vaikken muuta ku kuuntele luennoilla! Mut hitto toi matikka, hrr
Epäorgaanisen kemian kirjatentti.
Työssä ei hyötyä, mutta ei tieto koskaan pahasta ole ollut.
Anatomian tentti. Uskokaa tai älkää ni lähihoitaja. Sain kyl parhaimman arvosanan mut kyllä mä siihen luinkin!
Oon kyl tenttiny yliopistoonki ja toi tilastomatikka meni helposti läpi :D mut toi anatomia. Voi helvetti!
No en ole valmistunut, koska en ehtinyt tekemään sitä tenttiä vaaditussa ajassa. Yritän nyt vuoden jälkeen uudelleen.
Julkishallintoa.. Ei kiinnostanut silloin, enkä ole tentissä ollutta tietoa tarvinnut vieläkään - yli 20 v pärjännyt ilman..
Taisi olla saksan kielen semantiikka ja pragmatiikka tai vastaava, vai olisiko ollut kontrastiivinen jokin. Oli aivan hirveä aihepiiri, kolmannella yrityksellä pääsin läpi nipin napin. Olen kyllä jättänyt kesken muutamia kursseja, joten kai ne olivat vaikeampia. En kuitenkaan muista niiden nimiä enää.
En voi sanoa hyötyneeni tuosta kovinkaan paljon, koska saksa oli sivuaineeni enkä ole sen kanssa joutunut noin syventävissä merkeissä tekemisiin.
Joku suomen kielen rakenteeseen liittyvä tentti. En ole moisia taitoja ikinä tarvinnut.
Jotain kansantaloustieteen tilastotiedettä, en enää edes muista mikä sen oikea nimi on. Läpi meni, varmaan armosta juuri ja juuri. Se hyöty siitä oli, että ymmärsin rajallisuuteeni matematiikan suhteen ja suuntauduin toisin.
Farmaseuttisen kemian perusteet -tentti, eka joka ei mennyt läpi ekalla kerralla.
Staattisesti määrätyt rakenteet II
Suoranaisesti en ole tarvinnut koskaan, mutta kuuluu kaiketi suunnittelijan yleissivistykseen.