Miksi niin moni suomalainen nainen polttaa?
Eikö suomalaiset välitä ihostaan ja muusta terveydestä?
Kommentit (29)
En tunne yhtään päivittäin tupakoivaa naista. Yhden tunnen, joka polttaa toisinaan bilettäessään.
Koska:
a) Oppineet vanhemmilta.
b) Oppineet yläasteella, kun se on niin coolia polttaa
c) Uskovat tähän "tupakka pitää pirteänä ja pitää ruokahalun alhaisena"
Sen olen itse huomannut, että ne jotka hengaavat paljon baareissa, polttavat satavarmasti.
Itse muistan, miten nuorena tutustuttuani yhteen tyttöön, tuli poltettua pari tupakkaa, sen takia, koska tämä tyttö ihan oikeasti yritti saada minut tupakoimaan. Onneksi en itse voi sietää tupakan makua tai hajua ja silloin ainoastaan menthon tupakat kävi. Onneksi lopetin ystävyyteni ja siinä loppui myös tupakan poltto.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:35"]
Kallista mutta rauhoittavaa.
[/quote]
Tupakka rauhoittaa vain nikotiiniriippuvaista. Muille siitä tulee paha olo. Ryyppy rauhoittaa alkoholistia, piikki narkkaria ja tupakka tupakoitsijaa.
Tässä viitataan kai johonkin tämmöseen. Tämä on kyllä jo vuodelta 2001 ja sen jälkeen tupakointi on vähentynyt kaikissa ryhmissä. Totta kai Suomessa keskimäärin poltetaan vähemmän kuin muualla jos otetaan kaikki laskuihin mukaan.
"Nuorten naisten tupakointi lisääntyy edelleen. Lähes joka kolmas alle 18-vuotias tyttö tupakoi - ja tyttöjen tupakointi on nykyisin yleisempää kuin poikien. Aikuisista naisista polttaa joka viides.
Nuorten, alle 18-vuotiaiden naisten tupakointi Suomessa kasvaa edelleen. Nyt tässä ikäryhmässä tupakoivia naisia on jo 30 prosenttia. Tytöt polttavatkin tätä nykyä poikia enemmän. Aikuisista naisista tupakoivia on 20 prosenttia."
http://www.tohtori.fi/?page=7743008&id=1261728
Mä tupakoin koska voin ja haluan.
Mua ei kiinnosta muiden mielipiteet mun tupakoinnista. Jos jotakuta ärsyttää, aina voi mennä pois mun lähettyviltäni sit.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:42"]
Onpa omituista. Minun mielestäni juuri kukaan ei nykyisin polta, oli nainen tai mies. Jos joskus jonkun näkee tupakka huulessa kaupungilla, on se keski-ikäinen laitapuolen kulkija tai nuori nainen, jolla on paksu meikki, hiusten-ja ripsenpidennykset, tiukat housut ja korkokengät. Normaalit ihmiset eivät nykypäivänä tupaloi.
[/quote]
En tiedä onko tää nyt sitten seutukohtaista mutta kyllä ihan normaalit ihmiset täällä ainakin tuntuu polttavan.
[/quote]
Mikä on täällä?
Omalla työpaikallani tupakoi yksi nainen noin 40:stä. Turun seutu.
[/quote]
Keski-Suomi
Onpa omituista. Minun mielestäni juuri kukaan ei nykyisin polta, oli nainen tai mies. Jos joskus jonkun näkee tupakka huulessa kaupungilla, on se keski-ikäinen laitapuolen kulkija tai nuori nainen, jolla on paksu meikki, hiusten-ja ripsenpidennykset, tiukat housut ja korkokengät. Normaalit ihmiset eivät nykypäivänä tupaloi.
[/quote]
Kun ravintolatupakoinnin kieltävä laki teki tuloaan, meillä paikallislehti kävi kahdessa olutravintolassa kyselemässä tunnelmia. Kapakoitsijat olivat tietenkin vähän huolissaan sillä perusteella, että heidän mukaansa koko henkilökunta ja kaikki asiakkaat tupakoivat. Jos örvelöbaarit eivät ole sinun juttusi, saatat todellakin ihmetellä että kuka enää tupakoi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:45"]
[/quote]
En tiedä onko tää nyt sitten seutukohtaista mutta kyllä ihan normaalit ihmiset täällä ainakin tuntuu polttavan.
[/quote]
Mikä on täällä?
Omalla työpaikallani tupakoi yksi nainen noin 40:stä. Turun seutu.