Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arkisin kalorit 1650 ja viikonloppuisin 2000

Vierailija
03.03.2015 |

Aloitan tänään pienimuotoisen dieetin ja tarvitsen kannustusta ja vinkkejä. Tiedän, että en ole ylipainoinen, mutta haluaisin näyttää kesällä 10 vuotishäämatkalla mahdollisimman hyvältä ja toivoisin painoni tulevan alas 57-58 kiloon. Olen 166cm pitkä. Naimisiin mennessäni olin 54kg ja kahden lapsen saannin jälkeen painoni on pysynyt 60-62kg välillä. Tänään punnitessani olin 60,3kg.

Liikun pyörällä töihin kerran tai kaksi viikossa ja tavoite salilla käymiseen on kaksi kertaa viikossa. Tosin tälläkään viikolla sekään ei onnistu työ- ja perhekiireiden vuoksi kertaakaan. Ikinä en ole kalorimääriä katsonut ja miettinyt. Enemmänkin jos olen liikkunut olen itseni herkulla palkinnut.

Nyt toivoisin vinkkejä hyviin vähäkalorisiin ruokiin ja sellaisiin joilla nälkä pysyy loitolla. Lisäksi ateriarytmitykseen (aamupalaa en kuitenkaan ikinä tule syömään, ruoka on aina aamuisin oksettanut minua). Ja eniten ehkä kaipaan sellaista henkistä tsemppausta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta rautaa ja syö proteiinipitoisesti, siinä 100 grammaa päivässä. Jos ei aamupala maistu niin jätä syömättä. Kokeile vaikka 14/10 pätkäpaastoa, eli syöt kaiken sapuskan 10 tunnin sisällä ja sitten taas 14 tuntia syömättä. Salipäivinä voit syödä vähän enemmän, tai normaalisetin ja jonkun palautusjuoman siihen päälle.

Tulet näyttämään paljon, paljon paremmalta vaikka painosi jopa vähän nousisi mutta saat kuitenkin vähän lihaa sinne luun ja läskin väliin.

Vierailija
2/5 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Voisinkin tuota 14/10 paastoa kokeilla, proteiineja pitää nyt sitten alkaa kunnolla laskemaan. Googletan netistä jonkin proteiinilaskurin. Ongelma varmaan juuri on, että ennen olin lihaksikkaampi kuin nyt ja löysyys vallannannut lihaksilta tilaa. Kun tulisi paremmat kelit niin liikkuisikin enemmän. Miettinyt olen myös kahvakuulaa kotiin. Tosin jos en ole sitä ikinä kokeillut tekeeköhän sen oikealla tekniikalla ilman opastusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin linkin pätkäpaastoon ja siellä tuli kyllä selkeät hyvät ohjeet. Treenipäivinä enemmän hiilihydraatteja ja lepopäivinä enemmän proteiinia ja vähän hiilareita. Isot ateriat mieluiten treenien jälkeen. Voisin helposti olla pätkäpaastossa. Syödä 11.00-21.00 välisenä aikana ja paastota 21-11.00. Enhäpä tätä voisi jopa kaksi kuukautta kokeilla. Toivottavasti perjantain herkkupäivä sallitaan.

ap

Vierailija
4/5 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryimme lähestulkoon 'karppiruokiin' laihduttaessamme ja harrastimme aerobista liikuntaa noin 1h kerrallaan 3-4 krt/vko. Karppiruokaa siksi, että tuli vähennettyä paljon hiilihydraatteja (peruna, pasta, riisi, leipä). Vaihdoimme isot (26cm) ruokalautasemme pienempiin (21cm) ja täytimme aina lautasesta puolet ensin salaatilla. Yleensä salaatin osuus oli vähän reilu puolikas ja siksipä sen salaatin ennen ruokaa laitoimmekin ja näin kaloripitoisen ruuan määrä jäi pienemmäksi. Lisäsimme proteiinin ja kuitujen määrää, sillä ne pitävät pitkään kylläisenä.

Vähäkalorisia ruokia, joita siis hyvällä omallatunnolla saatoimme syödä täyden lautasellisen, olivat kaikki kaaliruuat. Samoin yllättäen kasvisgratiinit vaikkapa seidillä. Tankoparsa on myös mainio, mutta suhteessa aika kallis. Suosittelisin kyllä tutustumaan karppisivuston resepteihin ja vaikka soveltamaan niitä oman maun mukaan tarvittaessa vähemmän rasvaiseksi. En nyt tarkoita sanoa, että sinun pitäisi alkaa karppaamaan ihan ketoosiin asti, vaan ainoastaan siirtyä vähähiilihydraattisempaan ruokavalioon, aivan kuten diabeetikoillekin suositellaan verensokerin- ja painonhallintaan. Omalla kohdalla toimivia ja maukkaita ruokia siis löytyi soveltaen karppaussivuilta ja diabetesresepteistä :). Lisäksi tuolta saattaa löytyä uusia koko perheen lempiruokia, joita voi hyvin käyttää myös tavoitepainon saavutettua ettei poltetut läskit kerääntyisi laihdutuksen loputtua takaisin.

Tällä vähäisellä liikunnalla ja ruokavalion muokkauksella mieheni ja minä laihdutimme kumpikin ~15kg/3kk. Sinun kohdallasi laihtuminen vaatii kyllä enemmän töitä, sillä laihdutettavaakin on vähemmän mitä meillä oli :).

Vierailija
5/5 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 5. Kiitos myös tästä vinkistä. Mahtavasti olette painoanne pudottaneet! Oli hyvän kuuloisia reseptejä ja ajattelin heti tehdä huomenna Creme Bonjour uunilohen perheelle. Lapset syököön perunan kanssa ja itse laitan vihanneksia. Jospa soveltaisin runsasproteiinista ruokavaliota 14/10 paastoon. Pidän vain niin hirveästi noista hiilareista joten kiva olisi niitä kuitenkin syödä liikuntapäivinä jonkin verran.

ap

Vähän olen tässä ennen iltavuoroa yrittänyt googlettaa noita proteiinimääriä. Tuntuu isolta hommalta saada 75-100g proteiinia päivässä. Pitäisikö minun hankkia jotain proteiinijauhetta salitreenaukseen? (tähän vielä siis lisään, että toisinaan salin sijasta käyn jumpissa)

Vihreää teetä juon jo ennestäänkin ja vettä yritän myös enemmän alkaa juomaan josko se nälkään vähän auttaisi.