Missä päin maapalloa on ihmisiä joilla on luonnostaan blondi tukka ja ruskeat silmät? Olen pitänyt tätä melkein mahdottomuutena mutta taida
Missä päin maapalloa on ihmisiä joilla on luonnostaan blondi tukka ja ruskeat silmät? Olen pitänyt tätä melkein mahdottomuutena mutta taidan siis erehtyä. Mutta missä tämmöisiä ihmisiä on? Tiedätkö jonkun?
Kommentit (21)
Ai missä? Suomessa tuollaisia riittää.
Toinen minun lapsistani. Melkein mustat ruskeat silmät, vaalea tukka. Minulla on ruskeat hiukset ja ruskeat silmät, miehellä vaaleat hiukset ja virheät silmät. Näköjään tuokin yhdistelmä on mahdollinen.
Inarista 1500km pohjoiseen ja siitä vasemmalle.
Suomessa. Ystävälläni oli suorat vaaleat hiukset ja ruskeat silmät.
Isä on vaalea ja sinisilmäinen, äidillä on ruskeat silmät ja hiukset.
Mm. Suomessa eli kaikki harmaantuneet ruskeasilmäiset ovat luonnostaan blondeja 😁
Ihan mahdollista. Ruskeasilmäisyyttäkin kun on niin monenlaista. Työkaverilla on vaaleanruskeat silmät, mutta melkein musta tukka.
Onhan näitä vaaleatukkaisia ja ruskeasilmäisiä ihmisiä vaikka kuinka paljon, tavallisia länsimaisia ihmisiä.
Onhan sitä noilla tummilla roduillakin vaihtelevuutta, tunnen romanin, jolla on kauniit vaaleansiniset silmät, mutta tummat hiukset. Ja noita turkkilaisia kun on sukuunkin siunaantunut, niin ei niillä kaikilla ruskeita silmiä ole, on ihan tavallisia harmaa- ja vihreäsilmäisiä siinä kuin hyvin tummiakin.
Minullakin on ruskeasilmäisiä serkkuja, koska olemme saman hyvin mustanpuhuvan vaarimme lapsenlapsia. Osalla meistä ruskeasilmäisistä on kuitenkin melko vaaleanruskeat hiukset ja ainakin yksi on vallan blondi. Pojallanikin oli pienenä melkein valkoiset hiukset mutta tummanruskeat silmät. Nyt aikuisena hänen tukkansa on tummunut.
Meitä on niin moneksi.
Omalla tyttärellä on ja siis ihan aito blondi on.
Vierailija kirjoitti:
Mm. Suomessa eli kaikki harmaantuneet ruskeasilmäiset ovat luonnostaan blondeja 😁
Mitä tarkoitat?
Suomessa, Skandinaviassa, Pohjois-Euroopassa. Tiedän monta ja itsekin olen. Melkein valkoisen vaaleat hiukset mutta tummanvihreät (hazel) silmät ja tummat kulmakarvat. Lapsena surin kun minulla ei ollut kauniita sinisiä silmiä niinkuin "kaikilla muilla".
Pohjois-Suomessa, Länsi-Siperiassa, Etelä-Kosovossa ja Itä-Ukrainassa.
Ei liene laajoja alueita, joilla tuo yhdistelmä olisi hurjan yleinen kuten vaikka meillä sinisilmäblondi on. Tutkittuhan näitä juttuja on paljon.
Rarity: Quite rare
Most Common in: Germany, Austria, northern France, Slavic countries
Vierailija kirjoitti:
Ai missä? Suomessa tuollaisia riittää.
Suomessa on joo, mutta en nyt sanoisi että on kovin yleinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa, Skandinaviassa, Pohjois-Euroopassa. Tiedän monta ja itsekin olen. Melkein valkoisen vaaleat hiukset mutta tummanvihreät (hazel) silmät ja tummat kulmakarvat. Lapsena surin kun minulla ei ollut kauniita sinisiä silmiä niinkuin "kaikilla muilla".
Puhuttiin ruskeista silmistä.
Kahdella lapsellani on aivan vaaleat hiukset ja hyvin tummat silmät. Minä vaalea, isä tumma
Et taida paljon ymmärtää genetiikan päälle. Lapset eivät ole yleensä ole vanhempiensa klooneja.
Melanesialaisille on muistaakseni kehittynyt ihan vaaleat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Melanesialaisille on muistaakseni kehittynyt ihan vaaleat hiukset.
https://www.science.org/content/article/origin-blond-afros-melanesia
Suomessa ainakin. Tunnen muutaman.