Kuuinka moni suvussasi on käynyt yliopiston? Itelllä ainakin 20 on käynyt yliopiston.
Kommentit (43)
Vanhempani tai heidän sisaruksista kukaan ei käynyt yliopistoa. Sen sijaan yli 20 lapsesta kahta lukuunottamatta kaikilla yliopistotutkinto, neljä tohtoria ja yksi professori.
Minä olen suvun ensimmäinen ja ainoa. Tänä vuonna yksi pikkuserkuistani aloitti yliopisto-opinnot, joten lisää on tulossa. Olin myös suvun ensimmäinen lukion käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Hahah, kaikki palstalaiset on näköjään akateemisia, oikein isoisovanhemmatkin oli yliopiston käyneitä 😂
Kateus vie kalatkin vedestä.
Meidän suvussa on noin 30 ihmistä (missä se raja menee tarkalleen?). Minä olen ainut yliopiston käynyt.
Vierailija kirjoitti:
0.
Ja hyvä niin. Korkeasti koulutetut elitistit ovat kuvottavia ihmisiä. Itse olen amis ja en arvosta korkeasti koulutettuja elitistejä pätkääkään.
Oletko myos rokotusvastainen, maskivastainen, maahanmuuttajavastainen ja muuten vain kaikkea muutakin vastustava?
Vierailija kirjoitti:
0.
Ja hyvä niin. Korkeasti koulutetut elitistit ovat kuvottavia ihmisiä. Itse olen amis ja en arvosta korkeasti koulutettuja elitistejä pätkääkään.
Me ollaan miehen kanssa akateemisia ja kohta on vanhin lapsikin. Harrastetaan hirvenmetsästystä, kalastusta, marjojen ja sienien poimintaa sekä vaellusta. Samoin kuin moni opiskelukaverikin. Mikä meissä on elitististä?
En todellakaan tiedä koko suvusta, mutta mietin nyt lähisuvusta. Lähisukuun lasken:
-Vanhemmat ja sisarukset
-Isovanhemmat
-Vanhempien sisarukset
-Vanhempien sisarusten lapset eli lähimmät serkut
Näistä sain tulokseksi seitsemän. Muut ovat sitten suurin osa käyneet muunlaisen korkeakoulun, amk-tasoisen koulutuksen.
20-luvulla syntynyt isoisäni oli diplomi-insinööri, mutta muuten ei vanhemmista ikäluokista kovin korkeaa koulutusta löydy. Sen sijaan, jos lasketaan oma ikäluokkani, eli minä ja mieheni sekä kummankin sisarukset puolisoineen, saadaan 5 yliopiston käynyttä, 1 ylempi amk-tutkinto, neljä amk-tutkintoa ja 1 toisen asteen koulutus.
Isoisäni isoisän isä (noin suurinpiirtein) oli pappi, eli oli siis käynyt korkeakoulun. Seuraavaksi lähin on äitini serkku, joka kylläkin väitteli tohtoriksi.
Minä olinkin seuraava, joka lähti edes lukioon, ja sieltä korkeakouluun. Nyt meitä serkkuja on jo kolme korkeakoulutettua, lukion käyneitä on pari lisää, eli juuri menee enemmistö lukionkäyneisiin.
Köyhä ja pieni suku, ei ollut rahaa lähettää lapsia oppikouluun.
Vierailija kirjoitti:
Wau, te ootte sitten semmoinen hieno akateeminen suku
Miksi musta aloituksen perusteella tuntuu, että ap ei kuulu niihin hienoihin akateemisiin?
Serkku oli yliopistolla siivoojana. Koko suku ollaan niin ylpeitä.
Minä, mieheni, vanhempani, kaikki 7 serkkuani, molemmat setäni (tätejä ja enoja ei ole minulla lainkaan) ja toisen vaimo jne.
Jopa kaikkien serkkujen puolisot yhtä lukuun ottamatta.
Seitsemästä serkusta kolme on käynyt, mutta kenenkään vanhemmilla ei ole yliopistotutkintioa.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni yliopiston käyneet ovat niitä, keiltä puuttuu sieltä arkielämän taidoista jotain olennaista.
2 maisteriserkuistani on ihan järkeviä ja 2 just noita, joilta puuttuu järki arkielämän taidoista ja yleensäkin kaikista elämän reaaliteeteistä. Tosin olivat sellaisia jo ennen yliopistoon menoa eli "korkea"koulutus ei heitä mitenkään muuttanut.
Mun lähisuvusta ei kukaan muu kuin minä. Mulla on yliopistotutkinto, yksi serkku on fysioterapetti (ehkä ammattikorkeakoulututkinto). Serkkujen lapsista jotkut ovat käyneet ammattikorkeakoulun (sairaanhoitajia, tradenomi). Monella serkulla ei ole edes ammattiopistoa/koulua käytynä, mutta töitä kaikki ovat saneet. Ylioppiaita on mun serkuista 2, kaikkiaan serkkuja on 10. Vanhemmilla ei ole ihmeempiä koulutuksia, eikä myöskään tädeillä, sedillä, enoilla.
Lähisuvusta ei kukaan. Taidan itse olla korkeimmin kouluttautunut amk-tutkinnollani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah, kaikki palstalaiset on näköjään akateemisia, oikein isoisovanhemmatkin oli yliopiston käyneitä 😂
Kateus vie kalatkin vedestä.
Mikä kateus? Maistereita mahtuu 13 tusinaan.
-eri-
Mulla ei ole noin paljon sukulaisia. 😄
Faija ja broidi käyneet. Myös lähimmistä serkuista kaksi. Pikkuserkuista 4.
Itse en ole vielä ehtinyt
Olen tohtori
Vaimo maisteri
Tytär kauppatiet kandi (jatkaa maisteriksi)
Poika fil yo (juuri aloittanut yliopiston).
Lapset olisivat voineet täysi-ikäisinä valita vapaasti lukion jälkeen AMKin tai amiksen, kadiksen tai työnteon ilman koulutusta no problem. Mutta lukioon heitä kyllä saateltiin hyvin päättäväisesti.
0.