Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelti ruttuun ihan huomaamatta :(

Vierailija
02.03.2015 |

Voi taivas, peruutin vahingossa toisen auton kylkeen, kuskin puolen ovi meni lommolle, kunnon kuoppa. Olin kauppakeskuksessa ja varmaan peruutus meni pitkäksi, en tajua miten se meni, varmaan meidän auton peräkoukku osui siihen, en kyllä huomannut mitään tai ei edes pamahtanut.

Katoin vaan kun ajelin eteenpäin että tossa autossa on hirvee lommo ovessa. Meidän pihassa peräkoukussa oli maalihitusia niin pakko sen on ollut osua. Rapsutin pihassa hituset pois ja mietin et kukaan ei nähnyt tai en huomannut, ja siinä kohdalla ei tainnut olla kameroita. En kerro kyllä miehellekään ja vältän nyt sitä paikkaa. Että piti sattua, harmittaa mutta en sitten jäänyt siihen setvimään. Leikkasi vasta pois päin ajaessa, että perkele, oliko mun syy ja pihassa sitten päättelin et minä se töppäsin niiden maalihitusten perusteella :( onko ovipelti noin heikkoa, en mitään huomannut tai kuullut. Meillä tosiaan on iso auto, varmaan liian iso mun hallittavaksi jos näin käy.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku näki ja tekee sust ilmoituksen....

Vierailija
22/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:17"]kauppakeskuksissa on aina kamerat. Jäät kiinni.
[/quote]

Huono juttu on vaan se että niitä ei saa näyttää kuin poliisille. Jos tämä rutatun auton omistaja menee sinne niin sanovat näin. Poliisilla on niin kiire että eivät tule katsomaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:18"]

jää muuten vaivaamaan sua

[/quote]

Paskat. Itsekriminonitisuoja on lakiin kirjoitettu ja sen mukaan eletään. Sitä mistä ei jää kiinni ei ole tapahtunut ja tuosta jää kiinni vuorokauden kuluessa tai ei koskaan. Ne jotka pitää autoaan jonain pyhänä lehmänä pitää sen tallissa tai vähintään parkkeeraa johonkin niin kauas mistä kukaan muu ei suostu kävelemään. Sama olisi tietysti suotavaa myös niille, jotka eivät osaa ajaa autollaan.

Ihmetyttää kyllä miten voi osua ainoastaan koukulla toisen kylkeen niin että jää vielä hirvee lommo tarkasti oveen, mutta ei esim. helmaan.

Vierailija
24/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruuttaja on aina syyllinen näissä parkkipaikka hommissa. Eli ap, aika ikävä tilanne jos joku näki... Kurjaahan tuo on, ja noita sattuu, mutta mun mielestä pieleen meni siinä vaiheessa, kun et jäänyt asiaa selvittämään.

Vierailija
25/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jäät joskus kiinni törppöilystäsi ja joku kouluttaa sinua pikku ravistelulla. Tyhmä mulkku.

Vierailija
26/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kohta meen nukkumaan mut mietin miten on paras hoitaa tilanne. Onko poliisista apua vai soitanko kauppakeskukseen vai jätänkö tiedot ilmoitustaululle (no semmosta siellä ei ole). Ja mun tarkoitus ei ollut karata, tajusin vasta kotipihassa kun olin ajanut yli viiskyt kilsaa kotiin. Nyt kotona ja ei yhtään järkevää ajatusta päässä. :( Ap

Vierailija
27/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan tehdä tästä nettivinkkaus poliisille, että kysyvät ylläpidolta ip-osoitteet ja sitä kautta tiedot ja selvittävät, onko läheisillä ostareilla tapahtunut kuvaukseen sopivia kolareita.

Vierailija
28/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:32"]Ei ehkä kannata laittaa kauppakeskuksen seinälle lappua: Jos jollain on ovi rutussa niin soita numeroon 1234567 - kaikki koittaa vetää helpot rahat. Joku neutraalimpi viesti voi olla parempi.
[/quote]

Niimpä. Itse en laittaisi ollenkaan ilmoitusta ilmoitus taululle. Menisin mieluummin kauppakeskukseen tai poliisille. Ap, sinua voi pelottaa kun menet poliisilaitokselle, mutta sitä kautta löydät todennäköisimmin auton omistajan. Ja ei poliisi sua pidätä tms. :D lain mukaan itseä ei tarvitse käräyttää ja ei se poliisikaan muuta tee kuin ilmoittaa toiselle osapuolelle ja vaihdatte yhteystietoja. Paha mieli sulle jää ja sille toiselle jos et tee mitään. Älä kuitenkaan pistä näkyviin mitään ilmoitusta, ties ketä sieltä soittelee... Pääset helpommalla kun menet siellä käymään ja kyselemään onko joku ilmoittanut klo. aika ja paikka lommosta. Muuten joudut aina pelkäämään kun liikut jossain autolla että se toisen auton omistaja tunnistaakin että toi oli silloin mun vieressä tai sitten pelkäät tässä pari pv että joku soittaa.

Vierailija
29/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:41"]Pitäisi varmaan tehdä tästä nettivinkkaus poliisille, että kysyvät ylläpidolta ip-osoitteet ja sitä kautta tiedot ja selvittävät, onko läheisillä ostareilla tapahtunut kuvaukseen sopivia kolareita.
[/quote]

Ei ne yhen ruttauksen takia ala tollasii. Älä pelottele ap:ta, kyllä se tämän varmasti hoitaa. Ap, mene poliisi laitokselle, joku on varmasti tehnyt ilmoituksen tästä niin pääset helpoiten käymällä siellä. Sitten vaan vaihdatte yhteys tietoja ja thats it.

Vierailija
30/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:19"]

Ajakaa vain autoilla, joissa on peruutustutka...

[/quote]

Toinen vaihtoehto on ostaa ja asentaa autoon laajakulmapeilit/lisäpeilit, mitkä asennetaan useimmiten auton vakiopeilien päälle. Hinta talllaisille laajakulmapeileille on ostopaikasta ja peileistä riippuen yleensä 5-18€/kappale.

Minulla on autossani laajakulmapeilit, käytän niitä lisäpeileinä että näen paremmin mihin autoani peruutan. Näiden lisäpeilien ansioista olen voinut säätää autoni vakiopeilit näyttämään paljon alemmas kuin koskaan ennen. Siltikin näen hyvin taakse kun katson molempia(vakiopeilejä ja lisäpeilejä) peilejä. Ostin ja asensin nämä lisäpeilit autooni että näen paremmin taakse maaseudun kapeilla teillä, enää ei ole riskiä että meinaan vahingossa peruuttaa autoni toisen puolen takarenkaan penkan puolelle.

Lisäpeilien asennus on erittäin helppoa, kuin myös pois ottaminen.

Vierailija
31/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun sanoin en tajunnut jäädä sinne paikalle, huomasin vasta kotipihassa yhdistää oven, joka oli lommolla ja meidän peräkoukun, jossa oli maaliihitusia. En oo edes satavarma OLINKO SE MINÄ joka peruutin oven lommolle, voiko niin käydä et pehmeesti vaan ovi painuis sisään. Se ovi oli silleen isolla lommolla, ei rutussa ja koukussa maalia. Voi se hiton maali olla jostain muualtakin ja mä vaan skitsoan.

Kai tarvis olla joku Sherlock Holmes apuna. Ja toi IP-osoite, ehkä kandee selvittää kaikki rautakaupat, kenkäkaupat, isot tavaratalot ja ostarit pääkaupunkiseudulla. Kyllä nyt asia ratkeaa mun selkärangalla tai selkärangattomuudella eikä IP-avaruuksilla :(

Vierailija
32/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:41"]Kyllä mä kohta meen nukkumaan mut mietin miten on paras hoitaa tilanne. Onko poliisista apua vai soitanko kauppakeskukseen vai jätänkö tiedot ilmoitustaululle (no semmosta siellä ei ole). Ja mun tarkoitus ei ollut karata, tajusin vasta kotipihassa kun olin ajanut yli viiskyt kilsaa kotiin. Nyt kotona ja ei yhtään järkevää ajatusta päässä. :( Ap
[/quote]

Jos et todella huomaa että peruutat oven lyttyyn niin kun otat yhteyttä viranomaisiin luovuta samalla ajokorttisi pois et ilmiselvästikään sovellu liikenteeseen.

Vierailija
33/57 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli ap ja tuhannet kiitokset niille, jotka rohkaisivat mua vaan marssimaan poliisilaitokselle ja kertomaan! Itse olin niin lamaantunut et mä nukun yön yli, soitan huomenna miehelle (työmatkalla) ja sanon miten kävi. Nyt vaan herättäisin ja menis riitelyksi. Sitten mun vaan täytyy heittäytyä lain armoille. Ja fak jos nää lommo ja peräkoukku ei liity mitenkään toisiinsa, saavatpahan sitten taas hyvän tarinan kuinka naiset töppäilee ratissa :-O

Vierailija
34/57 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että useimpien naisten ei kannattaisi hankkia sitä julmetun isoa citymaasturia, kun sitä ei hallita tai saada mahtumaan inhimillisesti parkkiruutuun ilman, että naapuriautoon lasten kanssa yrittäessä tarvitsee olla akrobaatti 5cm.raon vuoksi.Nainen olen itsekin, mutten ymmärrä isoa citymaasturia ja minä ensin asennetta.

Vierailija
35/57 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä töppäri. Olet arjen sankaritar :)

Vierailija
36/57 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:21"]

Miten voi olla, että av-mammat vaan painaa kaasua, vaikka auto on jo kiinni seinässä tai muussa esteessä? Ettekö ymmärrä, että heikompi antaa periksi ja yleensä se on se auto? Ei auto voita seinää tai betoniporsasta, nyt vähän valoja päälle siellä ratin takana!

[/quote]

Mulla auto voitti lyhtypylvään, enkä tosiaan edes huomannut ennen kuin lyhtypylväs oli jo vaakatasossa :-) Autolle ei käynyt mitään.

Vierailija
37/57 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajoin jäniksen yli ja ihmettelin kun peileistä takana ei näkynyt mitään. No se jänis löytyi sitten myöhemmin illalla, oli jäänyt eturistikkoon niin kuin Greyhound-bussin logo.

Vierailija
38/57 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kerran kun mummeli peruutti suoraan toiseen autoon. Siis peruutti ruudusta suoraan taaksepäin eikä tajunnut kääntää rattia. Hänellä oli vetokoukku joten ei mitään vahinkoa. Toisesta puskuri halki. Siinä se aikansa käveli ja mietti kunnes päätti häipyä. Kun toisen auton omistaja saapui, kerroin mitä olin nähnyt. Vaan eipä se auttanut kun ikkunasta en rekkaria nähnyt.

Vierailija
39/57 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä luki, että naisen huomio oli kännykässä eikä parkkeerauksessa niin meni pitkäksi, hän ajoi pysäköintimittarin kumoon ja liikkeen näyteikkunasta sisään. Tsemiä ap, sun moka oli aika pieni töppäys.

Vierailija
40/57 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäänhän ei tosiaan ole itsekriminalisointisuojan takia pakko käräyttää, mutta tokihan se olisi kaikille mukavin ja halvin ratkaisu. Lommon korjaaminen maksaa yleensä vähintään 1500e, kun taas jos korjaus menee sinun liikennevakuutuksesta, joudut maksamaan vain omavastuun mikä on yleensä 100-200e.

Jos kauppakeskuksessq on infopiste ja/tai ilmoitustaulu, niin mikäli infopisteen työntekijä suostuu yhteistyöhön niin tee näin:
Laita ilmoitustaululle lappu "hei sinä punaisella farmarilla (älä laita tähän auton merkkiä tai mallia vaikka muistaisit ne) 2.3. liikkeellä ollut! Mahdoinkohan kolhaista autoasi? Kysy lisää infopisteestä."
Infopisteelle annat lapun, jossa on muutama oleellinen kysymys tapahtuneesta (minkä kokoinen lommo on, kummalla puolella autoa, mihin kellonaikaan olitte liikkeellä, minkä merkkinen ja mallinen auto teillå on, näyttääkö lommo siltä että siihen on osunut auton kulma vai peräkoukku), jotka infopisteen työntekijä esittää asiasta kyselemään tulleelle. Mikäli tämä vastaa "oikein" kysymyksiin, niin hänelle voi antaa yhteystietosi.
Mikäli joku ottaa sinuun yhteyttä, pyydä vielä kuva autosta+lommosta, jotta voit varmistaa että onko kyseessä oikea auto. Mikäli ei, pahoittelet ja jatkat yhteydenottojen odottamista. Mikäli on, jatkat asiaa vakuutusyhtiön kanssa ja ilmoitat kauppaan että voivat ottaa ilmoituksesi pois seinältä :)