Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisessa valtiossa elää illuusio että sen maan tavat ovat parempia

Vierailija
02.12.2021 |

Ihan kaikissa. Olen matkustanut työni vuoksi niin paljon. Pohjois-Koreassa ihmiset ovat aivopestyjä uskomaan että heidän elämäntyyli on maailman parasta, samoin johtajaa verrataan Jumalaan. Meillä on Suomessa hirveästi väkivaltaa, mutta silti uskomus on tiukassa että se suomalainen mies on jotenkin parempi. Ei se ole niin. Kaikkialla ihmiset ovat samanlaisia, yhtä tyhmiä, yhtä viisaita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olin tulossa sanomaan, että Suomessa kyllä osataan itseruoskinta.

Vierailija
2/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kulttuureilla ole mitään eroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olin tulossa sanomaan, että Suomessa kyllä osataan itseruoskinta.

Ei tässä tapauksessa jos sanotaan että olemme kuin muut. Ei yhtään huonompia, muttei kyllä viisaampia. Se ei ole dissaamista.

Vierailija
4/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaan ottaen kaikkialla ihmiset eivät ole samanlaisia, eivät yhtä tyhmiä, eivätkä yhtä viisaita. Valtiollinen / kansallinen yhtenäisyys on merkittävä osa tarpeellista kultturiperimää. Voi kun Suomessakin lopulta ymmärrettäisiin näin yksinkertainen asia.

Vierailija
5/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan näin on, mutta tietyt kulttuurit ja maat OVAT parempia kuin toiset.

Ylivertainen kriteeri on ihmisoikeudet.

Vierailija
6/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kulttuureilla ole mitään eroa?

On paljonkin. Ihminen on taipuvainen aivopesuun ja uskomuksiin. Katsos nyt kuinka paljon Suomessakin uskotaan ihan hölynpölyyn. Jos sama tyyppi asuis viidakossa eikä olis oppinut lukemaan/kirjoittamaan niin todennäköisesti uskois vielä enemmän.

Vierailija
7/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisuusaate

Vierailija
8/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on täysin oikeassa asian ytimen suhteen. Ihminen on pohjimmiltaan samanlainen kaikkialla. Ympäristö, kulttuuri ja geenit vaikuttavat yksilön persoonallisuuten paljon.

Vierailija
9/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuskinpa

kaikkialla etelä-amerikassa tiedetään että jenkeissä asiat on paremmin

Vierailija
10/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on täysin oikeassa asian ytimen suhteen. Ihminen on pohjimmiltaan samanlainen kaikkialla. Ympäristö, kulttuuri ja geenit vaikuttavat yksilön persoonallisuuten paljon.

Juurikin näin. Mutta lopputuloksena on hyvinkin erilaista populaatiota :)

Vierailija
11/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa propagoidaan että muissa maissa ei pääse lääkäriin ja lääkärit ja hoito on tooodella huonoa, verrattuna suomeen.

😂😂😂

Vierailija
12/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä, mutta jos joku maa on todettu toimivammaksi kuin toinen, niin sen toimivan maan lakeja ja rakennetta kannattaa noudattaa. Suomi on hyvä maa, mutta silti parannettavaa löytyy. Itse ihmettelen sitä negatiivisuuden ja väkivallan määrää myös. Minun lapsuudessa kaiken olisi pitänyt olla hyvin, mutta isäni vain ryyppäsi, sain selkääni ja olin 6vuotta koulukiusattu. Ihan käsittämäntä tämäkin.

Vierailija
13/13 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa propagoidaan että muissa maissa ei pääse lääkäriin ja lääkärit ja hoito on tooodella huonoa, verrattuna suomeen.

😂😂😂

Mä oon niin ton propagandan uhri ollut. Suomessa on aika vaikea saada lääkäri uskomaan että on tarve oikeasti päästä magneettikuvaukseen. Sain syödä kolme vuotta särkylääkettä ennen kuin pääsin kuvauksiin. Intiassa ollessani yllätyin kun siellä oli huippusairaalat ja hoito parilla eurolla. Tosin, siellä on niin paljon köyhiä että paria euroa ei kaikilta löydy :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi