Vadelmien kuumentaminen?
Luin että ulkolaiset vatut pitäisi kuumentaa 5 min keittämällä. Mutta eikö ne mene ihan mössöksi?
Vai riittääkö mikrotus? En halua mitään ripulia.
Kommentit (5)
Pakko kuumentaa. Mössöksi menee. Ei auta.
Söin melkein vuoden putkeen pakastevattuja aamupalalla ilman mitään kuumennusta. Ensimmäistäkään ongelmaa ei tullut. On tosi huonoa tuuria saada niistä mitään. Valmistajat joutuvat varoittamaan, jotta eivät olisi vastuussa, jos jotain sattuu. Valitettavasti tämä saa ihmiset luulemaan, että vähän väliä on jonkun vatsa kuralla. Ei ole. On tosi harvinaista saada vatuista mitään. Kuten sanottu, vuosi joka aamu minulla, eikä mitään koskaan tullut. EN voi uskoa, että olin vain joku harvinainen poikkeus saannöstä vaan kyllä se poikkeus on, että jotain vatsatautia pukkaa.
5 minuutin kuumentaminen tai 2 minuutin keittäminen.
Marjoista löydetty enimmäkseen noro-virusta, mutta myös kampyloa ja A-hepatiittia.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:24"]Söin melkein vuoden putkeen pakastevattuja aamupalalla ilman mitään kuumennusta. Ensimmäistäkään ongelmaa ei tullut. On tosi huonoa tuuria saada niistä mitään. Valmistajat joutuvat varoittamaan, jotta eivät olisi vastuussa, jos jotain sattuu. Valitettavasti tämä saa ihmiset luulemaan, että vähän väliä on jonkun vatsa kuralla. Ei ole. On tosi harvinaista saada vatuista mitään. Kuten sanottu, vuosi joka aamu minulla, eikä mitään koskaan tullut. EN voi uskoa, että olin vain joku harvinainen poikkeus saannöstä vaan kyllä se poikkeus on, että jotain vatsatautia pukkaa.
[/quote]
Ei niistä valmistajat varoita, vaan Evira.
Eise mikrotus riitä, ellei koko vadelmakasa kauttaaltaan ole sen 5 min kuumana. Eli ei 5 min mikrossa, vaan 5 min kuuumana. Mössöksi menee silainkin.