Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pilaa mun dieetin

Vierailija
02.03.2015 |

Mies tykkää ruuanlaitosta ja tekee hyvää ruokaa. Koetan minä tehdä omia annoksia, mutta kun mies aina tulee siihen, tai jos koetan tehdä molemmille kevyttä, niin ei se onnistu. Mulla ei myöskään ole sitten yhtään itsekuria. Kaupassa on, mutta jos kotona on jotain, se ei pidä. Esimerkkinä kasvissosekeittoon pitää laittaa tuhtia kermaa, herkkusienikastikkeeseen täysrasvaista kuohukermaa ja pekonia, salaattiin fetaa ja oliveja, sen lisäksi mies ostelee herkullisia vaaleita leipiä, joita en voi vastustaa niiden tuoksun takia, tai tuo karkki tai sipsipussin ja jättää sen pöydälle. Jonkun aikaa kestän ja sitten jos nyt yhden ja siitä se sitten lähtee. Olen ostanut täysjyväpastaa, mutta ei se miehelle kelvannut, vaan piti tehdä herkkusienipasta tavallisesta vehnäpastasta. Sen lisäksi sinne sai kyllä laittaa kasviksia, mutta tokihan suunnittelemaani kasvisruokaan piti sitä pekoniakin laittaa. 

Mulla on vain lievä ylipaino Bmi seilaa 25-26 väliä, mutta keskivartaloläskiä ja korkea kolesteroli, nimenomaan se huono on korkea. Ärsyttää, kun pekonia ja kermaa rakastavan miehen omat arvot on hyvät, ja karppaajien tulevaan saarnaan sanon, että mies vetelee älyttömiä määriä leipää. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika pihvissä on? Sä et taida oikein olla selvillä kunnon ruokavaliosts.

Vierailija
22/27 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:12"]

Sehän multa jäi pois, että mies tekee usein sen ruuan valmiiksi, koska minä olen kotona aina myöhemmin ja se loukkaantuminen, jos en syö, se on se vaikein. Mutta viikonloppuisin kun alan tehdä jotain, aina pitää sitä kermaa tulla laittamaan kaikkeen. Kerran jätin syömättä pihvin, se nyt ei dieettiä pilaa, mutta annoin omani puoliksi käymässä olleille pojillemme, kun ne pihvit olivat niin pieniä ja päälle parikymppiset opiskelijat ovat aina kotona nälkäisiä. Mies oli koko illan loukkaantunut kun minulle ei hänen laittamansa ruoka kelvannut. Välillä vieläkin muistuttelee tuosta, miten ei hänen pihvinsä minulle kelpaa. 

[/quote]

Tuohan voi olla metaforinen ilmaisu tuo "ettei pihvi kelpaa";)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:12"]

Sehän multa jäi pois, että mies tekee usein sen ruuan valmiiksi, koska minä olen kotona aina myöhemmin ja se loukkaantuminen, jos en syö, se on se vaikein. Mutta viikonloppuisin kun alan tehdä jotain, aina pitää sitä kermaa tulla laittamaan kaikkeen. Kerran jätin syömättä pihvin, se nyt ei dieettiä pilaa, mutta annoin omani puoliksi käymässä olleille pojillemme, kun ne pihvit olivat niin pieniä ja päälle parikymppiset opiskelijat ovat aina kotona nälkäisiä. Mies oli koko illan loukkaantunut kun minulle ei hänen laittamansa ruoka kelvannut. Välillä vieläkin muistuttelee tuosta, miten ei hänen pihvinsä minulle kelpaa. 

[/quote]

Tuohan voi olla metaforinen ilmaisu tuo "ettei pihvi kelpaa";)

[/quote]

Niin, tai missä on pihvi?:)

Vierailija
24/27 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:14"]

Mikä vika pihvissä on? Sä et taida oikein olla selvillä kunnon ruokavaliosts.

[/quote]

Kyllä se oli tuossa, että ei mitään. Se oli vain loukkaantumisesta esimerkkinä. 

Vierailija
25/27 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan koko avauksesta puuttuisi pihvi?! Tai useampikin;)

Vierailija
26/27 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama tilanne. Miehen mielestä ruuan pitää olla herkullista (=kermaa ja voita). Mä taas mieluummin söisin kevyesti ja vähän herkkuja päälle. Lihonuthan mä olen miehen ruuilla Bmistä 18-> 24 :D

Vierailija
27/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet osaavat ola uskomattomia typeryksiä. Eivät osaa toista tukea dieetissä.

Kunnon kumppani tukee ja kannustaa pyrkimyksissäsi ja koittaa edesauttaa niitä eikä tehdä sun pyrkimyksistä vaikeampia.

Minusta on todella itsekästä tuoda herkkuja kotiin kun toinen on dieetillä. Dieetillä on muutenkin vaikeaa. Ja useimmilla normaaleilla ihmisillä ei ole niin hyvä itsekuri että voisi helposti olla syömättä herkkuja kun niitä kotona on. Siksi niissä dieettiohjelmissakin tyhjennetään kaapit herkuista.

Kyllä fiksu hyvä kumppani kestää sen ettei oo kotona herkkuja. Hyvää vaan tekee kumppanillekkin vähentää herkkuja. Ja jos on pakko syyä niin voihan sitä mennä muualle syömään niitä herkkujaan. Ei se dieetti ikuisesti kestä. Ja mitä nopeammin toinen pääsee tavoitteeseensa sitä nopeammin voi palata perus ruokavalioon vaikkakin pitää varoa ettei liho takas joten mieluiten ei jokapäivä sitten karkkia yms.