Miehen lasketteleminen ärsyttää
Mieheni omistaa Rukalta mökin yhdessä veljensä kanssa ja käyvät siellä aina hiihtolomalla laskettelemassa ja tällä kertaa minä ja lapsetkin lähdimme mukaan. Nyt kuitenkin on pakko avautua kun ärsyttää, kun mies ja hänen veljensä ovat kokeneita ja taitavia laskettelijoita ja ovat koko ajan menossa johonkin vaikeisiin rinteisiin, eivätkä laskettele minun ja lasten kanssa helpoissa rinteissä. Tuntuu että miehelle on laskettelu minua ja perhettä tärkeämpää!
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:53"]
Mitä ihmettä täällä oikein tapahtuu? Av:llä näyttää yleinen mielipide sairaalloisessa mustasukkaisuustapauksessa olevan oikean suuntainen.
[/quote]
Ei ole tuo mitään sairaalloista mustasukkaisuutta, vaan vaimon ja lasten tarpeiden laiminlyöntiä. Minä kuuskymppinen monta vuosikymmentä aviossa olleena perheellisenä tiedän kyllä, mistä ap puhuu ja olen ap:n kanssa samaa mieltä, että yksipuolinen omiin harrastuksiin paneutuminen ja perheen unohtaminen on väärin.
Sano miehelle että ottaa lapset rinteeseen mukaan. Niin minutkin on otettu vaikeisiin rinteisiin ja aina sieltä on alas tultu. Jos miehesi harrastaa laskettelua niin hän turhautuu lasten rinteissä.... Jos sinä taas et ole maestro niin miksi valitat? Sopikaa vaikka että lasketteluaikaa joka pv 6-8h ja sen jälkeen teette perheen kanssa seuraavat 6h jtn. Not that difficult.
Huh, mitä kommentteja. Perheen yhteinen hiihtoloma ja mies rentoutuu vaan veljensä kanssa. Perheen kanssa se nyt menee niin, että molemmat vanhemmat tasapuolisesti huolehtii lapsista. Jos ei mene niin, niin jossain vaiheessa toista alkaa v*tuttaa ihan kunnolla ja tulee ero.
Ruka & VAIKEAT rinteet?! Just... No, meillä himena sama tilanne, mutta ollaan Åressa ratkaistu tuo niin, että mies menee mutaman päivän offia + niitä (oikeasti) vaikeita rinteitä kavereiden kaa ja loppuaika mennään yhdessä. Usein tuo on toteutunut niin, että mies lähtee aamusta offiin ja on jo ip:n meidän kanssa.
Siis mieshän on käynyt aina ilman perhettään siellä mökillä. Nyt kun kerrankin ovat mukana, niin elelee edelleen kuin poikamies. Mä olen ollut aina sitä mieltä, että jos lomalle lähdetään, niin siellä ollaan myös yhdessä. Toki esim. Lapissa ollessamme mies saattaa lähteä yksin moottorikelkkailemaan tai ottaa jonkun lapsista mukaan ja mä teen sillä aikaa muiden kanssa jotain. Lomalla kuuluu tehtä kivoja asioita, mutta ei niin, että jättää perheensä joka päivä yksin ja tekee mitä itse haluaa. Lomalla otetaan kaikki huomioon ja luulisi isästäkin olevan kivaa, jos joku lapsista tulee niin taitavaksi, että pääsee mukaan isoihin rinteisiin. Etenkin jos isä itse on opettanut lapsen.
Miehillä selkeä taktiikka: Saada sinut tympiintymään mökkiin niin että et toiste vingu mukaan. Kun taas pääsevät matkaan kahdestaan palataan normi rytmiin eli av mammoja mökkiin ja vällyt pöllyämään. Nyt joutuvat tyytymään laskemisen lomassa hätäisiin panoihin vosujen mökeissä. Ja toki miesporukalla saa viinaakin kitata aivan eri tahtiin kuin eukon ja lasten läsnäollessa.
Mun mies on parempi laskettelija kuin minä ja on tietenkin opettanut esikoisen laskettelemaan (muut lapset vielä pieniä). Usein menevät kahdestaan rinteeseen. Teidän tilanteessa voisin kuvitella, että olisimme vuoropäivin lasten kanssa lasten rinteessä, minä menisin sitten vaikka murtsikkaa hiihtämään itsekseni jos en uskaltaisi isoon rinteeseen.
Olispa kiva kuulla miehen versio tapahtuneesta.
Kyllä minä ainakin miehenä ymmärrän ap:takin, varsinkin jos mies koko ajan laskettelee muualla. Jos perheen kanssa mennään yhdessä, silloin olisi kiva myös olla yhdessä. Kyllähän mies laskettelua harrrastavana saa varmasti myös niitä tilaisuuksia keskittyä siihen itse lasketteluunkin, mutta joskus voisi vaan nauttia yhdessäolostakin. Toki nämä vaatii aina kompromisseja molemmilta, varsinkin jos on innokas harrastaja, koska jos mies ei pääsisi ollenkaan laskemaan niihin lempirinteisiinsä, niin sitten hän turhautuisi.
Olisi mielenkiintoista tietää että minkäikäisistä lapsista on kyse. Ihan vaan sillä, että meidän kaikki kolme lasta oppivat todella nopeasti laskettelemaan ja olivat jo n 5-6 vuotiaina myös mustissa rinteissä. yhdessä ja varovasti kun mennään niin pahoistakin paikoista ollaan alas selvitty.
Luulisi nyt että tuollaiseenkin reissuun olisi valmistauduttu vähän etukäteen eli mies olisi voinut opettaa lapsia laskettelemaan ja sovittu etukäteen miten sitten siellä lomalla mennään. Turha parkua jotain sellaista mitä olettaa toisen tekevän. Varsinkin miehiltä ei kannata olettaa ikinä mitään vaan hyvin selkeästi pitää sopia että miten toimitaan ja mitä lomalla tehdään.
Te siis sovitte etukäteen miehen kanssa, kun lähdette lomalle, että mies ei sitten saa mennä omia menojaan kuin kolmena iltana viikossa? Muina neljänä on perheensä kanssa kiltisti ja kiukuttelematta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:53"]
Mitä ihmettä täällä oikein tapahtuu? Av:llä näyttää yleinen mielipide sairaalloisessa mustasukkaisuustapauksessa olevan oikean suuntainen.
[/quote]
Ei ole tuo mitään sairaalloista mustasukkaisuutta, vaan vaimon ja lasten tarpeiden laiminlyöntiä. Minä kuuskymppinen monta vuosikymmentä aviossa olleena perheellisenä tiedän kyllä, mistä ap puhuu ja olen ap:n kanssa samaa mieltä, että yksipuolinen omiin harrastuksiin paneutuminen ja perheen unohtaminen on väärin.
[/quote]
Ja jos on AP:n on hankkinut jo vuosia sitten tyttökavereidensa kanssa jäsenyyden hienolle aerobic/zumpa/tankotanssi salille, niin sinnekin mennään koko perheellä ja siellä AP sitten polkee miehen ja lasten kanssa kuntopyörää, kun he ei vielä muuta osaa?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:48"]
No sori kaikille!!! Minun mielestäni olisi kyllä hyvä jos mies viitsisi viettää loma-aikaa OMAN PERHEENSÄ kanssa eikä huitelisi koko ajan jossain muualla.
ap
[/quote]
Onko muka liikaa vaadittu?
ap
[/quote]
Ei ole. Mun ensimmäinen kumppani sata vuotta sitten oli juuri tuollainen: omat menot,omat harrastukset ja mulle jäi koti,ihan pienet lapset ja eläimet. Mutta mies olikin itsekäs viimeiseen asti.
Liitto ei kestänyt ja nyt ollut toistakymmentä vuotta mies, jonka kanssa teemme lomilla yhdessä lapsemme kanssa melkeinpä kaikki. Jakanut vastuut kodista ja lapsesta aina.
Eli, en tiedä muuta sanoa, että en tollasia itsekkäitä äijiä katsoisi päivääkään.
Mä laskettelisin kyllä lujaa karkuun tollasta pirttihirmua:D siellä käy vähän tasokkaampiakin naisia. itseäni ainakin häiritsisi jos olisi huono laskettelija ja huutavat muksut rumissa toppavaatteissa vieressä rääkymässä.
Mikä ihme teitä nuoria naisia vaivaa? Miehen kuuluu huolehtia yhteisistä lapsista yhtä lailla ja äidillä on oltava omaa aikaa, jolloin mies katsoo lapsia ihan yhtä paljon kuin nainenkin viettää aikaa yhteisten lasten kanssa!
Valuiko synnärillä aivotkin ulos, kun ette tajua pitää puolianne? Tuossa on äkkiä tilanne, että olette 40 vee, ette enää ehdi elää nuoruutta, kukaan uusi mies ei huoli, lapset lähteneet, teillä ei ole enää miehen kanssa mitään yhteistä eikä mitään omaakaan elämää!
En ottais tommosta vaimoa toistakertaa mukaan.
Ap ei varmaan harrasta itse mitää. Vai tuleeko mies ja lapsi mukaan harrastuksii? Sinne vaan koko perhe ponikärryyn ratsastuksen sijasta.
39 viestiä, ennenkuin joku valopää tuli huutelemaan provoa. Taitaa olla avn uusi ennätys...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 14:04"]
Että hommataan kallis mökki Rukalta ja mammojen toive on se että loppujen lopuksi kenelläkään ei ole kivaa. Ei miehellä kun ei saa olla toteuttamassa intohimoista harrastustaan, ei vaimolla ja lapsilla koska isästä huomaa että olisi mieluummin jossain muualla, eikä veljellä joka joutuu laskettelemaan yksin. Miehet olivat lähdössä mökkeilemään/laskettelemaan, vaimo ja lapset päättivät lahteä mukaan, lukee aloituksessakin...
[/quote]
Ei tuossa missään lue, että vaimo ja lapset päättivät lähteä mukaan, vaan että vaimo ja lapset lähtivät mukaan. Asiasta päättäjä ei käynyt aloituksesta ilmi.
Mutta sellaista se on, kun hankkii lapsia. Monista asioista joutuu tinkimään, esim. omasta vapaa-ajastaan vaikka olisi miten kalliita Rukan mökkejä.