Vauvalle nimeksi Sandra, kun esikoisen toinennimi Aleksandra?
Haittaako se? Eli meidän esikoisemme toinennimi on Aleksandra, eli tyyliin Liisa Aleksandra. Haittaako jos kuopuksellemme tulee etunimeksi (joka myös kutsumanimi) Sandra?
Kommentit (10)
Ei haittaa.
Joskus on kaikilla perheen pojilla ollut sama toinen nimi, joka sitäpaitsi oli vielä isän kutsumanimi.
Sandra on Aleksandran lempinimi, lyhenne, johdannainen... Kuin antaisit nimet Kristiina Ja Tiina, Juhani ja Jussi, Edvard ja Eetu, Karoliina ja Liina...
Mä en suosittele muutenkaan antamaan nimeksi Sandra. Monelle tulee mielleyhtymä maksulliseen naiseen. Muutenkin tosi kiva lapselle jos hänellä onkin r-vika ja joutuu häpeämään nimensä sanomista "Santla".
Jos lapsen nimi on: Liisa Aleksandra ja häntä kutsutaan Liisaksi. Siskon nimeksi tulee vaikka Sandra Adalmina, niin mitä se haittaa? Liisa ja Sandra. Ei niitä toisianimiä niin usein kailoteta. Eri asia jos esikoisen kutsumanimi olisi Aleksandra
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:53"]
Mä en suosittele muutenkaan antamaan nimeksi Sandra. Monelle tulee mielleyhtymä maksulliseen naiseen. Muutenkin tosi kiva lapselle jos hänellä onkin r-vika ja joutuu häpeämään nimensä sanomista "Santla".
[/quote]
Miten niin tulee mielleyhtymä maksulliseen naiseen? :D Minun tuntemani Sandrat ovat 30-40-vuotiaita saksalaisnaisia ja he kai harvemmin työskentelevät prostituoituina Härmässä.
Esim. Sandra Aliisa sopisi oikeinkin hyvin Liisa Aleksandan siskon nimeksi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:27"]
Haittaako se? Eli meidän esikoisemme toinennimi on Aleksandra, eli tyyliin Liisa Aleksandra. Haittaako jos kuopuksellemme tulee etunimeksi (joka myös kutsumanimi) Sandra?
[/quote]
Ehkä sun pitäisi kysyä tuota itseltäsi. No, haittaaks?