Milloin sen vauvakuumeen pitäisi tulla?
Oman ikäisillä ja nuoremmillakin on jo liuta lapsia. Minulla ei edes suunnitteilla, vaikka mieskin on ollut jo elämässä ties miten monta vuotta. Lähinnä ärsyttää, kun ihmiset kyselee, JOKO olen raskaana, eikä edes yritetä lasta. Eikä uskota, kun sanon, ettei yritetä ja sitten muka ymmärretään rivien välistä jotenkin, että kuitenkin ollaan lapsia hankkimassa. Hohhoijaa.
t. 88-vm.
Kommentit (48)
Mä olen sanonut mun siskolle ja äidille monta kertaa, että me ei haluta hankkia miehen kanssa ikinä lapsia. Siskolle viesti ei nähtävästi ole mennyt perille, sillä viimeksi kun nähtiin sisko kyseli minkä nimen antaisimme pojalle ja minkä tytölle jne.
Äitini naapuri oli myös udellut asiasta (tietää että olen 32v), ja kun äitini vastasi että eipä taid xxx:ää kiinnostaa koko asia, niin naapuri totesi siihen,että onhan se kurjaa kun lasten hankinta ei onnistu, ja taitaa tuo vapaaehtoinen lapsettomuus vaan olla tekosyy.
Se vaan on niin raivostuttavaa että ihmiset utelee kokoajan kyseisestä asiasta! Miksi se teitä kiinnostaa hankitaanko koskaan lapsia vai ei??
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:20"]
30: kun nimenomaan ap ei välttämättä edes halunnut lasta, niin miksi ihmeessä tehdä?? Tässä maailmassa on aivan liikaa kodittomia ja kaltoinkohdeltuja lapsia jo valmiiksi, niin miksi pitäisi tehdä lapsi, jos sitä ei oikeasti edes halua?
[/quote]
Ap sanoi viestissä 10: "haluan lapsia jossain vaiheessa. Mitään kuumeilua aiheesta ei kuitenkaan ole"
T. 30
30: Mutta jos ei vielä halua, eikä välttämättä koskaan, niin miksi tehdä? Kyllä niitä lapsia saavat monet vielä päälle neljäkymppisenäkin, vaikka keskimäärin hedelmällisyys alkaakin laskea jo huomattavasti nuorempana. Itse olen halunnut äidiksi todella pienestä lähtien ja onneksi jossain vaiheessa sainkin lapset, mutta loukkaa jo tahattomasti lapsettomien tuttavieni puolesta tuollaiset, jotka tekevät lapsia vain "kun niin yleensä tehdään jossain vaiheessa elämää".
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:18"]
30: Mutta jos ei vielä halua, eikä välttämättä koskaan, niin miksi tehdä? Kyllä niitä lapsia saavat monet vielä päälle neljäkymppisenäkin, vaikka keskimäärin hedelmällisyys alkaakin laskea jo huomattavasti nuorempana. Itse olen halunnut äidiksi todella pienestä lähtien ja onneksi jossain vaiheessa sainkin lapset, mutta loukkaa jo tahattomasti lapsettomien tuttavieni puolesta tuollaiset, jotka tekevät lapsia vain "kun niin yleensä tehdään jossain vaiheessa elämää".
[/quote]
Tarkoitin, että jos on varma että lapsia joskus haluaa, niin kyllä niitä pitää alkaa jo tuossa tilanteessa vakavasti harkitsemaan. Ap on 27 ja hänellä on mies jonka kanssa ilmeisesti haluaa lapsia jossain vaiheessa. Riippuu siitä montako lasta haluaa, koska pitää aloittaa jos haluaa varmistaa lapsen saannin. Kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi, kaikille ei välttämättä varsinaista vauvakuumetta tule, joten ap:n ei kannata varmaan jäädä sitä odottelemaan jos on kuitenkin varma että lapsen/lapsia haluaa. Jos haluaa vain yhden lapsen, voisin itse ap:n tilanteessa odottaa vielä vuoden-pari ennen kuin alkaisin yrittämään.
30
Nyt sanoin hassusti, tietenkään lapsen tekoa ei voi "varmistaa", mutta jos haluaa maksimoida mahdollisuutensa, niin alkaa olla se aika.
30 (viesti 46)
Olen syntyny -88 ja vuodesta 2011 asti kuumeillut. Välillä oli raastavaa, kun raskausuutisia tuli ja mies ei vielä halunnut. 11/2014 meille syntyi tyttö. Raskausaikana ajattelin välillä ei hitto mitä ollaan menty tekemään, haluanko tätä oikeasti. Kun lapsi syntyi ei tuollaisia ajatuksia ole tullut. Lapsi kohta 4 kk ja ihanaa tämä on. Ei kaduta yhtään.
Minä olen lapsesta asti ollut sellainen äitityyppi ja aina tiennyt että lapsia haluan. Tykkään hoivata :D