Jos PKN:n biisin olisi esittänyt ryhmä vihaisia, finninaamaisia teinipoikia
jotka angstaavat äidilleen ja vähän koko maailmalle nukkumaanmenosta ja suihkussakäymisestä, olisiko kappale valittu edustamaan Suomea?
Mun veikkaus on ettei olisi ollut edes alkukarsinnoissa.
Kommentit (31)
Niin, eikö olekin hassua.
Entä jos Robinin laulut laulaisi Loiri, olisiko pikkutyttöjen suosikki?
Olisko Hard Rock Hallelujah voittanut 2006 jos sen olisi esittänyt Katri Helena tai Jari Sillanpää? Eiköhän se voiton avain ollut juuri Lordissa ja lateksihirviöissä.
Lordin kappale kestää kuuntelua edelleenkin. Se on melodisestikin onnistunut teos. Samaa ei voi sanoa PKN:n tuotannosta -valitettavasti.
Niin, on vähän kaksinaismoralistista nyt iloita korostaen sitä, kuinka hienoa, että kehitysvammaiset pääsevät edustamaan Suomea ja viemään vammaisten asiaa eteenpäin. Kun oikeasti olisi hienoa, jos biisi olisi päässyt viisuihin sen takia, että se on hyvä biisi, esittäjästä viis. En usko, että bändin tyypitkään sinne ensisijassa lähtevät vammaisia edustamaan vaan omana bändinään, omalla musiikillaan. Se nyt vaan on fakta, että ilman vammaisuusaspektia tuo biisi ei olisi päässyt koko kilpailuun mukaan.
Niin?Ei tietenkään. Mutta kun kyseessä ei ollutkaan joukko finninaamaisia pikkupoikia..
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:59"]
Niin, on vähän kaksinaismoralistista nyt iloita korostaen sitä, kuinka hienoa, että kehitysvammaiset pääsevät edustamaan Suomea ja viemään vammaisten asiaa eteenpäin. Kun oikeasti olisi hienoa, jos biisi olisi päässyt viisuihin sen takia, että se on hyvä biisi, esittäjästä viis. En usko, että bändin tyypitkään sinne ensisijassa lähtevät vammaisia edustamaan vaan omana bändinään, omalla musiikillaan. Se nyt vaan on fakta, että ilman vammaisuusaspektia tuo biisi ei olisi päässyt koko kilpailuun mukaan.
[/quote]
Oli se silti parempi kuin ne muut ehdokkaat, ihan sama kuka sen esitti.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:01"]
Niin?Ei tietenkään. Mutta kun kyseessä ei ollutkaan joukko finninaamaisia pikkupoikia..
[/quote]
Niimpä, ja tästä syystä koko euroviisu instituutiona on muuttunut yhdeksi friikkisirkukseksi, jossa erilaisuuden korostaminen on mennyt musiikin edelle ja se ei ole alkuperäisen formaatin tarkoitus ollut. Sanoitus- ja sävellyskilpailu, ei suvaitsevaisuuskilpailu.
Ja älkää käsittäkö väärin, on hienoa että suvaitsevaisuuden ja erilaisuuden hyväksymisen sanomaa viedään maailmalla eteenpäin, harmi vain että tässä siitä on tullut pääasia ja itse musiikki on jäänyt taka-alalle.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:01"]
[/quote]
Niimpä, ja tästä syystä koko euroviisu instituutiona on muuttunut yhdeksi friikkisirkukseksi, jossa erilaisuuden korostaminen on mennyt musiikin edelle ja se ei ole alkuperäisen formaatin tarkoitus ollut. Sanoitus- ja sävellyskilpailu, ei suvaitsevaisuuskilpailu.
Ja älkää käsittäkö väärin, on hienoa että suvaitsevaisuuden ja erilaisuuden hyväksymisen sanomaa viedään maailmalla eteenpäin, harmi vain että tässä siitä on tullut pääasia ja itse musiikki on jäänyt taka-alalle.
[/quote]No mun täytyy sanoa vielä että itse tykkäsin esityksestä kokonaisuudessaan.
No ei todellakaan ollut, jos musiikin katsoo olevan melodiaa, rytmiä, laulu-ja soittotaitoa eikä pelkästään sanomaa ja kapinaa. Musikaalisia avuja tuossa kappaleessa ei ole, ainoat pojot tulee asiasta. Mun mielestä musiikkikilpailussa pitäisi osata soittaa ja laulaa, sanoma on sitten plussaa. Ei juoksukilpailuunkaan päästä sen takia, että mulla ei jalat toimi mutta osaan kirjoittaa runoja. Tai uimakilpailuun sen takia, että en osaa uida mutta mulla on värikäs uimapatja.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:50"]
jotka angstaavat äidilleen ja vähän koko maailmalle nukkumaanmenosta ja suihkussakäymisestä, olisiko kappale valittu edustamaan Suomea?
[/quote] No tämä nyt on harvinaisen ontuva aloitus, toivottavasti sulla ei nyrjähtänyt aivot kun tämän keksit.
Etkö ymmärrä todellakaan eroa siinä että aikuisia vituttaa holhoaminen, ja että teinit angstailis?
entä jos opera skaalan biisin olisi esittänyt ma numminen? entä jos satin circus koostuisi niistä finninaamaissta teinipojista? entä jos jouni aslak olisi neekeri? entä jos entä jos entä jos
Jos kyseessä olisi laulukilpailu, viisut voisi jättää televisioimatta. Radiosta voisi tulla. Tai sitten esiintyjät olisivat puettuina pilkkihaalareihin, eikä lavalla saisi liikkua. Tai oikeastaan Jari Sillanpää voisi laulaa jokaisen kappaleen! Edes esiintyjän maata ei kerrottaisi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:50"]
[/quote]
Kyllä mä silti mielummin sen lähettäisin kuin jonkun satin circuksen.
Mutta kun ei esittänyt. Jos satiaissirkuksella olisi ollut vähän parempi biisi ja enemmän kannattajia, olisiko PKN voittanut? Jos lehmät lentäisivät....
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:59"]
[/quote]Niin? Yrittäkää nyt niellä se häviö vähän tyylikkäämmin vaikka 37% kansasta olikin niin väärässä mielestänne.
Euroviisut eivät koskaan ole olleet musiikkikilpailu. Kyse on politikoinnista ja arvojen esille tuomisesta. Euroviisuissa erilaisuus on aina ollut valttia musiikkiin nähden.
Mielestäni kappale on sanoituksiltaan ja sävellyksiltään hirveää kuunneltavaa, johon pystyisi alle kouluikäinen lapsikin. Kappaleeseen on myös vaikea samaistua. Mutta musiikki on muutakin, kuin se mitä korvasi kuulevat.
Ette taida ymmärtää minkälainen ttabu kehitysvammaisuus on maailmalla. Turkissa ynm. monissa lähi-idän ja etelä-euroopan maissa vanhemmat pitävät kahitysvammaisia lapsiaan kellarissa lyöden heitä kepillä ja ruokkien tähteillä ja roskilla. Vieraiden tullessa heidät tejljetään lukkojen taakse, ettei kukaan näkisi heitä tai tuntisi itseään vaivaantuneeksi.
Kyse ei ole säälipisteiden kalastelusta, päinvastoin. Olen helvetin ylpeä, että Suomessa vammaiset voivat vaikka perustaa bändin ja nauttia siitä. Mutta olen vielä ylpeämpi siitä, että Suomen kansa on valmis lähettämään nämä vilpittömän aidot ihmiset omina itseinään miljoonien katsojien eteen näyttämään, että näin meillä!
Miksi pitäisi nolostua tai hävetä, mikäli vammainen ihminen käyttäytyy vammaisesti? Se on todellisuutta.
Ei ole mitään väliä, vaikkei PKN saisi yhtäkään pistettä. Se on jo suvaitsevaisuuden riemuvoitto, että koko Eurooppa näkee ja voi mennä itseensä, komeroihin lukitun vähemmistönsä vuoksi. Tarkoitus on avata ihmisten silmiä ja saada heidät miettimään.
Tämä on miljoona kertaa suurempi tabu, kuin seksuualivähemmistö. Ja se on jatkunut koko ihmiskunnan, sekä maailmankaikkeuden alusta asti. Jokaisessa maailman maassa on vammaisia, he ovat maailman suurin vähemmistö, jota on mokutettu evoluution toimesta niin kauan, kuin elämää on maapallolla ollut.
Nyt on aika ottaa ensimmäinen oikea askel kohti aitoa inhimillisyyttä. Tämä kappale on maailman suurimman vähemmistön hymni ja se tulee onneksi juuri Suomesta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:07"]
No ei todellakaan ollut, jos musiikin katsoo olevan melodiaa, rytmiä, laulu-ja soittotaitoa eikä pelkästään sanomaa ja kapinaa. Musikaalisia avuja tuossa kappaleessa ei ole, ainoat pojot tulee asiasta. Mun mielestä musiikkikilpailussa pitäisi osata soittaa ja laulaa, sanoma on sitten plussaa. Ei juoksukilpailuunkaan päästä sen takia, että mulla ei jalat toimi mutta osaan kirjoittaa runoja. Tai uimakilpailuun sen takia, että en osaa uida mutta mulla on värikäs uimapatja.
[/quote]Niin, sinun mielestäsi mutta käsittääkseni et ole tämän maan diktaattori. Muista olla hehkuttamatta kun voitto tulee suveneeristi Suomeen.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:56"]
Lordin kappale kestää kuuntelua edelleenkin. Se on melodisestikin onnistunut teos. Samaa ei voi sanoa PKN:n tuotannosta -valitettavasti.
[/quote]
Hard Rock Hallelujan tarttuvin koukku on kopioitu Alice Cooperin Poison -kappaleesta. PKN sentään tekee musiikkinsa itse.
Pitäisi säätää laki, että euroviisuissa saisi esiintyä vain 22-36 vuotiaat normaalivartaloiset miehet ja naiset. Hiukset pitäisi olla siistit, parrat ajettu, vaatteet siistit, ei liian paljastavat. Laulut pitäisi esittää paikallaan seisten välttäen kaikkea ylimääräistä liikkumista ja kiemurtelua. Lauluissa saisi käsitellä vain heteroseksuaalisen parisuhteen onnellisuutta, muita aiheita ei sallita. Jotta erimaiden tuomarien arvionti ei saisi liiaksi vaikutteita visuaalisuudesta, lähetykset tulevat ulos mustavalkoisina.
Tämä!