Onko sulla pitkä työ/opiskelumatka?
Monelta joudut aamuisin heräämään?
Millä menet töihin/opiskeluun. Oma auto vai julkiset ja kauan menee aikaa matkoihin?
Onko vaikea tottua aikaisiin aamuihin ja pitkään matkaan.
Mietin vaan miten selviän tulevasta vuodesta, alkaa opinnot eri paikkakunnalla missä asun ja aamut ja matkat stressaa jo nyt:(
Kommentit (10)
Joka aamu 5:30 herään. Käyn suihkussa. Lähden 6 jälkeen matkaan. Töissä olen 15/20 vaille 7. Eli noin 30 min menee matkassa.
Töihin 70km/suunta. Herään varttia vaille kuusi ja lähden ajamaan omalla autolla noin 6.15. Matkaan menee 45-55min riippuen teiden tukkeista.
Itsellä oli tosi helppo tottua matkaan ja heräämiseen ei niinkään tarvinnut tottua, sillä aiemminkin olen samoihin aikoihin heräillyt.
Nyt työmatka on 10km, ennen kuljin Keravalta Espooseen ja matkaan kului tunnin verran per suunta.
Töihin 45km suunta. Aikaa menee omalla autolla noin 40-45 min. Julkisilla vaikeampaa kun joutuisin ensin kävelemään pysäkille 4km. Tavallaan raskasta vaikkei tokin kamalan pitkä matka olekaan.
Herätys noin kuudelta, syön aamiaisen, ehdin tarvittaessa käydä myös suihkussa ja kuivata hiukset. Bussilla n. 20 min, työpaikalla noin varttia vaille kahdeksan.
245 kilometriä kotoa yliopistolle. Pakollista kontaktiopetusta on 2-4 päivää kuukaudessa, joten noina päivinä pitää tsempata.
Kuljen omalla autolla. Luennot alkavat klo 9 ja pelkkään ajomatkaan menee 3 tuntia, joten joudun lähtemään 3,5 tuntia aiemmin puoli kuudelta. Näinä päivinä herään klo 5. Käyn suihkussa, en kuivaa hiuksia, syön nopean aamupalan ja laitan päälle ne vaatteet, jotka olen jo edellisenä iltana laittanut valmiiksi. Ripsiväri, ei muuta. Hiusharja ja pompulat mukaan, niin voin hiusten kuivuttua laittaa ne ponnarille.
Kassi mukaan ja baanalle. Illaksi kotiin.
Opiskelupaikkakunnalle 120 km. En käy kuin pakollisilla luennoilla ja tenteissä, pääsääntöisesti omalla autolla. Jaksaa, jaksaa. :)