Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää isovanhempien nihilistisyys. Jos lapsella on suklaakalenteri,

Vierailija
02.12.2021 |

siitä tehdään hirveä numero, että joka päiväkö suklaata, ja että pitää sitten pestä hampaat ja niin edelleen. Joulukalenterista menee koko ilo.

Onko teillä samaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko ei valita yhtään mun kossukalenterista, kun tarjoan sille huikat.

Vierailija
22/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä järkeä on tuputtaa lapselle, tai aikuisellekaan, suklaata päivittäin. Vuodessa pitää olla yksi kuukausi, jolloin opetellaan syömään makeisia päivittäin?

Se on yks vitn pieni suklaapala, ei 200g suklaalevy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No isovanhemmat tietävät, ettei hampaat ole ikuisia, jos ei niitä hoida. Kyllä säkin sen vielä tajuat.

Hampaiden hoitaminen ei tarkoita niiden pesemistä hammasharjalla jokaisen suupalan jälkeen.

Vierailija
24/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä järkeä on tuputtaa lapselle, tai aikuisellekaan, suklaata päivittäin. Vuodessa pitää olla yksi kuukausi, jolloin opetellaan syömään makeisia päivittäin?

Se on yks vitn pieni suklaapala, ei 200g suklaalevy.

Ja tässä on juuri se pointti. Jotkut aikuisethan eivät pysty lopettamaan syömistä ja ottamaan vain kahta palaa suklaalevystä, vaan syövät suklaalevyn kokonaan. Tässä suklaakalenteriasiassa opitaan tärkeä taito, että yhdestäkin palasta voi nauttia.

Vierailija
25/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa sopisi paremmin sana pikkumainen, nipo, tiukkapipo tai vastaava, mutta onhan se hienoa käyttää sivistyssanoja. Vaikkei ymmärräkään niiden merkitystä. 

Ihan kauhean banaalia!

Vierailija
26/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko isovanhempien kanssa tekemisissä joulukuussa niin case is closed.

Ei sitä nyt sentään jouluriitaa halua. ap

Näin isovanhempana sanoisin, että jos minulla olisi kaltaisesi ääliö tyttärenä/miniänä olisi ilo olla erillään.

Ei minulla muuta.

Vierailija
27/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tosi askeettinen perhetausta aiheutti oikeasti traumoja, ei saa haluta kaunistautua, herkutella, mitään yleensä itselleen. Barbejani paheksuttiin suvun voimin että tuollaisia amerikkalaisia turhakkeita.

En siis itsekään kannata jokapäiväistä herkuttelua tai materian kahmimista,mutta liiallinen sormen heristely normaaleista asioista on lapselle tosi pahaksi koska lapsi syyllistyy helposti.

Vierailija
28/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheeta jos syö jonkun pienen suklaan 24 aamuna.

No on kauheeta! Ainoa oikea tapa on opettaa lapsille totaalikieltäytymistä ja totaaliöveriä, eli vain karkkipäivänä kerran viikossa vedetään kilo irtokarkkeja/henkilö. Muina päivinä ei saa ottaa mitään! Nih! Eikä hampaitakaan tarvitse pestä kuin vain karkkipäivänä, eihän terveellinen ruoka hampaita vahingoita!

-sivusta

Samat isovanhemmat liputtavat asennetta, jossa viikolla ei saisi ottaa esimerkiksi omenapiirakkaa, jos sitä on, vaan se ja kaikki muu herkku pitää säästää viikonlopuksi. Mielestäni tuollaisesta tulee vääristynyt suhde ruokaan, jopa syömishäiriö. Viikonloppuisin olisi ällö, ähky olo - ja mitä jos viikonloppuna ei oikeasti tekisikään mieli omenapiirakkaa? Ja tiistaina olisi tehnyt. ap

Lainailin tosiaan tuohon exäni ja äitinsä mielipidettä herkuista. Kummasti minä sekä lapsi olemme hoikkia/normaalipainoisia tällä kauhealla yksi suklaapala/keksi päivässä ruuan päälle jälkkäriksi, kun taas heillä puhe on jatkuvasti kuinka taas on joutunut ostamaan isompia vaatteita. Lisäksi hakeutumalla hakeutuvat tilaisuuksiin, missä on epäkohteliasta kieltäytyä tarjottavista, eli saattaa mennä viisikin päivää viikossa etteivät muuta kuin herkkuja mätä. Ovat julistaneet minun aiheuttaneen syömishäiriön lapselle, kun lapsi otti karkkipussista vain neljä karkkia eikä halunnut enempää kerralla.

Hampaiden pesunkin voisi heidän mukaan jättää väliin, jos ei ole karkkipäivä. Toki muutkin asiat kuin pelkkä peseminen vaikuttaa, mutta lapsellakaan ei ole ollut vielä yhtään reikää hampaissa, isänsä ja mumminsa juoksevat jatkuvasti paikkauttamassa purukalustoaan. Onneksi teini lähinnä pyörittelee silmiään kyllästyneesti, jos hänen "syömishäiriöstään" meuhkaavat.

Olisi ehkä pitänyt lisätä se v*ttuileva ennen sivusta -sanaa, tai muuten ilmaista selkeämmin mitä mieltä olen itse noista lauseista, joita kirjoitin. Kunhan keskustelua syntyy, vaikkakin joskus joku ymmärtää kantani väärin, ei haittaa jos siitä seuraa jotain hyvää. Jatketaan ihmettelyä ja kummastelua :) - se sivusta

Vierailija
29/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheeta jos syö jonkun pienen suklaan 24 aamuna.

Niin, siis niiden perus keksien, leivonnaisten, sokerimurojen, sokerijogurttien ja välipalakeksien lisäksi. Voi kauheeta!

Vierailija
30/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nihilisti-sanan väärinkäyttö ärsyttää kyllä vielä enemmän.

Juuri niin:) Käytetään nykyisin koko ajan ja väärin.

Vierailija
31/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako antaa mennä ulos toisesta korvasta.Meillä on vähän se tilanne että valittavat aina kun annan lapselle herkkuja.Sitten antavat itse aina kun käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän