Minkälainen valaisin olohuoneessasi on?
Kerro. :) Halutessasi voit laittaa kuvan tai linkin.
Kommentit (29)
70-luvun viisihaarainen metallinen kattolamppu ja useampi jalkalamppu.
Kaksi jalkavalaisinta, jotenkin tykkään niistä enemmän enkö halus olohuoneeni valon olevan todella kirkas...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:18"]Lattiavalaisimena Ikean Maskros (tykkään kun siitä tulee niin ihanat kuviot seinille ja kattoon) ja toisena lamppuna todella iso kattovalaisin, sellanen "yksinkertainen" jossa vaalea (melkein valkoinen) varjostin ja ei mitään "helyjä" tms. En oikein osaa kuvailla, mielestäni kuitenkin yksinkertaisuudessaan tyylikäs. Lisäksi oli Aarnion Pinja mutta siirsin makkariin koska vaikka siinä lukee että on pöytälamppu niin mielestäni on liian iso pöydällä pidettäväksi. Lisäksi valoa tuottaa halutessasi kirjahyllyn valaistut vitriinit (ledit) ja yks valkoinen "risukimppi" jossa pikkuiset valot myös.
[/quote]
Lattialla on meidän pinja olkkarissa. Todellakin liuan kookas pöydälle.
Tuollainen Ikean Stockholm-lamppu
http://images.styleroom.fi/image/scaled/normal/7lvq/1/592663-valaisin.jpg
Tämäntapainen mut valkoinen mustalla johdolla. :)
Katossa Lamp Gustafin Mariestad-valaisin ja jalkalamppuna joku Ikean valkoinen valaisin. Tuon kristallilampun haluaisin makkariin, koska se on aika pieni tähän olohuoneeseen.
Tuollainen kullanvärinen Tord Boontjen Garland, http://camraleigh.org/wp-content/uploads/2011/09/Garland-lights-brass.jpg
Lamppu on siis sellainen, että se kootaan sellaisista pitkistä metallisista rimpsuista jossa on noita kukkia ja lehtiä. Rimpsut saa sitten vääntää ja asetella kuten itse haluaa. Noita rimpsuja myydään arkeittain (1 pitkä rimpsu/arkki), mutta se yksi rimpsu on niin mitättömän näköinen, että niitä kannattaa laittaa useampi rimpsu per lamppu. Itselläni on joko kolme tai neljä rimpsua, en muista tarkkaa lukumäärää kun tästä on aikaa kun lampun askartelin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 00:42"]
Tuollainen kullanvärinen Tord Boontjen Garland, http://camraleigh.org/wp-content/uploads/2011/09/Garland-lights-brass.jpg
[/quote]
No ei tuo linkki toimi ainakaan minulla >:( Uusi yritys toisella linkillä: http://www.kang-lighting.com/shop/145-588-thickbox/tord-boontje-artecnica-s-garland-light.jpg
Sellainen järkyttävä tuuletinvalaisin. Ja todellakin miehen. Yäks :-(
Meillä on sellainen boknäsin puinen tripod valkoisella lampuvarjostimella. Ihan kiva ja ajaton mun mielestä.
Lisäksi sitten on samaan tyylinen mutta ei kolmijalkainen pienempi valaisin sivupöydällä ja ostin siihen samanlaisen lampuvarjon mut vähän pienempikokoisen.
Tuollainen iso kankainen plafondi, jonka isovanhempani asensivat paikoilleen 90-luvun alussa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:52"]Edullinen viisihaarainen kattokruunu Anttilasta. Lasiset kukat, joihin lamput menee, puinen varsi ja messinkiset osat. Tällainen perusmalli, mutta nätti. Oikeastaan se on mun keittiö-olohuone-makuuhuoneessa, koska asun yksiössä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:52"]Edullinen viisihaarainen kattokruunu Anttilasta. Lasiset kukat, joihin lamput menee, puinen varsi ja messinkiset osat. Tällainen perusmalli, mutta nätti. Oikeastaan se on mun keittiö-olohuone-makuuhuoneessa, koska asun yksiössä.
[/quote] Mulla on samanlainen, yllättävän nätti hintaansa nähden!
Lokki... Olen naureskellut Lokkien olevan niille jotka haluavat olla tyylikkäitä, mutta eivät sitä ole joten ostavat tuon helpon valinnan joka on sitten olevinaan hienostunut ja tyylikäs. Vähän niinkuin Burberryn ruutukuosi ja luikkarin laukut. Noh, muuttaessamme tähän asuntoon satuin valittamaan anopille kun olkkariin pitäisi keksiä lamppu. Anoppihan sitten ilmestyi meille Lokin kanssa kun hän on itse niihin niin ihastunut. Siellä se lamppu on kohta vuoden keikkunut, kohta ehkä uskallan siirtää sen makkariin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:52"]Edullinen viisihaarainen kattokruunu Anttilasta. Lasiset kukat, joihin lamput menee, puinen varsi ja messinkiset osat. Tällainen perusmalli, mutta nätti. Oikeastaan se on mun keittiö-olohuone-makuuhuoneessa, koska asun yksiössä. [/quote][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:52"]Edullinen viisihaarainen kattokruunu Anttilasta. Lasiset kukat, joihin lamput menee, puinen varsi ja messinkiset osat. Tällainen perusmalli, mutta nätti. Oikeastaan se on mun keittiö-olohuone-makuuhuoneessa, koska asun yksiössä. [/quote] Mulla on samanlainen, yllättävän nätti hintaansa nähden!
[/quote]
Jep. Ei kyllä välttämättä puhuta samasta. Niitä on monta samantapaista. Esim. tästä oli myös versio, jossa kukkien reunat oli keltaiset. En tykännyt siitä.
Kaksi tosi isoa jalkalamppua (pöytämallia kuitenkin), isot mustat varjostimet, kaksi kristallilampun näköistä akryylikattolamppua ja kolme pientä jalkalamppua.
50-luvun kattolamppu. Tummaa puuta, 4 vaaleaa lamppukupua. Haussa on tyyliin sopiva jalkalamppu.
Edullinen viisihaarainen kattokruunu Anttilasta. Lasiset kukat, joihin lamput menee, puinen varsi ja messinkiset osat. Tällainen perusmalli, mutta nätti. Oikeastaan se on mun keittiö-olohuone-makuuhuoneessa, koska asun yksiössä.
Yllättävän monella on hyvin moderni valaisin. Taitaa olla suosittua. Itse viihdyn vanhanaikaisessa sisustuksessa: paljon puuta ja tummia värejä. Tuntuu kodikkaammalta.
-N20