Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppishaukka kaverini tuntuu menettäneen otteen todellisista hinnoista

Vierailija
01.03.2015 |

Kaikki pitäisi saada 10-20 eurolla ja edullisemminkin, paitsi ehkä toppatakki. Ja tavaratalossa ei osaa pyytää palvelua, ei ymmärrä että vaatteita on eri kokoja takahuoneessa ja myyjä on häntä palvelemassa siellä. Ja että myyjä yrittää usein myydä jotain sukkaparia vielä lisäksi, että se ei epäile että sulta puuttuu sukkia, vaan se saa provikkaa jos saa myydyksi jotain pientä ekstraa

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/64 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen löytänyt kirppareilta todella halvalla max 4 e esim juhlavia paitoja,mekkoja...Siis ihan priimatavaraa,käyttämätöntä.Oikeasti tulee ihan huippu mieli kun vastaavia myydään kaupassa 10kertaiseen hintaan.Oon pitkän pennin säästänyt juurikin juhla/bilevaatteissa.Taas esim kunnnon kenkiä ja urheiluvaatteita joutuu ostamaan kaupasta,mutta sen 100e minkä säästän kirpparilla olen esim laittanut hyviin vaelluskenkiin jne.En kyllä ikinä tule enää maksamaan sitä 20e jostain t-paidasta.

Vierailija
4/64 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että itsellenikin pitkän kirppis"uran" jälkeen kauppojen hinnat tuntuvat aivan järjettömiltä. Olen 25-vuotias, melko trendikäs nainen ja viimeisen kymmenen vuoden aikana olen ostanut arviolta 80% vaatteistani kirpputorilta.

10€ perustopista on mielestäni kallis, samoin 30€ tekonahkaista kengistä tai laukusta. Joskus toki tulee vastaan must - juttuja normaalihintaisina kaupassa, ja ne tottakai ostan jos mieli tekee. Esimerkiksi viime talvena ostin Everestin toppatakin satasella ja kyllä kirpaisi, vaikka rahasta ei ole erityisemmin pulaa. Olen vain tottunut saamaan halvalla :D

Vaatteitani myös usein ihastellaan ja tyyliäni kehutaan, eikä esimerkiksi viime viikonloppuna juhlissa kukaan meinannut uskoa, että mekkoni oli kolmen euron löyty saksalaiselta kirpputorilta.

Vierailija
5/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:05"]

Moni ns hinnoittelee tuotteen "hyvä minä" extralla. Tässä oli se vastaus minkä kaipasin. Eli nyt ymmärrämme syyn miksi niin monilla on tähtitieteelliset tori.fi ja kirpparihinnat

[/quote]

Tuo oletus sinulla oli mielessäsi jo kun tulit tähän ketjuun, koska kukaan ei täällä ole tuohon suuntaan edes vihjannut ennen omaa viestiäsi.

Se ei toki muuta sitä että ihmisillä on taipumusta yliarvioida oman omaisuutensa arvo, ihan tutkimustenkin mukaan. Mutta sitä ei tässä ketjussa ole käsitelty.

[/quote]

Ei muuten ollut. Vastaus asiaan tuli siltä yhdeltä.

-25% originaalihinnasta on jo hyvin edullinen, enkä liian halvalla viitti myydä.

Samat kamat, uutena, kaupan alennusmyynnistä -70% alennuksella on rääppeitä mitä ei kukaan halua ostaa.

[/quote]

Oikeasti kyllä ihmettelen joidenkin hidasta järjenjuoksua. Eihän siinä viestissä viitattu puolella tavullakaan tuohon suuntaan vaan nimenomaan tuon vastakohtaan: laatukamasta voi pyytää kirppiksellä vaikka 25% alkuperäishinnasta - rääppeet eivät mene edes kaupassa 70% alennuksella kaupaksi. Samoista kamoista puhut yksinomaan sinä (oletan että olet se sama vänkääjä jota jo aiemmalla sivulla tässä ketjussa ihmeteltiin).

Vierailija
6/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:03"]

^Eikö kaikki kirppisostajat tee noin?

[/quote]

Ei? Oletko ikinä edes käynyt kirpputorilla?

[/quote]

Käyn kirppiksillä 1-2 kertaa kuussa. Olen ostanut vain hyväkuntoisia halvalla myytäviä vaatteita ja tavaroita vaikka paljon muutakin on tarjolla (eli huonokuntoista ja/tai kallista). Omat hintarajani ovat kutakuinkin housut/pitkähihaiset/mekot max 5e, topit/asusteet 2e, takit/kengät 10e. Ostamani vaatteet on näyttänyt siltä ettei niitä ole montaa kertaa käytetty tai sitten ne ovat todella hyvin kestäneet käyttöä, en halua valmiiksi haalistunutta saati rikkinäistä. Ostan enimmäkseen merkkivaatteita (saattaa olla ettei nämä ole sitä kaikkien mielestä kuotenkaan) mm. massimo dutti, tiger of sweden, superdry. Joskus löytyy jotain tavallisempaa zaraa/hilfigeriä/vastaavaa, hennesin tuotteet harvoin ovat kovin hyväkuntoisia. En odota aina tekeväni löytöjä ja joskus poistun tyhjin käsin, kiertely on hauskaa ajankulua ja löydöt kiva plussa.

Vierailija
7/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sen huomaa että vaatteistä pyydetään ihan hulluja summia kun on tottunut maksamaan edullisesti vähän käytetyistä vaatteista :) Enkä minä ainakaan mitään sukkia ala ostelemaan myyjän mieliksi :D

Vierailija
8/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:41"]

No kyllä sen huomaa että vaatteistä pyydetään ihan hulluja summia kun on tottunut maksamaan edullisesti vähän käytetyistä vaatteista :) Enkä minä ainakaan mitään sukkia ala ostelemaan myyjän mieliksi :D

[/quote]

Totta mutta siinä maksetaan myös siitä että oikea koko löytyy varmasti heti ekasta paikasta, eikä ajella ympäri kaupunkia kirpparilta kirpparille... Ja kaupoissakin on alennusmyyntejä joista voi tehdä löytöjä - jos koko löytyy!

Vierailija
9/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:41"]

[/quote]

Totta mutta siinä maksetaan myös siitä että oikea koko löytyy varmasti heti ekasta paikasta, eikä ajella ympäri kaupunkia kirpparilta kirpparille... Ja kaupoissakin on alennusmyyntejä joista voi tehdä löytöjä - jos koko löytyy!

[/quote]

Täh! En mä löydä kokoa heti ekasta kaupasta välttämättä. Just ostettiin pojalle kengät, löytyivät kolmannesta kaupasta. Alesta ei löydy kaikkea tosiaankaan. 

Vierailija
10/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tori.fi ja kirppari huumaa. Alennusmyynneistä ja jopa normaalihintaisia saa halvemmalla. Ketkä niitä oikein ostaa? Tekeekö noilla tiliä, vai? En esim. ymmärrä kuka ostaa vanhat kengät 40-50 eurolla?

Vierailija
11/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä todellakaan löydy aina oikea koko ekasta paikasta :D ja jos alennuksesta menet etsimään niin hinta on hitusen halvempi mutta suuri todennäköisyys että niitä S-M kokoja ei vain ole jäljellä. Taidat vaan olla katkera kun kaverisi on hyvä löytämään kirppareilta edullisesti kun taas itse joudut maksaa hunajaa joistain räteistäsi.

Vierailija
12/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne taitaa olla normikaupoista ostajat, joilla on todellisuudentaju hukassa. Niiden lumppujen valmistuskustannukset saattaa olla kaksikymmentä senttiä, ja myyntihinta kaksikymmentä euroa. Kun kirpparilta saa saman rääsyn vitosella, aika hölmöltä alkaa tuntua maksaa kauppojen hintoja. 

Vierailija
13/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että jos selviää tosi pitkän pätkän pelkällä kirppistelyllä, niin todellisuus hinnoissa hämärtyy. Tuntuu ihan sairaalta maksaa edes se 15e jostain uudesta vaatekappaleesta sen jälkeen, kun samanlaisia ellei parempia on löytänyt eurolla parilla. Mutta jonkun pitää ne vaatteet sinne kirpputorillekin ostaa, ja kaikkea ei vaan aina löydy käytettynä.

Vierailija
14/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:50"]En ymmärrä tori.fi ja kirppari huumaa. Alennusmyynneistä ja jopa normaalihintaisia saa halvemmalla. Ketkä niitä oikein ostaa? Tekeekö noilla tiliä, vai? En esim. ymmärrä kuka ostaa vanhat kengät 40-50 eurolla?
[/quote]

Nuo varmaan ovatkin niitä tavaroita, jotka roikkuvat siellä eikä kukaan osta. Itse olen myynyt torissa paljon tavaraa, hinnat kohdallaan, niin nopeesti liikkuu, ei kauaa ehdi ilmotus olla kun kaupat on jo tehty.

Vierailija
15/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:58"]

Pakko myöntää, että jos selviää tosi pitkän pätkän pelkällä kirppistelyllä, niin todellisuus hinnoissa hämärtyy. Tuntuu ihan sairaalta maksaa edes se 15e jostain uudesta vaatekappaleesta sen jälkeen, kun samanlaisia ellei parempia on löytänyt eurolla parilla. Mutta jonkun pitää ne vaatteet sinne kirpputorillekin ostaa, ja kaikkea ei vaan aina löydy käytettynä.

[/quote]

Niinhän se on! Ostakoot ne, jolla on niihin varaa. Ite ostan alennusmyynneistä paljon, osan tilaan ulkomailta tai ostan reissuilla paljon. Ihan kivaa se on bongata joka on oma harrastus sekin.

Vierailija
16/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjillä (aloitus lieneen kuitenkin sarkasmia, mistä täällä ei voi olla varma) se todellisuudentaju on hävinnyt, kun eivät tajua, että uudesta ei voi pyytää käytetyn hintaa. Kaupan alesta tekee nykyisi parempia löytöjä kuin kirppikseltä. En tajua, miten kukaan enää niistä mitään viitsi ostaa. Tai pitäisi olla heti kun porukka tuo tavarat myyntiin, sillä jos ei ole, joku jobbari ne ostaa ja pistää omaan loosiinsa järjettömään hintaan. Ilmeisesti moni vielä ostaa, eivätkö he tajua oikeita hintoja? V

aatteista, käytetyistä, max on 10 % uuden hinnasta, jos vaate on ehjä ja puhdas. Jos ei ole ehjä ja puhdas, sen paikka ei ole myynnissä. Jostain merkkivaatteesta voi pyytää 20 % ja oikein hyväkuntoisesta, mitä ei saa alesta koskaan, ehdoton maksimi 25 %. Kaupat myyvät vaatteita alen loppusesongissa jo 70 % alella. Pitää kuitenkin muistaa, että käytetty on käytetty ja se laskee sitä arvoa. Muusta tavarasta arvo vaihtelee, itsellä se on ollut 20-30 % myynthinnasta. Antiikki taas ei enää edes kirppikselle kuulu, sille on omat liikkeensä. 

Vierailija
17/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:52"]

No eipä todellakaan löydy aina oikea koko ekasta paikasta :D ja jos alennuksesta menet etsimään niin hinta on hitusen halvempi mutta suuri todennäköisyys että niitä S-M kokoja ei vain ole jäljellä. Taidat vaan olla katkera kun kaverisi on hyvä löytämään kirppareilta edullisesti kun taas itse joudut maksaa hunajaa joistain räteistäsi.

[/quote]

Kirppariltako muka löytää? Tuskin nyt kuitenkaan. Kaupoissa useimmiten kuitenkin on kaikkia kokoja, kirpparilla mitä sattuu. Itse en kyllä ikimaailmassa osta käytettyjä kenkiä mihinkään hintaan. 

Vierailija
18/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muutaman kerran käynyt tapiolan kirpparilla, etolan vieressä. Oon huomannut sen että ne jotka juuri asettelee kamojansa hyllylle kannattaa erityisesti bongata. Varmasti ihan hyvä kirppis, kun ei muista ole kokemusta.  Siellä kuitenkin roikkuu aika paljon vaatteita jotka on 70-80 luvulta ja aika roskiskamaa. Roskiksistako myyjät ne on löytänyt? Eihän tuollaista enää tule vastaan eikä sellaisia kukaan enää laittais päällensäkään. Vaikeeta ymmärtää tuota yhtälöä

Vierailija
19/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, tämä on se toinen puoli myös.

En ymmärrä kuka on niin tyhmä, että ostaa oikeasti jotain H&M:n rättejä kirpputorilta sillä hinnalla, kun ne on saatu tai ne tullaan saamaan alennusmyynneistä. 10-15% uuden hinnasta olisi se hyvä kirpputorihinta. Okei ne on silti halvempia kuin nyt heti kaupasta ostettuna, mutta silti.. tällaisten myyjien ja hölmöjen ostajien vuoksi esimerkiksi Jäähallin kirpputorille Helsingissä ei kannata edes mennä. Trokari, trokari, trokari, uuden kiinarihkaman myyjä, trokari...

Vierailija
20/64 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa käytetystä paidasta 5€ kun vähän kalliimmalla saa kaupasta uudenkin?