Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Jos olet esimiehesi kanssa eri mieltä jostain asiasta,
01.03.2015 |
tuotko oman mielipiteesi esille (perustellusti) ja yrität muuttaa näkökantaa vai teetkö suoraan niin kuin hän on ajatellut? Keskusteletteko asiasta tarkemmin?
Mitä mieltä olet jälkeenpäin?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:36"]
Tuon oman kantani esiin. Viimeksi oli kyse palkastani, olin esimiehen kanssa erimieltä. Hän kysyi muualta, ja minun kantani oli oikea. Ei puhunut mulle sen jälkeen, eikä edes pyydellyt anteeksi puuttuvaa palkkaani. Että semmonen esimies mulla.
[/quote]
Mulla ollut myös palkkaan liittyvä tilanne. Toukokuussa pidetyssä työhaastattelussa oli sovittu tietty palkka. Pyysin useaan otteeseen työsopimusta kirjallisena, mutten sitä saanut. Työsuhde sitten alkoi elokuussa. Sitten kun työsopimusta oltiin allekirjoittamassa, olikin siinä huonompi palkka kun työhaastattelussa oli sovittu.
Otin sitten yhteyttä kyseisessä haastattelussa erääseen näistä haastattelussa olleista päälliköistä. Hänen vastauksensa oli vain, että "riitele itse talousjohtajan kanssa". Olin aivan hämmentynyt, että mitä tämmöinen tarkoittaa?
Lopulta asia ratkesi minun hyväkseni ja työsopimukseen merkittiin ja minulle maksettiin luvattua palkkaa. Tosiaan en olisi tuonne edes mennyt ilman etukäteen tehtyä työsopimusta, ellei edellinen työsuhteeni olisi ollut määräaikainen, joka päättyi heinäkuussa.
Tosin tuossa työpaikassa tämä palkkaselkkaus ei ollut ainut kummallisuus johdon kannalta. Jäi kuitenkin mietityttämään, että miksi ihmeessä esimiehet toimivat tuolla tavoin? Tavallaan tuossa luottamus esimiehiin meni jo heti työsuhteen alussa.
Onneksi kyseessä on siis entinen työpaikka (julkiselta puolelta). Myöhemmin kaikki sen jälkeiset työnantajat ovat toimineet tuollaisissa asioissa asiallisesti.