Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet esimiehesi kanssa eri mieltä jostain asiasta,

Vierailija
01.03.2015 |

tuotko oman mielipiteesi esille (perustellusti) ja yrität muuttaa näkökantaa vai teetkö suoraan niin kuin hän on ajatellut? Keskusteletteko asiasta tarkemmin?

Mitä mieltä olet jälkeenpäin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai esitän oman perustellun näkemykseni, mutta esimiehellä on tietenkin päätösvalta asiassa.

Nykyinen esimies tosin tulee usein kysymäänkin mielipidettäni, kun aikaisemmassa firmassa olen itse ollut hänen asemassaan.

Vierailija
2/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuonut esille oman mielipiteeni ja puuttunut tiettyihin epäkohtiin kuten siihen, että työvuorolistoja ei saanut ajoissa, joka aiheutti hankalia tilanteita monille. Palkka-asioista ei voinut kysyä mitään koska esimies kilahti välittömästi. Kaikki tyky toiminta tuossa työpaikalla koski vain saa työntekijöistä. Esimies oli erittäin fiksu  ja filmaattinen tietyille työntekijöille ja yhteistyötahoille ja toisille ihan epäoikeudenmukainen ääliö. Hyvän johtajan kuuluu osata ottaa vastaan kritiikkiä ja osata kohdella alaisiaan arvostavasti sekä pitää olla kykyä hoitaa myös omalta kannalta hankaliakin asioita. Tämä esimies ei osannut henkilöstöjohtamisen perusasioita, vaan johtamistyyli oli aivan ailahtelevainen ja hänen miellyttämiseen perustui ihmisten kohtelu. En halunnut jatkaa tuossa paikassa, minun jälkeeni sieltä on lähtenyt jo kaksi! Vaikutusvaltaisena esimies kosti jos koki että häntä on arvosteltu, mutta tämän kostonsa kätki ystävällisen naamionsa taakse. Hänen ympärillään sitten pyörii pieni hovi, joka ei kyseenalaista tämän johtamistapaa, vaan antaa tämän mestaroida ja loukata ihan silmien edessä joitakin työntekijöitä. Pidin näitä ruskeakielisiä hännystelijöitä täysin selkärangattomina pelkureina! Kaiken kaikkiaan helvetillinen koemus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon oman näkökantani esille, koska ei sitä ikinä tiedä, onko esimies edes ajatellut asiaa kuten minä. Jos on edelleen eri mieltä kantani jälkeen, en ala vänkäämään vastaan.

Vierailija
4/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pomosta ja asiasta. Kokematon pomoni on pari kertaa yrittänyt selittää minulle lainvastaisuuksia hyviksi menettelyiksi. Yritin kovasti selittää, mistä on kyse, mutta puheet meni kuin vesi hanhen selkään. Olen kertonut, etten omaa nimeäni anna laittomuuksiin, koska olisin vastuussa asiasta kaikissa oikeusasteissa. Olen ymmärtääkseni nyt huono työntekijä, vaikka minulla on 10-kertainen kokemus alalta.

Vierailija
5/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama. Jos asialla on minulle merkitystä, niin minun mielipiteeni mukaan mennään. Yritän kuitenkin hoitaa tilanteet tahdikkaasti, enkä esim. koskaan kyseenalaistaisi pomoa muiden kuullen.

Vierailija
6/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:34"]

tuotko oman mielipiteesi esille (perustellusti) ja yrität muuttaa näkökantaa vai teetkö suoraan niin kuin hän on ajatellut? Keskusteletteko asiasta tarkemmin?

Mitä mieltä olet jälkeenpäin?

[/quote]

Sanon aina oman mielipiteeni ja myös perustelen selkeästi. Teen kuitenkin niin kuin esimies sanoo koska hän on se joka on vastuussa. Jos esimiehen tavalla menee persiilleen, sanon jälkeenpäin ihan suoraan että minähän sanoin että se asia pitää tehdä näin.

Vierailija
7/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon oman kantani esiin. Viimeksi oli kyse palkastani, olin esimiehen kanssa erimieltä. Hän kysyi muualta, ja minun kantani oli oikea. Ei puhunut mulle sen jälkeen, eikä edes pyydellyt anteeksi puuttuvaa palkkaani. Että semmonen esimies mulla.

Vierailija
8/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vuoden kokemuksella: pidän suuni kiinni ja teen kuten esimieheni haluaa.

Vierailija
9/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeneräisistä asioista keskustelen, perustelen aktiivisesti ja usein se vaikuttaakin, joskus esimiehellä on paremmat perustelut ja minä muutan mieleni.

Mutta sitten kun päätös on tehty niin kaikki ollaan asian takana sataprosenttisesti ja hymyillen että näin sen just pitääkin mennä. Vaikka oikeasti usein on kyse kompromissista joka on tehty olemassa olevilla resursseilla niin sitä ei ulospäin näytetä.

Vierailija
10/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. Joskus taistelen asiasta, joskus annan olla. Usein kerron mielipiteeni, mutta jos ei puhe tehoa, niin teen niinkuin esimies haluaa.

Vierailija
11/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon oman kantani esille ja perustelen -> pomo vetää palkokasvit nokkaan. Häntä ei saa arvostella eikä antaa negatiivista palautetta (rakentavasti), suuttuu. Tyypillinen narsisti. Ne jotka ovat eri mieltä saa kärsiä. Heitä koskee ihan eri oikeudet.
En taivu tuollaiseen.

Vierailija
12/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on tärkeä, niin tuon esille mielipiteeni perustellusti tai huumorin avulla. Muuten teen kuten pomo käskee. Ajoitus on tärkeä, jos on eri mieltä. En ala vänkäämään kiireessä tai stressaavissa tilanteissa. Ja  en ole eri mieltä koko ajan. Se syö työilmapiiriä

Vierailija
13/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus selitän oman kantani. useimmiten en jaksa. Ja sitten ärsyttää jälkikäteen hänen mielestäni väärät päätöksensä.

Vierailija
14/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän suuni kiinni ja teen oman työni. Esimies ei kestä palautetta. Ottaa silmätikukseen ja kettuilee. Parempi olla hiljainen ja hajuton.

Vierailija
15/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tuoda oman näkemyksen esille, mutta jos pomo on miettinyt itse asiaa, niin silloin hän on oikeassa siksi että hän on pomo ja tehdään siten kun hän sanoo. Jos pomo ei ole miettinyt asiaa itse, niin sillon hänelle kerrottu ehdotus menee helposti läpi.

Vierailija
16/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljaa, nyökkäilen ja teen omalla tavallani.

Vierailija
17/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut väitteen, että monesti työntekijä alkaa hakeutua toiseen työpaikkaan juuri esimiehen vuoksi. Omalla kohdallani pitää paikkansa kahdesti.

Viimeisimmässä tapauksessa olin useissa kehityskeskusteluissa kertonut haluistani edetä tehtävässäni tai erikoistua tiettyyn suuntaan. Mitään ei tapahtunut, vaikka asiat kirjattiin dokumentteihin. Kerroin urahaluistani myös esimieheni esimiehelle.

Lopulta sitten päätin hakeutua muualle. Nyt olen oppinut, että mikäli asia ei parilla keskustelulla ala edetä, kannattaa alkaa aktiivisesti hakeutumaan muihin suuntiin.

Vierailija
18/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon asiasta. Jos kysymys on pelkästään siitä miten teen jonkun asian tuon näkemykseni esiin, jos taas kyse on enempi esimiehen vastuu alueista en välttämättä tuo eriävää mielipidettä esiin.

Vierailija
19/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:47"]

Pidän suuni kiinni ja teen oman työni. Esimies ei kestä palautetta. Ottaa silmätikukseen ja kettuilee. Parempi olla hiljainen ja hajuton.

[/quote]

Oletko ajatellut vaihtaa työpaikkaa? Tuollainen käytös on huonoa johtamista esimieheltä.

Vierailija
20/21 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo kiertää tietyt henklöt läpi ja kysyy mielipiteen tai arvion. Yleensä hän on onnistunut päätymään ratkaisuihin jotka ovat toimineet. Muutaman kerran on pitänyt kerrata lakia ja tekijänoikeuksia hänen kanssaan. Pomo myös antaa kiitosta jos hänen joku virheellinen käsitys on oikaistu.