Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotuspakko käyttöön ensi vuonna hoitoalan työntekijöille?

Vierailija
01.12.2021 |

Hallitus pyrkii antamaan eduskunnalle ensi viikolla esityksen, jolla yritetään ehkäistä terveydenhuollon henkilökuntaa tartuttamasta koronavirusta potilaisiin.

Työnantajalla olisi velvollisuus huolehtia, ettei henkilöstö aiheuta hoidettaville tartuntavaaraa. Osana terveysturvallisuutta olisivat rokotukset.

Toteutus siirtyisi ensi vuoden puolelle, sillä lakiluonnoksessa esitetään kuukauden siirtymäaikaa, jotta rokottamaton henkilökunta saisi mahdollisuuden rokotteiden ottamiseen.
Yle
https://yle.fi/uutiset/3-12211778?origin=rss

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä pelottaa, ettei siinä vaiheessa sairaanhoitoa ole tämänkään vertaa saatavilla kuin nyt. Entä esim. laitossiivoojat ja keittiötyöntekijät? Minulla ei ole tietoa kuinka paljon rokottamattomia joukossa on, mutta tässä on ikävä skenaario, että jää paikat siivoamatta. Mihin se vie? Monta osa-aluetta joiden vuoksi voi tyssätä mahdollisuus mihinkään hoitoihin..

Vaaditaanko rokotus myös lääkäreiltä? Sitä tässä ei mainittu.

Vierailija
2/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa monilla vanhusten ja sairaiden läheisillä pitää kiirettä, kun hoitsut ovat kortistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ehkä sitten kelpaa tälläinen 59v , 2 kertaa rokotettu, työtön lähihoitajakin töihin.

Vierailija
4/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Mahtaa monilla vanhusten ja sairaiden läheisillä pitää kiirettä, kun hoitsut ovat kortistossa.

. Onneksi päästään eroon sekopäölähereistä jotka tappavat potilaita.

Vierailija
5/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Ehkä sitten kelpaa tälläinen 59v , 2 kertaa rokotettu, työtön lähihoitajakin töihin.

Eikös juuri nytkin ole hoitajista suuri pula? Miten voit olla työtön, jos töihin kerran haluat?

Vierailija
6/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös juuri nytkin ole hoitajista suuri pula? Miten voit olla työtön, jos töihin kerran haluat?

Kysypä sitä työnantajilta.

Vierailija
7/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Päästään eroon kaikista lähäreistä, joten potilaat kuolee.

Vierailija
8/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen taisi loppua meikäläisen hoitajaopinnot...ennen kuin kerkesivät paljon alkaa. Ainoastaan keskustelutyö kiinnostaa ja paperin perässä olin koulussa. En ole itse näitä sääntöjä keksinyt eli ei paljon kiinnosta nuo kaikki harjoittelut, joilla ei ole mitään tekemistä sen työn kanssa, johon sen paperin tarvitsee. 

Tosi moni esim.terapeutin urasta haaveileva ihminen joutuu nyt työntämään itseensä tiedemehut, jos mielii päästä töihin tuon väylän kautta. 

Vierailija
9/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilön oikeus omaan kehoon ja terveyteen kuuluu myös terveydenalan ammattilaisille. Ehdoton ei, millekään yksilön suojaa loukkaaville pakotteille. Hoitotyö on tärkeää ja sitä pitää pystyä toteuttamaan ilman ehtoja. Rokotteet eivät suojaa koronan levittämiseltä. En ole alalla, mutta voin kuvitella, miten tämmöinen painostus ahdistaa alalla sydämellään töitätekeviä.

Vierailija
10/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan vielä pula hoitajista?

Vierailija
11/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ihme länkätystä näiden rokotusten kanssa. Keneltä kysyttiin armeijassa, että laitetaanko rokotus vai keskustellaanko asiasta suurryhmässä? Mulle ainakin tuli piikkiä ihan kysymättä ja hyvin oon pärjännyt.

Vierailija
12/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähihoitajia on työttöminä. Ikärasismi jyllää ja jos osaat pitää oikeuksistasi huolta, niin tie tyssää monesti siihen. Kyllä näitä huonosti vanhuksia hoitavia paikkoja löytyy, jotka kiertävät kaikkia lakeja, mutta itse en sellaisiin suostu menemään töihin. Harvassa on hyvät paikat, niihin ei työntekijöitä tarvitse hakea mol: in sivuilla.

Vierailija
13/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös melkein kaikilla ole rokotteet?

Vierailija
14/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Esim.

https://www.kangasala.fi/ajankohtaista/koronatilanne-kaupunginsairaalas…

"Kaikki positiiviset tapaukset ovat ilmenneet rokotetuilla henkilöillä."

Joten en nyt sanoisi.

Vierailija
15/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokottamaton hoitaja, työtön. Etsin koko ajan töitä muulta alalta. En suostu ottamaan rokotteita. Bye bye hoitoala.

Vierailija
16/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton hoitaja, työtön. Etsin koko ajan töitä muulta alalta. En suostu ottamaan rokotteita. Bye bye hoitoala.

Lähihoitaja?

Ehkä tuolla asenteella on parempi vaihtaa alaa.

Vierailija
17/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Esim.

https://www.kangasala.fi/ajankohtaista/koronatilanne-kaupunginsairaalas…

"Kaikki positiiviset tapaukset ovat ilmenneet rokotetuilla henkilöillä."

Joten en nyt sanoisi.

Tämänkään vuoksi tässä ei ole mitään järkeä, koko ”rokotekampanjassa”, oli ala, tila mikä hyvänsä.

Vierailija
18/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöopiskelijat jättävät työharjoittelut väliin rokotepakon takia ja monet kätilöt ovat nyt nähneet täriseviä vastasyntyneitä.

Vierailija
19/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista, että oot alunperin sinne edes hakeutunut. Onhan noita muitakin ammatteja. Voi vaikka jakaa postia.

Vierailija
20/35 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rokottamattomat.

Te olette sankareita. Teitä rakastetataan. Teissä on voimaa, kun ette ole vieläkään alistuneet maailmanlaajuiseen massapsykoosiin.

Jos voisin valita, ottaisin AINA rokottamattoman hoitajan/lääkärin. Tietäkää se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi