Oletko salavarakas?
Kuljet lumpuissa, ajat vanhalla loppuunkulutetulla autolla ja sinua säälitään, mutta tililläsi onkin satojatuhansia ja osakesalkkusi on muhkea?
Kommentit (27)
En tosiaankaan. Olen tuhlaavainen hippihenkilö.
Näin se on. Siihen pyrin itsekin. Jos äfääreistä puhuu niin riesana on tutut ja sukulaiset. Joka onnen saa sen piilottaa.
Olen salaköyhä. Ajan uudenkarhealla - vain 7 vuotta vanhalla - Skodalla ja pidän Haglöfsiltä näyttävää kuoritakkia. Asun Beverly Hills -mäisessä lähiössä ja syön kotona kuivaa leipää kun muuhun ei ole varaa ja mietin miten h***ssä jouduin tähän.
Olen salarikas. Käyttäydyn aina niinkuin minulla olisi miljoonia ja niin lähipiirini uskookin!
Ehkä vähän. En ole kamalan varakas, mutta ok-talo ja mökki ovat velattomia. Osakkeissa ja rahastoissa on n. 150 000 e. Ei perintöjä, lahjoituksia tms.
Ostan pääasiassa kierrätettyä vaatetta ja sisustankin mielelläni kierrätyshuonekaluilla. En muista autoni vuosimallia, mutta ostin sen käytettynä ehkä v. 2015. Kulutustottumuksissa ainoastaan runsas matkailu kertoo siitä, että en ole köyhä. Ja korona-aikana ei sekään.
Velkaa on niin paljon että ihan hirvittää mutta kaikki luulee että olen varakas.
Kuinka suuri on muhkea osakesalkku?
Vierailija kirjoitti:
Olen salarikas. Käyttäydyn aina niinkuin minulla olisi miljoonia ja niin lähipiirini uskookin!
Tarkoitin että olen SALAKÖYHÄ!
Todella rikas näyttää yleensä köyhältä.
Vierailija kirjoitti:
Olen salaköyhä. Ajan uudenkarhealla - vain 7 vuotta vanhalla - Skodalla ja pidän Haglöfsiltä näyttävää kuoritakkia. Asun Beverly Hills -mäisessä lähiössä ja syön kotona kuivaa leipää kun muuhun ei ole varaa ja mietin miten h***ssä jouduin tähän.
Ihanan rehellistä 🤩
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa salava?
Salava on puu. Minä ainakin rakastan niitä.
Oon salavarakas. Kukaan ei tiedä. Ja tilille tulee viikon sisällä 12 donaa ylimääräistä, kun perin hiukkasen kummitädiltäni, omistan velattoman kolmioni ja puolikkaan omakotitaloa ynnä sen vanhan autoni, joka kuitenkin näyttää upealta ja kulkee.
Mutta ihana 86-vuotias isäni elää vielä ja asustelee siinä talossa ja olen siitä iloinen. Mieluummin ottaisin äidinkin takaisin kuin sen talonpuolikkaan.
Viime yönä viimeksi katselin hassua unta, jossa äitikin eli. Hän menehtyi 2014. On ikävä. Rakasta rakkaitasi, älä rahaa. Raha ei rakasta takaisin.
Joo näin voisi sanoa.
Voisin tahtoessani ajaa millä autolla tahansa. Ajan kuitenkin uudella Toyota Corollalla.
Mietin joskus, olisinko onnellisempi ässä-mersun ratissa. Jotenkin ei luonne anna periksi siirtyä premium luokkaan ja niin, tuskin olisin onnellisempi.
Työkaverit ostaa autoja rahoituksella, mutta minä taidan olla aina Privat pankin asiakas ja samalla Toyota kuski.
Mikäpä ettei. Ehkä kuitenkin eniten koivurakas ja tammirakas
Olen salakavala