Oletko salavarakas?
Kuljet lumpuissa, ajat vanhalla loppuunkulutetulla autolla ja sinua säälitään, mutta tililläsi onkin satojatuhansia ja osakesalkkusi on muhkea?
Kommentit (27)
Joo korona-aikana on kertynyt säästöjä kivasti
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa salava?
Salava on pajunsukuinen puu.
Salavarakas tapaa rakastaan salavan varjossa.
No, ehkä olen. Tienaan vuodessa yli 60 000 € brutto. Ensiasunnoksi ostamani kerrostaloasunto on ollut jo kauan velaton ja tuottaa vuokratuloja minulle. Uutena ostettu rivitaloasunto tulee velattomaksi nykyisellä lyhennystahdilla neljän vuoden kuluttua. Pörssiosakkeita on n. 40-50 000 arvoinen salkku, arvo vaihtelee vähän sinne-tänne aina koronavarianttiuutisten mukana. Perintömetsät huojuvat pystössä, enkä aio niitä sahata. Vapaa-ajan asunto-osake on velaton.
Ajan yli 10 vuotta vanhalla, lähes 300 tkm rullanneella naarmuisella kansanautolla. Pukeudun lähinnä Varustelekaan sekä Dressmanniin, ja vaatteet todellakin kuluvat loppuun ennen kuin vaihdan uuteen. Joskus ostan pientä luksusta tai syön kalliimmassa ravintolassa, tippaan tarjoilijaa jos hän on mukava tyyppi.
Minulla olisi varaa matkustella muutaman kerran vuodessa kaukomaille tai ostaa uusi auto jos haluaisin, mutta tällaiset eivät minua kiinnosta. Säästän, jotta voisin löysätä tiukkaa työtahtia ja ottaa rennommin tulevaisuudessa.
Olen salavarakas. Asun vuokrayksiössä ja vaatteet ovat Ellosta, Cittaria ja Prismaa, mutta minullapa onkin yli 10 000 euroa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa salava?
Pajunsukuista puuta. Taidat olla Stadista.
Tavallaan. Velaton talo ja velaton sijoitus asunto. Rivari pätkästä en ole naapureille huudellut. Vain muutama kaveri tietää.
Olen silavarakas.