Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäpä tiedän, mikä teitä PKN-vihaajia närästää

Vierailija
01.03.2015 |

Se on nimittäin se, ettei bändi suostu mukautumaan meidän ei-vammaisten sanelemiin normeihin vaan tekee mitä tekee omilla ehdoillaan.

Että bändin musiikkilaji on sellainen, jota apinakin voisi osata soittaa, eikä se istu teidän odotukseenne kehareista, jotka olisivat vammastaan huolimatta ylivertaisia soittajia ja laulajia (ns. American Idol-ilmiö, jossa vaatimaton ulkokuori pettää ja sen alta paljastuu superlahjakkuus).

Että bändi tekee biisinsä siitä, kuinka perseestä on asua laitoksessa tai käydä jalkahoidossa, eikä välitä p*n vertaa siitä, että teidän mielestänne heidän tulisi olla kiitollisia yhteiskunnan avusta.

Että bändi näyttää ja kuulostaa siltä, että voisi ihan yhtä hyvin olla kännissä ja paskat housussa lavalla. Ja musiikkikin on, no, kovaäänistä paskaa, ja haastaa siinäkin teidän näkemyksenne siitä, mikä on oikein ja mikä on normaalia.

Tämähän ei tosi-tv-, Juhlamokka- ja keskikaljakansalle sovi. Ei, vaikka tässä maassa on niin hyvä ihmisten olla, että kehitysvammaistan punk-bändi lähetetään edustamaan maata lähes maailmanlaajuiseen musiikkikilpailuun. "Tavallisen ihmisen" on liian vaikea käsittää, miksei bändin musiikki voisi olla parempaa; mikseivät he voisi yrittää esiintyä vähemmän "vammaisesti"; miksi biiseissä ole vahvempaa poliittista sanomaa. Tavalliset ihmiset eivät tajua, että jos PKN olisi ihan keskinkertainen bändi, se alistuisi siihen normiin missä me haluaisimme vammaiset nähdä. Tiedättekö, ei-kehareina.

Kommentit (75)

Vierailija
62/75 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:40"]

Kyllä tämä on enemmänkin Haavisto-ilmiö. PKN-vihaajat ovat umpimielisiä persuja joita korpeaa suvaitsevaisuuden ja ihmisoikeuksien korostaminen. He kun näkevät nämä asiat vähän toisin kuin valtaväestö. Esim. Halla-Aho on sanonut vihaavansa ihmisoikeuksia ja ilmaissut olevansa valmis aseelliseen väkivaltaan niitä korostavaa ajattelua vastaan. Liberaali maailma on umpimielisille persuille pelottava paikka.

[/quote]

Siis mitä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:20"] Lähetetään ensi vuonna sinne alkoholisteja ja narkkareita laulamaan omasta elämästään. Saadaan vähän sitä teidän peräänkuuluttamaa aitoutta peliin :) pitäähän heidänkin äänensä päästää kuuluviin! Tehdään euroviisuista suvaitsevuuden ja maailmanparannuksen kehto ja foorumi. Voidaan unohtaa se laulaminenkin sieltä, mitä sitä turhaan hienostelemaan, mennään vaan sinne lavalle kertomaan mielenterveysongelmista ja alkoholismista. Näin saadaan taas vähän parannettua maailmaa. Muistetaanhan sitten paheksua sitä, miten muut maat jaksaa vieläkin iloisesti laulaa ja käyttää kimaltavia pukuja ja tanssijoita. Kyllä se on niin väärin, niin väärin. Euroviisuista pitää tulla viikon kestävä eri ongelmien läpikäymiseen keskittyvä tapahtuma. Kuka on mukana? Muutetaan maailmaa! [/quote] Onneksi SINÄ olet Hieno ja Normaali sekä Kaikkien Yläpuolella! [/quote] Voi että kun oli kekseliäs vasta-argumentti! ;)

[/quote]

Niin olikin. Sinä jumal-ihminen huutelet jostain norsunluutornistasi ylimieliseen ja alentavaan sävyyn, haukkuen vammaiset, huumeidenkäyttäjät jne. Veikkaan ettei sulla ole paljoakaan ystäviä, harvat kun sietävät itseään täynnä olevia paskantärkeitä minäminä-ihmisiä

Vierailija
64/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:40"]

Kyllä tämä on enemmänkin Haavisto-ilmiö. PKN-vihaajat ovat umpimielisiä persuja joita korpeaa suvaitsevaisuuden ja ihmisoikeuksien korostaminen. He kun näkevät nämä asiat vähän toisin kuin valtaväestö. Esim. Halla-Aho on sanonut vihaavansa ihmisoikeuksia ja ilmaissut olevansa valmis aseelliseen väkivaltaan niitä korostavaa ajattelua vastaan. Liberaali maailma on umpimielisille persuille pelottava paikka.

[/quote]

Mun mielestä kysymys on vain ja ainoastaan siitä, että osaamisen pitäisi ratkaista eikä sen, mikä vähemmistöisyys milloinkin on sitä, mitä samuliedelmannit, akuhirviniemet ja iinakuustoset hypettää.

Vierailija
65/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:20"]Lähetetään ensi vuonna sinne alkoholisteja ja narkkareita laulamaan omasta elämästään. Saadaan vähän sitä teidän peräänkuuluttamaa aitoutta peliin :) pitäähän heidänkin äänensä päästää kuuluviin! Tehdään euroviisuista suvaitsevuuden ja maailmanparannuksen kehto ja foorumi. Voidaan unohtaa se laulaminenkin sieltä, mitä sitä turhaan hienostelemaan, mennään vaan sinne lavalle kertomaan mielenterveysongelmista ja alkoholismista. Näin saadaan taas vähän parannettua maailmaa. Muistetaanhan sitten paheksua sitä, miten muut maat jaksaa vieläkin iloisesti laulaa ja käyttää kimaltavia pukuja ja tanssijoita. Kyllä se on niin väärin, niin väärin. Euroviisuista pitää tulla viikon kestävä eri ongelmien läpikäymiseen keskittyvä tapahtuma. Kuka on mukana? Muutetaan maailmaa! [/quote] Hyvä idea. Laitetaan ensi vuonna sinne hieman alkoholisoitunut Reino Lumijoelta kumppareissa ja metsuriasussa kertomaan Suomen maaseudun ongelmista, näkemyksistään maahanmuutosta ja siitä miten on niin väärin että hän ei saa pillua. Reinoillakin on oikeus saada äänensä kuuluviin. Se on aitoutta ja suvaitsevaisuutta se. Ai joo, Reino ei osaa laulaa, mutta täällä on jo todettu, että ihan sama, joten Reino voinee hyvin vain öristä mikkiin.

[/quote]

Lassukoiden mieskuoro esittää kappaleen "Naiseni, alfauros odottaa"

Vierailija
66/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:22"]

Mä olen huonoja biisejä vastaan. Esittäjä ei siinä kohtaa pelasta. Lempibändien ja artistien paskat biisit "kelaan" aina yli. Eli PKN on siksi huono valinta, koska se biisi on paska. Genre sinänsä ei ole huono, biisi vaan on.

[/quote]

Tuskin 40% suomalaisista "pitää" punkista. Ne olisivat äänestäneet PKN:ää, vaikka tyypit olisivat nyplänneet kannelta tai lyöneet kattilankansia tai räpänneet  tai esittäneet oopperaa.

Vierailija
67/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"]

Biisistä vaan että kyllä se on hyvä välillä kurikan poikienki suihkussa käydä :)

[/quote]

Käytkö sinäkin suihkussa klo 17, silloin, kun viranomainen määrää? Saatko itse päättää, mihin kellonaikaan menet suihkuun? Siitähän tuo biisi kertoo..

Vierailija
68/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"]

Biisistä vaan että kyllä se on hyvä välillä kurikan poikienki suihkussa käydä :)

[/quote]

Käytkö sinäkin suihkussa klo 17, silloin, kun viranomainen määrää? Saatko itse päättää, mihin kellonaikaan menet suihkuun? Siitähän tuo biisi kertoo..

[/quote]

Missä siellä puhutaan kellonajoista yhtään mitään? Yksi kehareiden apujoukkoihin kuuluva sanoi, että pitäähän sitä asioista muistuttaa, kun muutoin saattaa unohtua.

Vierailija
69/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tää menee jo niin naurettavaksi koko touhu.

Mä en pidä punk-musiikista. Mun mielestä se on lähes kauheinta musiikkia mitä korvilla voit kuulla. En ymmärrä sitä enkä pidä siitä. 

Sen sijaan mä pidin mm. soljun, satin circuksen ja shavan musiikista. Eli tottaki olisin äänestänyt niitä jos siis olisin äänestänyt.

Nyt mua siis haukutaan suvaitsemattomaksi persuksi koska en äänestänyt tätä pkn:ää? Siis mitä ihmettä?

Eikö tää pitänyt olla äänestys jossa jokainen saa äänestää kappaletta josta eniten pitää? Oliks nuo muut siis ihan turhaan tuossa vaan mukana koska jokaisen olisi pitänyt kuitenkin äänestää voittajaa ettei vaan leimata suvaitsemattomaksi?

Enkä mä mitään vihaa pkn:ää, enkä usko että kukaan vihaa, toiset ei vaan tykkää sen tyylisestä musiikista ja piste. Tottakai jokainen olis toivonut että se oma suosikki olis voittanut.

Ap kehittelee nyt omassa päässään tuollaisia ihme olettamuksia. Eikö ap ymmärrä että ihmiset pitää eri asioista..?

Jotain rajaa nyt tähän suvaitsevaisuus vaahtoamiseen.

Vierailija
70/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustapas se biisi ei ollut paska. Mitäs siihen keksitte.

Vierailija
71/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut eivät koskaan ole olleet musiikkikilpailu. Kyse on politikoinnista ja arvojen esille tuomisesta. Euroviisuissa erilaisuus on aina ollut valttia musiikkiin nähden. 
Mielestäni kappale on sanoituksiltaan ja sävellyksiltään hirveää kuunneltavaa, johon pystyisi alle kouluikäinen lapsikin. Kappaleeseen on myös vaikea samaistua. Mutta musiikki on muutakin, kuin se mitä korvasi kuulevat.
Ette taida ymmärtää minkälainen ttabu kehitysvammaisuus on maailmalla. Turkissa ynm. monissa lähi-idän ja etelä-euroopan maissa vanhemmat pitävät kahitysvammaisia lapsiaan kellarissa lyöden heitä kepillä ja ruokkien tähteillä ja roskilla. Vieraiden tullessa heidät tejljetään lukkojen taakse, ettei kukaan näkisi heitä tai tuntisi itseään vaivaantuneeksi.
Kyse ei ole säälipisteiden kalastelusta, päinvastoin. Olen helvetin ylpeä, että Suomessa vammaiset voivat vaikka perustaa bändin ja nauttia siitä. Mutta olen vielä ylpeämpi siitä, että Suomen kansa on valmis lähettämään nämä vilpittömän aidot ihmiset omina itseinään miljoonien katsojien eteen näyttämään, että näin meillä!
Miksi pitäisi nolostua tai hävetä, mikäli vammainen ihminen käyttäytyy vammaisesti? Se on todellisuutta.
Ei ole mitään väliä, vaikkei PKN saisi yhtäkään pistettä. Se on jo suvaitsevaisuuden riemuvoitto, että koko Eurooppa näkee ja voi mennä itseensä, komeroihin lukitun vähemmistönsä vuoksi. Tarkoitus on avata ihmisten silmiä ja saada heidät miettimään.
Tämä on miljoona kertaa suurempi tabu, kuin seksuualivähemmistö. Ja se on jatkunut koko ihmiskunnan, sekä maailmankaikkeuden alusta asti. Jokaisessa maailman maassa on vammaisia, he ovat maailman suurin vähemmistö, jota on mokutettu evoluution toimesta niin kauan, kuin elämää on maapallolla ollut.
Nyt on aika ottaa ensimmäinen oikea askel kohti aitoa inhimillisyyttä. Tämä kappale on maailman suurimman vähemmistön hymni ja se tulee onneksi juuri Suomesta.

Vierailija
72/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:55"]Minusta tää menee jo niin naurettavaksi koko touhu.

Mä en pidä punk-musiikista. Mun mielestä se on lähes kauheinta musiikkia mitä korvilla voit kuulla. En ymmärrä sitä enkä pidä siitä. 

Sen sijaan mä pidin mm. soljun, satin circuksen ja shavan musiikista. Eli tottaki olisin äänestänyt niitä jos siis olisin äänestänyt.

Nyt mua siis haukutaan suvaitsemattomaksi persuksi koska en äänestänyt tätä pkn:ää? Siis mitä ihmettä?

Eikö tää pitänyt olla äänestys jossa jokainen saa äänestää kappaletta josta eniten pitää? Oliks nuo muut siis ihan turhaan tuossa vaan mukana koska jokaisen olisi pitänyt kuitenkin äänestää voittajaa ettei vaan leimata suvaitsemattomaksi?

Enkä mä mitään vihaa pkn:ää, enkä usko että kukaan vihaa, toiset ei vaan tykkää sen tyylisestä musiikista ja piste. Tottakai jokainen olis toivonut että se oma suosikki olis voittanut.

Ap kehittelee nyt omassa päässään tuollaisia ihme olettamuksia. Eikö ap ymmärrä että ihmiset pitää eri asioista..?

Jotain rajaa nyt tähän suvaitsevaisuus vaahtoamiseen.
[/quote]
Kyllä te ihan itse olette keksineet tuon ei-suvaitsevuuden, en ole nähnyt kenenkään sanovan suvaitsemattomaksi sellaista, joka ei keharipunkista välitä.
Ihme paskaa tämäkin, kaikissa vähemmistöjä koskevissa asioissa joukko normikansalaisia on aina huutamassa vieressä, että meillä on oikeus olla pitämättä ja ymmärtämättä.

Vierailija
73/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt jokaisen naisen kuuluu avata kaikki röörinsä PKN:n edessä, muuten huono ihminen ja rasisti.

Vierailija
74/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:10"]Kyllä nyt jokaisen naisen kuuluu avata kaikki röörinsä PKN:n edessä, muuten huono ihminen ja rasisti.
[/quote]
Kyllä suomalainen on kateellinen, nyt jo kehareillekin.

Vierailija
75/75 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:03"] 

Euroviisut eivät koskaan ole olleet musiikkikilpailu. Kyse on politikoinnista ja arvojen esille tuomisesta. Euroviisuissa erilaisuus on aina ollut valttia musiikkiin nähden. 
Mielestäni kappale on sanoituksiltaan ja sävellyksiltään hirveää kuunneltavaa, johon pystyisi alle kouluikäinen lapsikin. Kappaleeseen on myös vaikea samaistua. Mutta musiikki on muutakin, kuin se mitä korvasi kuulevat.
Ette taida ymmärtää minkälainen ttabu kehitysvammaisuus on maailmalla. Turkissa ynm. monissa lähi-idän ja etelä-euroopan maissa vanhemmat pitävät kahitysvammaisia lapsiaan kellarissa lyöden heitä kepillä ja ruokkien tähteillä ja roskilla. Vieraiden tullessa heidät tejljetään lukkojen taakse, ettei kukaan näkisi heitä tai tuntisi itseään vaivaantuneeksi.
Kyse ei ole säälipisteiden kalastelusta, päinvastoin. Olen helvetin ylpeä, että Suomessa vammaiset voivat vaikka perustaa bändin ja nauttia siitä. Mutta olen vielä ylpeämpi siitä, että Suomen kansa on valmis lähettämään nämä vilpittömän aidot ihmiset omina itseinään miljoonien katsojien eteen näyttämään, että näin meillä!
Miksi pitäisi nolostua tai hävetä, mikäli vammainen ihminen käyttäytyy vammaisesti? Se on todellisuutta.
Ei ole mitään väliä, vaikkei PKN saisi yhtäkään pistettä. Se on jo suvaitsevaisuuden riemuvoitto, että koko Eurooppa näkee ja voi mennä itseensä, komeroihin lukitun vähemmistönsä vuoksi. Tarkoitus on avata ihmisten silmiä ja saada heidät miettimään.
Tämä on miljoona kertaa suurempi tabu, kuin seksuualivähemmistö. Ja se on jatkunut koko ihmiskunnan, sekä maailmankaikkeuden alusta asti. Jokaisessa maailman maassa on vammaisia, he ovat maailman suurin vähemmistö, jota on mokutettu evoluution toimesta niin kauan, kuin elämää on maapallolla ollut.
Nyt on aika ottaa ensimmäinen oikea askel kohti aitoa inhimillisyyttä. Tämä kappale on maailman suurimman vähemmistön hymni ja se tulee onneksi juuri Suomesta.

[/quote]

aamen ja kiitos. Tämän halusin itsekin kirjoittaa mutta sinä ehdit ensin. Peace, Love ja Pnuk (sic!) kaikille <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän