Köyhät perheet
Mitä enemmän köyhyyttä, sitä sikiäväpää sakkia? Kävisitkö mielessä, että ei tieten tahtoen tekisi mukeloita veronmaksajien elätettäväksi, jos sitä yhtäkään ei kykene vaatettamaan ja ruokkimaan? Eikö oikeasti käy mielessä, että yksi lapsi riittää? Sekin lisää veronmaksajien taakkaa riittävästi. Tuskin osattomien lapsista tulee ruudinkeksijöitä tai muutenkaan veronmaksajia. Köyhyys näet periytyy.
Nimimerkki: Sosiaalimenot kuriin
Kommentit (13)
Oisin kuitenkin enemmän huolissani kaltaistesi tyhmien sekä kovien ihmisten lisääntymisestä. Köyhyys katsos voi tulla ihan puun takaa esim. irtisanomisten sai sairastumisen muodossa vaikka olisi ihan akateemisesta perheestä kyse. Ehkä logiikkasi mukaan vaan jotkut Herlinin saavat lisääntyä (vaikka sielläkin isä oli väkivaltainen juoppo ja lapset tuskin kovin onnellisia), kun pätäkkää on niin paljon, ettei työttömyyskään hetkauta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:25"]
Mutta kun äitiyspäiväraha on suurempi kun työttömyyspäiväraha ja sitten vielä ei työkkäri silloin passita työhaastatteluihin ja lyö karenssia jos ei ota työtä vastaan. Sen takia niitä lapsia tehdään vähintään 3 vuoden välein.
[/quote]
Niin ettei mitään väliä, vaikka työssäkäyvien verotaakkaa kuinka lisätään omien lyhytnäköisten ratkaisujen vuoksi. Sittenhän ne kulut vasta lisääntyvät, kun lapsi tulee teini-ikään. Lapsia kiustataan ja heitä hävettää. Ja ei mene kauan, kuin meillekin tulee opintomaksut. Siinä sitten jälkeläiset todella kiittävät aivottomia vanhempiaan.
Mulla ei ole kuin yksi lapsi.t.ammattivalittaja
Me ei olla mitään rikkaita, mies tienaa nettona noin 2000€ ja mulla tulee "vain" lapsilisä+kotihoidontuki, noin 600€/kk. Kaksi lasta meillä on ja hyvin pärjätään. Ymmärretään täysin ettei kolmatta ole järkeä tehdä eikä halutakkaan. Sitten harkitaan kun mäkin olen töissä ja saatu säästöön enemmän. Iän puolesta ei ole kiirekkään kun olen vasta 24-vuotias.
Mutta kun äitiyspäiväraha on suurempi kun työttömyyspäiväraha ja sitten vielä ei työkkäri silloin passita työhaastatteluihin ja lyö karenssia jos ei ota työtä vastaan. Sen takia niitä lapsia tehdään vähintään 3 vuoden välein.
[/quote]
Jos puhutaan minimiäitiysrahasta niin se on kyllä pienempi kuin työttömyysraha.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:28"]
Oisin kuitenkin enemmän huolissani kaltaistesi tyhmien sekä kovien ihmisten lisääntymisestä. Köyhyys katsos voi tulla ihan puun takaa esim. irtisanomisten sai sairastumisen muodossa vaikka olisi ihan akateemisesta perheestä kyse. Ehkä logiikkasi mukaan vaan jotkut Herlinin saavat lisääntyä (vaikka sielläkin isä oli väkivaltainen juoppo ja lapset tuskin kovin onnellisia), kun pätäkkää on niin paljon, ettei työttömyyskään hetkauta.
On eri asia, kun jo lähtötilanne on se, että ei ole työtä, eipä juuri koulutustakaan ja duuni ei nappaa. Millä moraalisella oikeutuksella he sikiävät kuin kanit? JOKU heidät elättää. Tunnetusti sitä JOKUa ei ole.
[/quote]
No mä olen köyhä, kun halusin itsekkäästi monta lasta ja jäi ura luomatta. Tosin työelämässä olen ja sossun luukulle en ole onneksi joutunut.
Kyllä mä olen ihan ajatellut, että lapseni maksaa kulunsa takaisin tekemällä sen 40 v töitä mikä nyt opiskelun jälkeen on odotettava työaika. Väkisin tulee maksettua vähän korkoakin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:30"]
[/quote]
Kaksihan olet tehnyt. Toisen vaan annoit pois.
[/quote]
No mulla ainakin äitiyspäiväraha oli pienempi kuin työttömyyspäiväraha.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:30"]
[/quote]
Kaksihan olet tehnyt. Toisen vaan annoit pois.
[/quote]
Ei sitä lasketa mun lapsekseni mulla on yksi lapsi ja piste.t.ammattivalittaja
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:23"]
Mitä enemmän köyhyyttä, sitä sikiäväpää sakkia? Kävisitkö mielessä, että ei tieten tahtoen tekisi mukeloita veronmaksajien elätettäväksi, jos sitä yhtäkään ei kykene vaatettamaan ja ruokkimaan? Eikö oikeasti käy mielessä, että yksi lapsi riittää? Sekin lisää veronmaksajien taakkaa riittävästi. Tuskin osattomien lapsista tulee ruudinkeksijöitä tai muutenkaan veronmaksajia. Köyhyys näet periytyy.
Nimimerkki: Sosiaalimenot kuriin
[/quote]
Nimimerkin kannattaisi hieman perehtyä asioihin ja ennenkaikkea valtiontalouteen.
Yksi suurimpia huolenaiheita tällä hetkellä on se, että maassamme syntyvyys on liian matala. Se puolestaan saa aikaan sen, että huoltosuhde muodostuu ongelmaksi, tulevaisuudessa vielä enemmän kuin nykyään.
Miksi luulet poliitikkojemme haluavan lisää maahanmuuttoa? No, juuri tuon huoltosuhteen takia.
Mutta tosiaankin joidenkin kannattaisi sitä lisääntymistä miettiä, kuten ap:nkin. Tyhmiä ihmisiä emme tarvitse maahan lisää.
Tehtiin kaksi lasta kun olin opintojen loppusuoralla, sekä tein töitä ohessa. Miehellä nousujohteinen 'ura' luovalla alalla. No ensin romahti miehen mielenterveys totaalisesti; masennusta ja paniikkihäiriöitä. Minä elätin vuosia perheen, kunnes muhun iski burnout kun tein hulluna töitä opetusalalla saadakseni vakipaikan ja kannoin myös myös muuten suurimman vastuun perheen asioista kun mies taisteli terveytensä kanssa eikä löytänyt lukuisista kokeiluista huolimatta oikeasti toimivaa läkkitystä -oli vuoronperään uneton ja yliväsynyt, tähän päälle vielä äitini kuolemanvakava sairaus niin minäkin romahdin... En saanut vakipaikkaa, enkä edelleenkään näe itseäni luokan edessä opettamassa uudelleen. Uupumus tuhosi jotakin peruuttamattomasti minussa, eikä teinilaumaa voi kohdata jos ei itse pysty olemaan jatkuvasti 100% läsnä. Aloin sitten yrittäjäksi. Tulot romahtivat. Myimme asuntomme pienellä tappiolla. Muutimme vuokralle. Hirveän stressaavaa aikaa. Ja pim! Olin huomaamattani jo 12 viikolla askaana (mies oli jo jonossa vasektomiaan...)! Nyt kaksi teiniä ja nuorin vajaa 2v, mun yksityisyrittäjyys takeltelee todella pahasti, mutta en halua luovutta kun olen ihan varma, että vuoden sisään jo tienaan paremmin. Miehelle puhjennut lisää sairauksia; kilpirauhasen vajaatoimintaa, astmaa ja ihottumaa, mutta sinnittelee omissa luovan alan hommissaan. Tuloja meillä alle minimitoimeentulon... Stressiä yritetään pitää hallinnassa, mutta vaikeaa on.