Saako lapsi olla päiväkodissa koko kesän?t.ammattivalittaja
Saan kesäksi puhelinmyyntihommia ja miehellä ei kesäisin lomaa ole. Saako lapsi joka aloittaa koulun syksyllä olla kesän päiväkodissa hoidossa?
Kommentit (54)
Jos on myös päivähoidossa eikä vain eskarissa niin ainakin täällä saa olla. Kesäkuussa samassa tarhassa ja heinäkuussa siirretään jäljellä olevat muksut yhteen tai kahteen tarhaan. Eskari loppuu siihen toukokuun loppuun.
Tietenkin saa olla, jos molemmat vanhemmat ovat töissä. Mä vaihdoin viime keväänä työpaikkaa, joten ei ollut ehtinyt kertyä lomapäiviä kesäksi 2014. Lapsi oli päiväkodissa koko kesän, edellisen työpaikkani lomat pidin huhtikuussa ennen kuin aloitin uudessa työpaikassa.
Paskaa, et mene sinne töihin koska et saa lapselle hoitajaa. No ei vaan, jos lapsella on hoitopaikka, kysyt sieltä huomenna tätä asiaa. Tuskin tällä palstalla olevia kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:30"]
Vai on sun työaika 8-18 :D, joopa joo.
Onkohan teilläpäin yhtään päiväkotia, joka edes olisi kl 18 asti auki?, Niinpä, vuoropäiväkotiin siis paikkaa hakemaan.
[/quote]
Siis mun työaika klo 8-16 miehen on yleensä klo 7-18 tms joka tapauksessa yleensä 11 tunnin päiviä kesäisin hänellä.ap
Onnea töiden saannin johdosta ap! Kyllä se siitä alkaa helpottaa! :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:20"]
Jos molemmat vanhemmat on töissä niin lapsi saa olla päiväkodissa. Heinäkuussa saattaa olla että joudut viemään varahoitoon. Heinäkuussa voi myös olla että saa viedä ainoastaan vanhempien työajan mukaan. Eli jos äiti aloittaa klo 10 niin silloin viedään ja jos isä lopettaa klo 12 niin silloin haetaan.
[/quote]
Ok mun työaika klo 8-18 miehellä n klo 7-18. ap
[/quote]
Onnea uudelle urallesi! Kesälomalaiset, joille puhelinmyyjä soittaa kello 8, ovat epäilemättä erittäin potentiaalisia asiakkaita... :D
Sähän olit puhelinmyyjänä jo viime kesän. Miten se silloin menikään se lapsen päivähoito?
Nyt mun on pakko mennä töihin tai voidaanhan me tuo firma lopettaa ja jäädä yhteiskunnan eläteiksi.ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:51"]
Riippuu kunnasta.
[/quote]Täällä ei ainakaan voisi. Kaupungissamme eskaritkin ovat koulussa, eikä heille ole päivähoitoa tarjolla seuraavaksi kesäksi. Kunnan kesäkerho (tarkoitettu eskaeista tokaluokkalaisiin) toimi jokusen viikon kesäkuussa ja elokuussa, mutta heinäkuussa ei ole mitään hoitoa tarjolla tuon ikäisille.
[/quote]
Ei ole subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta kuultu teidän kunnassa..?
Vähän luulen, että oikeasti hoitoa kyllä järjestyy. Eihän kuuden vanhaa voi kesäksi kotiin yksin jättää.
Käytännössä: saa
Teoriassa: ei pitäisi
Moraalisesti: kyllä ja ei
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:21"]
Riippuu kunnasta.
[/quote]Täällä ei ainakaan voisi. Kaupungissamme eskaritkin ovat koulussa, eikä heille ole päivähoitoa tarjolla seuraavaksi kesäksi. Kunnan kesäkerho (tarkoitettu eskaeista tokaluokkalaisiin) toimi jokusen viikon kesäkuussa ja elokuussa, mutta heinäkuussa ei ole mitään hoitoa tarjolla tuon ikäisille.
[/quote]
Sitten teidän kunta rikkoo lakia. Se hoitopaikka on löydyttävä myös eskarilaiselle vähintää heinäkuun loppuun.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:12"]
Nyt mun on pakko mennä töihin tai voidaanhan me tuo firma lopettaa ja jäädä yhteiskunnan eläteiksi.ap
[/quote]
Ap, jos todella menet töihin ja todella myös pysyt siellä työpaikassa koko kesän (etkä lopeta kahden päivän kuluttua), koko palsta hurraa sinulle yhtenä miehenä. Toteuta kerrankin yksi suunnitelmasi ja tee se!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:12"]
[/quote]
Ap, jos todella menet töihin ja todella myös pysyt siellä työpaikassa koko kesän (etkä lopeta kahden päivän kuluttua), koko palsta hurraa sinulle yhtenä miehenä. Toteuta kerrankin yksi suunnitelmasi ja tee se!
[/quote]
Kyllä mä sen teen, muutama satanenkin on rahaa.ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:53"]
Sähän olit puhelinmyyjänä jo viime kesän. Miten se silloin menikään se lapsen päivähoito?
[/quote]
Silloin lapsi oli nuorempi ja pääsi ilman muuta päivähoitoon.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:53"]
[/quote]
Silloin lapsi oli nuorempi ja pääsi ilman muuta päivähoitoon.
[/quote]
Yhtälailla se pääsee nytkin varmuudella hoitoon heinäkuunloppuun asti, se on fakta, kysymällä jatkoaikaa, varmaan voi olla myös koulun alkuun asti.
Mutta viime kesänä sä oli hommissa vain muutaman päivän ja lopetit sitten. Vai olitko viime kesänä sitä ensimmäistäkään päivää?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:21"]
Riippuu kunnasta.
[/quote]
Sitten teidän kunta rikkoo lakia. Se hoitopaikka on löydyttävä myös eskarilaiselle vähintää heinäkuun loppuun.
[/quote]
Itseasiassa myös 1.8-14.8, mutta tästäpä ei paljon huudella...
Lto
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:43"]
Mutta viime kesänä sä oli hommissa vain muutaman päivän ja lopetit sitten. Vai olitko viime kesänä sitä ensimmäistäkään päivää?
[/quote]
Silloin oli eri tilanne kuin nyt.ap
Vai on sun työaika 8-18 :D, joopa joo.
Onkohan teilläpäin yhtään päiväkotia, joka edes olisi kl 18 asti auki?, Niinpä, vuoropäiväkotiin siis paikkaa hakemaan.