Ymmärtkö Down-abortit
Nyt Eurovsujen mukana on esillä Down-lasten kohtalo? Yhtyehän edustaa näitä lähimmäisämme ja viisu on suosittu. toisaalta tällä annetaan tunnustusta.
Espoossa aboroidaa 70 % Down-sikiöistä, samoin muualla pääkapunkiseudulla. Muualla maassa 60 . Tämä karmivaniso luku. tanskassa vielä enemmän :(.
Tekisitko itse abortin Down-sikiöstä???
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:06"]
Viesti 77liityy aiheeseen sikäli että kysymyksessä on ihmisarvo. Mistä hetkestä ihminen on ihminen? Lähdenpä tästä hankkimaan sitä elämänkokemusta.
[/quote] Ensimmäisestä hengenvedosta. Riskiä saa ja kannattaa pienentää, jos olemassaolosta tietää.
Ja te samat abortoijat olette niiiiin suvaitsevaisia ja äänestitte pkn:n viisuihin?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:18"]
Ja te samat abortoijat olette niiiiin suvaitsevaisia ja äänestitte pkn:n viisuihin?
[/quote]
Muuten ihan hyvä, mutta tuo ei nyt liity mitenkään tähän.
Toivon joskus saavani lapsen mutta kehitysvamman tai muun vakavasti elämää haittaavan sairauden ilmetessä tekisin abortin. Mikäli lapsi yllättäen syntyisi vammautuneena, olisin hukassa. En olisi valmis hoitamaan vammaista lasta. Tiedän etten jaksaisi enkä haluaisi sellaista elämää mitä jatkuva huolenpito tarkoittaisi verrattuna terveeseen lapseen.
Ihan ehdottomasti tekisin abortin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:26"]
[/quote]
Muuten ihan hyvä, mutta tuo ei nyt liity mitenkään tähän.
[/quote]
Liittyypäs! "Vammaiset ovat niin ihquja ja mukavia <3, kunhan pysyvät kaukana minun elämästäni!!11!" Tuollaisen kuvan teistä saa. Aika kaksinaismoralistista.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 07:26"]Nyt Eurovsujen mukana on esillä Down-lasten kohtalo? Yhtyehän edustaa näitä lähimmäisämme ja viisu on suosittu. toisaalta tällä annetaan tunnustusta.
Espoossa aboroidaa 70 % Down-sikiöistä, samoin muualla pääkapunkiseudulla. Muualla maassa 60 . Tämä karmivaniso luku. tanskassa vielä enemmän :(.
Tekisitko itse abortin Down-sikiöstä???
[/quote]
Jokainen, joka joutuu tuota miettimään käy läpi sellaisia asioita, jotka ovat jokaisen kohdalla henkilökohtaisia. Ratkaisu ei ole helppo kenellekään, huolimatta siitä mikä on lopputulos.
Ulkopuolinen arvostelu ja tuomitseminen on mielestäni todella epäkypsää, asiatonta ja yleistävää.
Se on vain oikein lapselle että tekee abortin joss tietää että omat voimat ja halu eivät riitä. Se ei tarkoita etteikö rakastaisi lastaan...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:27"]Abortti on murha.
[/quote]
Ei ole. Suomen laissa on määritelmät murhalle.
Nainen joka päätyy aborttiin ei riko lakia.
Tottakai tekisin. Ne on niin vastenmielisen näköisiäkin killisilmineen. Kuolaavat ja örisevät. Erittäin vaivaannuttavaa olla edes samassa huoneessa.
Joojoo, alapeukkuja, mutta tämä on mun mielipide ja olen oikeutettu siihen ja sille ette voi mitään. Nih!
Laulajista on kai vain yhdellä down.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:04"]
Tottakai tekisin. Ne on niin vastenmielisen näköisiäkin killisilmineen. Kuolaavat ja örisevät. Erittäin vaivaannuttavaa olla edes samassa huoneessa. Joojoo, alapeukkuja, mutta tämä on mun mielipide ja olen oikeutettu siihen ja sille ette voi mitään. Nih!
[/quote]
Jaa, minä taas otan vastaan lapsen, olipa sairas tai terve, samanarvoinen. Olet muuten harvinaisen kehittymätön.
En itse tekisi, mutta mikä minä olen sanomaan, miten muiden tulisi toimia? Miksi en siis ymmärtäisi? En vain jaksa käsittää tätä syntymättömien lasten elämästä jankkaamista. Kun ainoa murhe siinä on vanhempien murhe ja jos he niin päättävät, että abortoivat kun yhteiskunta sen sallii niin keneltä se taas kerran on pois? Hoh hoijjakkaa.
[/quote]
Mitä vittua se tähän kuuluu? Kerrotko, äläkä vaan perustelmatta itke siellä.
Ymmärrän kyllä sen, mutta itse en sitä tehnyt. Täällä se nyt 10-vuotias poika meillä on. En ole koskaan katunut, hän on tuonut niin paljon iloa ja uusien asioden oppimista koko perheelle, meidän vanhempien ja isosiskojen pikku silmätikku <3
Olen tehnyt abortin. Alkio ei mahtunut silloiseen elämäntilanteeseen ja saattoi olla terve.
Voisin tehdä abortin jos sikiö olisi vammautunut, down yksi sellainen.
Muttei minulla ole mitään vammaisia vastaan ja oltiin iloisia tästä viisuvoitosta, minun esikoisen lemppari oli! Toivotan onnea ja menestystä kisoihin muttei minusta ole downin äidiksi ja se minulle suotakoon. Eiköhän jokaiselle saa olla oikeus valintaan.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:19"]
Mä ymmärrän että jokainen toimii tuossa sen oman tilanteensa mukaan. Jos kokee ettei voimat ja aika riitä niin abortti on varteenotettava vaihtoehto. Jos ei muuten vaan halua vammaista lasta niin e kenenkään tarvitsisi syntyä ei-toivottuna.
Mulla on down-lapsi, tänäpäivänä jo teini-ikäinen ja olen hänestä iloinen ja ylpeä. Seuraavissa raskauksissa mitkä tulivat siinä perään muutaman vuoden sisällä koin etten voisi down-lasta abortoida enkä halunnut edes testeihin. Kun sitten myöhemmin tehtiin tuota iltatähteä, mietittiin elämäntilannetta ja voimiamme uusiksi. Olisiko meistä enää tässä vaiheessa vanhemmiksi uudelle vammaiselle lapselle, sellaisiksi vanhemmiksi mitä haluamme olla. Todettiin että olisi kaikkineen sen verran rankka paikka että päädyttiin lapsivesipunktioon ja oltiin jo etukäteen yhtämieltä siitä että tehdään abortti jos lapsi osoittautuu vammaiseksi. Ei onneksi tarvinut tehdä.
[/quote]
kadutko siis nyt jo tuota vammaista lastasi, etkö haluaisi häntäkään?
mitä jos olisitte lapsivesipunktiosta huolimatta saaneet vammaisen lapsen tai joku muu lapsistanne vammautusi nyt? Kun teillä kerran ei ole enää voimavaroja toiseen vammaiseen lapseen.
tuntuuko nyt että ratkaisu jättää lapsivesipunktio väliin aikanaan oli väärä ratkaisu?
[/quote]
Tajuatko muuten, että ne lähettää lapsivesipunktioon 0,4% downriskillä, ja samaan aikaan lapsivesipunktiossa tuleva keskenmenoriski on 0,5-1% ? Eli tuolloin on isompi todennäköisyys, että terve vauva kuolee siinä lapsivesipunktiossa, kuin että siellä olisi downlapsi.
Meillä oli tuo 0,4% riski ja en todellakaan mennyt lapsivesipunktioon. Terve lapsi syntyi tietysti. Riski oli pieni. Jos mulla olis 250 lasta, niin heistä yhdelle ois tullut down.
Viesti 77liityy aiheeseen sikäli että kysymyksessä on ihmisarvo. Mistä hetkestä ihminen on ihminen? Lähdenpä tästä hankkimaan sitä elämänkokemusta.