Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Asiakkaista on tullut yhä ilkeämpiä" Mitä ajatuksia tämä herättää?

Vierailija
01.03.2015 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030119280378_uu.shtml

ja oletko työssäsi huomannut jutussa kuvaillun ilmiön käytännössä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:38"]Oman kokemukseni mukaan törkeimmin käyttäytyvät keski-ikäiset ja jotkut vanhuksetkin. Kertaakaan nuori ihminen ei ole kiroillut, vittuillut tai solvannut päin naamaa.
[/quote]

Tämä on muuten totta. Keski-ikäiset on pahimpia. Nuoret ei ole moksiskaan.

Vierailija
22/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset purkavat nykyään huonoa oloaan asiakaspalvelijoihin. Viime viikolla asiakas alkoi raivota ja huutaa ennenkuin olin sanonut sanaakaan (ei, kyseessä ei ollut reklamaatiotilanne).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:55"]

Tässä vuoden sisään ovat asiakkaat alkaneet antaa palautetta mitä ihmeellisimmistä asioista. Ei vain minulle, vaan kollegoilleni myös. Olen siis neuvolassa töissä. Jokainen väärinymmärretty sana raportoidaan ja neuvomisyritykset käsitetään epäkunnioittavana v***uiluna. Ei oman perheeni th:kaan ole mikään sanaseppo ja välillä jäi ihmetyttämään miksi se tuonkin asian noin sanoa töksäytti. Ei silti tullut mieleenkään alkaa haukkua, koska ajattelin että kahden ihmisen välillä tulee kommunikoinnissa välillä väärinymmärryksiä ja kiire tai oma elämäntilanne, vaikka ihan huono aamu omien lasten kanssa, voi vaikuttaa siihen miten kohtaa asiakkaan. Enkä edes ollut samalla alalla kun lapset olivat pieniä, mutta silti ymmärsin tämän. Nykyään tuntuu että pitää olla täydellinen kone ettei vain pahoita kenenkään mieltä ja anna oikeutusta haukkuihin esimiehelle. T. Th

[/quote]

Se on sun ongelmasi. Vaikka työskentelet julkisella, et ole mikään vitun ylevä virka-aatelisnainen. Sun tehtäväsi on palvella veronmaksajia!

[/quote]Tässähän nyt juuri on sellainen ihminen, joka luulee, että toista saa kohdella miten huonosti tahansa, tai sanoi miten pahasti tahansa. 

Vierailija
24/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikesta pitää valittaa, mutta koskaan ei anneta positiivista palautetta. Samoin ärsytys puretaan ruokakaupassa siihen kaupan kassaan, kun sen kanssa joutuu väkisin kommunikoimaan.

Vierailija
25/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli minun kommenttini, ei th:n.

T. 11

Vierailija
26/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Varsinkin jos edellä mainitut keski-ikäiset ja suurten ikäluokkien edustajat ovat pahimpia. Kiitoksen sanominen on heille erittäin haastavaa, mikä saa itseni ainakin näkemään punaista, koska sen yhden sanan sanominen merkkaa oikeasti tosi paljon. Ymmärrän, että Jani-Petteri 15v suurimmissa teiniangsteissaan ja epävarmuudessaan ei saa suutansa auki vaikka kassalla, mutta on ihan älyttömän säälittävää, että Sirkka-Liisa 55v ei sitä kiitosta tuohonkaan ikään mennessä osaa sanoa.

Muutoin jos asiakas käyttäytyy oikeasti veemäisesti (huutaa ja haukkuu) kävelen tilanteesta pois tai ilmoitan, että palvelutilanne ei jatku niin kauan kun toisen osapuolen käytös on asiatonta. On muuten oikeesti tehonnut tuo, kun olen pari kertaa kokeillut. Toki pitää osaa vähän lukee tilannettakin, en nyt millekkään päihtyneelle tai oikeasti uhkaavasti käyttäytyvälle ala vinoilemaan.

Vierailija
27/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen huomannut. Yli 50v naiset ovat juuri kaikista pahimpia. Olen työskennellyt ravintolassa tarjoilijana yli 10 vuotta ja nyt lähtee ala vaihtoon, en jaksa enää ilkeitä asiakkaita. Olen asiakaspalvelija, en orja enkä likakaivo. Muiden ikäryhmien ja suurimman osan miehistä kanssa ei ole ollut ongelmia. Ihan oikeasti, tuleeko siitä parempi mieli, että pilaa jonkun matalapalkka-alalla työskentelevän päivän? En ikimaailmassa haluaisi kyykyttää ketään, varsinkaan tuntematonta ihmistä. Tosin se täytyy sanoa, että on osalla aspoistakin parantamisen varaa... Mutta pääsääntöisesti asiakkaan puolelta tulee kuraa niskaan syyttä suotta.

Vierailija
28/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 09:10"]

Kyllä olen huomannut. Yli 50v naiset ovat juuri kaikista pahimpia. Olen työskennellyt ravintolassa tarjoilijana yli 10 vuotta ja nyt lähtee ala vaihtoon, en jaksa enää ilkeitä asiakkaita. Olen asiakaspalvelija, en orja enkä likakaivo. Muiden ikäryhmien ja suurimman osan miehistä kanssa ei ole ollut ongelmia. Ihan oikeasti, tuleeko siitä parempi mieli, että pilaa jonkun matalapalkka-alalla työskentelevän päivän? En ikimaailmassa haluaisi kyykyttää ketään, varsinkaan tuntematonta ihmistä. Tosin se täytyy sanoa, että on osalla aspoistakin parantamisen varaa... Mutta pääsääntöisesti asiakkaan puolelta tulee kuraa niskaan syyttä suotta.

[/quote]

Ne on vaan katellisia sulle, kun niiden miehet katselevatkin sinua eikä heitä. Miehet yleensä muutenkin ovat nuorille nailsille kohteliaita, mutta vanhemmat naiset kohtelevat heitä kuin saastaa.

Vierailija
29/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyössä mulle kehittyisi tosi kurja kuva ihmisistä, jos en vapaa-ajalla tapaisi kivojakin tyyppejä. Mä en ikinä kehtaisi esimerkiksi haistatella asiakaspalvelijalle tai huutaa kurkku suorana asiasta, johon asiakaspalvelija ei ole voinut mitenkään vaikuttaa. Ja olen huomannut, että 50-60 -luvulla syntyneet miehet ja siitä vanhemmat naiset ovat pahimpia, mitä tahansa voi tulla ja se pitää kaikki kuunnella, koittaa ymmärtää ja olla lähtemättä toisen pelleilyyn mukaan.

Vierailija
30/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ihmisistä on jollakin tapaa luonnehäiriöisistä, tämän näkee hyvin esim. liikennekäyttäytymisessä. Hermo menee heti jos kaikki ei suju täsmälleen oman mielen mukaan eikä mitkään yhteiset säännöt ja käytöstavat koske heitä. Päässään noilla viiraa, mutta kannattaa ainakin yrittää suhtautua siten, että loppupeleissä heidän kusipäisyytensä kuitenkin kolahtaa tavalla tai toisella ennenkaikkea heidän omaan nilkkaansa.

Vierailija
31/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 09:19"]

[/quote]

Ne on vaan katellisia sulle, kun niiden miehet katselevatkin sinua eikä heitä. Miehet yleensä muutenkin ovat nuorille nailsille kohteliaita, mutta vanhemmat naiset kohtelevat heitä kuin saastaa.

[/quote]

Varsinkin työelämässä kun olen läheltä kuunnellut minkälaista tekstiä nämä +50 rouvat käyttävät nuoremille naiskollegoilleen niin on kyllä melkoista kyykytystä ja vittuilua, miespuoleisille työkavereille ollaan niin mielinkielin..

Vierailija
32/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä palstaakin lukemalla mielestäni huomaa kyllä...

Vierailija
33/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin tarjoilija 3v lukio-opintojen ohella ja nyt opiskelen sairaanhoitajaks. Asiakaspalvelussa on tullu huomattua, että ulkomaalaiset on tähän mennessä olleet kaikista kohteliaimpia. Tervehtivät, katsovat silmiin puhuessa, kiittävät ja toivottavat hyvää päivänjatkoa. Tietenkin poikkeuksia on muutama ollut, ihan normaalia. Mutta kaikista törkeimpiä ovat olleet ihan suomalaiset. Ja juurikin +50 v. väki. Sieltä tulee paskaa niskaan ja urakalla. Kaikki kirosanat käytetään, huudetaan pää punasena niin että otsasuoni poksahtaa. Ja ihan ilman, että asiakaspalvelijan tarvitsee tehdä tai sanoa mitään tyhmää. Kerrankin myin pitsaa miehelle, kysyin haluaako oreganoa päälle. Alkoi huutamaan "saatanan huora etkö sää tajua että totta kai pitsaan tulee se perkeleen rehu päälle! Muuten maistu miltään. Vitun idiootti!". Totesin kylmän viileesti että kysyin asiallisen kysymyksen, en ole paskakasa jota saa nuin vaan haukkua ja jos ei asiakkaan käytös muutu niin minulta ei palvelua saa. Jää pitsa ostamatta. Mies meni hämilleen ja jotain sopersi. Kerroin vielä että pakko kysyä, sillä mahdollisesta allergiasta en voi tietää tai jos hän ei vain tykkää oreganosta. No, punastuneena mies tajusi pahoitella ja maksoi. Sai pitsansa. Että kyllä joo täälä Suomesa osataan, käytöstavat unohtunu suurella osalla. Nuoret on aika hyvin käyttäytyny, muutama poikkeus toki tässäkin ryhmässä. Mutta ovat sellaisia, jotka tiedetään muutenkin sekopäiksi.

Vierailija
34/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:38"]Oman kokemukseni mukaan törkeimmin käyttäytyvät keski-ikäiset ja jotkut vanhuksetkin. Kertaakaan nuori ihminen ei ole kiroillut, vittuillut tai solvannut päin naamaa. [/quote] Tämä on muuten totta. Keski-ikäiset on pahimpia. Nuoret ei ole moksiskaan.

[/quote]

Täs ikäjutussa on varmaan sitäkin mukana et nuoret usein antaa kohdella itseään miten sattuu, eivät ees älyä valittaa vaikka saisivat kuinka huonoa palvelua. Sit taas vähän vanhemmat ihmiset on jo oppineet vaatimaan palvelua, kun kokevat olevansa siihen oikeutettuja?

Oli miten oli, vaikka on millainen tilanne ja vaikka kuinka ois oikeutettu saamaan jotain, sen voi sanoa kauniisti, tai ainakin neutraalisti. Huutaa ei tarvi eikä kannata, sillon ei ainakaan saa minkäänlaista palvelua tai jos saa niin ei ainakaan kuin minimin siitä mitä on pakko huutajalle antaa. Oon huomannut että jos asiallisesti/ystävällisesti huomauttaa epäkohdista, yleensä niille asiakaspalvelija yrittää parhaansa jotain myös tehdä.

t kohtelias keski-ikäinen

Vierailija
35/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Tämä. En ole eläissäni hävennyt niin paljon kuin silloin, kun jouduin työn puolesta asiakastapaamisella tällaisen miespuolisen öykkärin kanssa samaan ravintolapöytään. Hyi hvtti, mikä äijä, kohteli henkilökuntaa kuin jotain piika- ja renkilaumaa, oli oikein valtansa huipulla. Oli pakko vain purra hampaat yhteen, ignoreerata ukkopaskan puheet ja keskustella asiallisesti tarjoilijan kanssa. Kyllä tämä öykkäri sitten myöhemmin taisi tajuta, ettei tehnytkään meihin haluamaansa vaikutusta, vaan päinvastoin, koko muu pöytäseurue piti häntä pellenä. 

Vierailija
36/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä muiden kanssa, että pahimmat asiakkaat on ehdottomasti ne keski-ikäiset (myös vanhemmatkin) naiset. Saattavat ilman syyttä purkaa raivoa ja kiukkua meihin myyjiin, ja auta armias sitä huudon ja haukkumisen määrää jos jokin tuote on loppu tai eivät esimerkiksi ymmärrä mitä tuotteita joku tarjous koskee. Esimerkiksi muutama viikko sitten noin 60v naisasiakas tuli kysymään löytyykö meiltä jotain tiettyä tuotetta, pahoittelin ettei valitettavasti ole kyseistä tuotetta meillä. No hän sitten hermostui siitä täysin ja haukkui ensin yleisesti kauppaa, valikoimaa ja huonoa asiakaspalvelua, sitten kun ei enää keksinyt aihetta josta raivota niin ryhtyi haukkumaan ulkonäköä.

Vierailija
37/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:00"]

Tiettyihin kulttuureihin kuuluu kova vittuilu ja haukkuminen, ja näiden kulttuurien edustajien määrä on viime vuosina kasvanut Suomessa paljon. Mutta eihän siitä tietenkään tässä uutisessa mitään mainittu, koska joku alkaisi valittamaan rässismistä.

[/quote]

Tottahan tämä on, ei ehkä pääsyynä, mutta osasyynä varmasti. En ymmärrä miksi saanut niin paljon alapeukutuksia.

Vierailija
38/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäitä suomalaisista on tullu. Luullaan että ollaan jotain keisareita.

Vierailija
40/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:00"]

Tiettyihin kulttuureihin kuuluu kova vittuilu ja haukkuminen, ja näiden kulttuurien edustajien määrä on viime vuosina kasvanut Suomessa paljon. Mutta eihän siitä tietenkään tässä uutisessa mitään mainittu, koska joku alkaisi valittamaan rässismistä.

[/quote]

Tottahan tämä on, ei ehkä pääsyynä, mutta osasyynä varmasti. En ymmärrä miksi saanut niin paljon alapeukutuksia.

[/quote]Eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Maahanmuuttokriitikoiden törkeä nettikäyttäytyminen on levinnyt netin ulkopuolelle.