Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Asiakkaista on tullut yhä ilkeämpiä" Mitä ajatuksia tämä herättää?

Vierailija
01.03.2015 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030119280378_uu.shtml

ja oletko työssäsi huomannut jutussa kuvaillun ilmiön käytännössä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 04:01"]

Kusipäitä suomalaisista on tullu. Luullaan että ollaan jotain keisareita.

[/quote]

Miksi käytät noin rumaa sanaa? Minusta asiasta voisi keskustella kauniimminkin.

Vierailija
2/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 04:11"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 04:01"]

Kusipäitä suomalaisista on tullu. Luullaan että ollaan jotain keisareita.

[/quote]

Miksi käytät noin rumaa sanaa? Minusta asiasta voisi keskustella kauniimminkin.
[/quote]eipä ton kauniimmin voi sanoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen kontrolli on hävinnyt, eikä rangaistuksista tai sakoista ole mitään pelkoa. Kaikkialla toitotetaan, että sinulla, JUURI SINULLA, on OIKEUKSIA, eikä velvollisuuksista tai vastuusta puhuta mitään.

Asiakkaiden (ja kaikkien muidenkin ryhmien) käytös paranisi varmasti vanhalle tasolle, jos huonosta käytöksestä tulisi seurauksia lapsuudesta alkaen. Mutta siitä ei tule.

Vierailija
4/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyihin kulttuureihin kuuluu kova vittuilu ja haukkuminen, ja näiden kulttuurien edustajien määrä on viime vuosina kasvanut Suomessa paljon. Mutta eihän siitä tietenkään tässä uutisessa mitään mainittu, koska joku alkaisi valittamaan rässismistä.

Vierailija
5/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuton myötä suomalaisten välinen sosiaalinen koheesio ja keskinäinen luottamus on vähentynyt. Tuntemattomat nähdään helpommin uhkaavina.

Vierailija
6/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys ja muista välinpitämättömyys näkyy. Nyt on aikuiseksi ja osin jo keski-ikään tullut sukupolvi joka on saanut tahtonsa läpi. Elämme empatiakyvyttömän sukupolven aikaa. Vanhemmat ihmiset ovat sitten nykyään muuten vain itsekkäitä. Nämä ovat tottuneet tappelemaan omasta edustaan. 

Vierailija
7/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla huomaa hyvin
Potilaalla on rajattomasti oikeuksia, jotkut tehtailee valituksia korvausten toivossa.

Vierailija
8/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee myös julkisen puolen asiakkaisiin. Joku mainitsi maahanmuuton, oman kokemukseni mukaan nimenomaan maahanmuuttajat ovat ystävällisiä ja ymmärtäväisiä asiakkaita.

Vierailija
9/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan törkeimmin käyttäytyvät keski-ikäiset ja jotkut vanhuksetkin. Kertaakaan nuori ihminen ei ole kiroillut, vittuillut tai solvannut päin naamaa.

Vierailija
10/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:03"]

Hoitoalalla huomaa hyvin Potilaalla on rajattomasti oikeuksia, jotkut tehtailee valituksia korvausten toivossa.

[/quote]

Kumma juttu. Itse taas olen törmännyt itsekeskeisiin, potilasta mitätöiviin, loukkaaviin ja tylyihin hoitajiin usein. Muiden ammattikuntien kohdalla samaa ongelmaa en ole kokenut. Olisiko se hoitajien kohdalla niin, että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan?

Vierailija
11/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla huomaa hyvin Potilaalla on rajattomasti oikeuksia, jotkut tehtailee valituksia korvausten toivossa.

[/quote]

Voivoi, tehtiinkö sun asiattomasta käytöksestä valitus?

Vierailija
12/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vuoden sisään ovat asiakkaat alkaneet antaa palautetta mitä ihmeellisimmistä asioista. Ei vain minulle, vaan kollegoilleni myös. Olen siis neuvolassa töissä. Jokainen väärinymmärretty sana raportoidaan ja neuvomisyritykset käsitetään epäkunnioittavana v***uiluna.
Ei oman perheeni th:kaan ole mikään sanaseppo ja välillä jäi ihmetyttämään miksi se tuonkin asian noin sanoa töksäytti. Ei silti tullut mieleenkään alkaa haukkua, koska ajattelin että kahden ihmisen välillä tulee kommunikoinnissa välillä väärinymmärryksiä ja kiire tai oma elämäntilanne, vaikka ihan huono aamu omien lasten kanssa, voi vaikuttaa siihen miten kohtaa asiakkaan. Enkä edes ollut samalla alalla kun lapset olivat pieniä, mutta silti ymmärsin tämän.

Nykyään tuntuu että pitää olla täydellinen kone ettei vain pahoita kenenkään mieltä ja anna oikeutusta haukkuihin esimiehelle.

T. Th

Vierailija
13/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:55"]

Tässä vuoden sisään ovat asiakkaat alkaneet antaa palautetta mitä ihmeellisimmistä asioista. Ei vain minulle, vaan kollegoilleni myös. Olen siis neuvolassa töissä. Jokainen väärinymmärretty sana raportoidaan ja neuvomisyritykset käsitetään epäkunnioittavana v***uiluna. Ei oman perheeni th:kaan ole mikään sanaseppo ja välillä jäi ihmetyttämään miksi se tuonkin asian noin sanoa töksäytti. Ei silti tullut mieleenkään alkaa haukkua, koska ajattelin että kahden ihmisen välillä tulee kommunikoinnissa välillä väärinymmärryksiä ja kiire tai oma elämäntilanne, vaikka ihan huono aamu omien lasten kanssa, voi vaikuttaa siihen miten kohtaa asiakkaan. Enkä edes ollut samalla alalla kun lapset olivat pieniä, mutta silti ymmärsin tämän. Nykyään tuntuu että pitää olla täydellinen kone ettei vain pahoita kenenkään mieltä ja anna oikeutusta haukkuihin esimiehelle. T. Th

[/quote]

Se on sun ongelmasi. Vaikka työskentelet julkisella, et ole mikään vitun ylevä virka-aatelisnainen. Sun tehtäväsi on palvella veronmaksajia!

Vierailija
14/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaana olen huomannut että asiakaspalvelun asenne on muuttunut kovemmaksi. Päivänselvistä reklamaatiotilanteista yritetään luistaa tai maksattaa korjaus asiakkaala. Eihän se sen asiakaspalvelijan syytä ole jos esimies käsekee yrittää välttää tuotteiden vioista aiheutuvat kustannukset, mutta se asiakaspalvelia saa tapella asiakkaan kanssa edustamansa yrityksen puolesta.

Vierailija
15/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:40"]

[/quote]

Kumma juttu. Itse taas olen törmännyt itsekeskeisiin, potilasta mitätöiviin, loukkaaviin ja tylyihin hoitajiin usein. Muiden ammattikuntien kohdalla samaa ongelmaa en ole kokenut. Olisiko se hoitajien kohdalla niin, että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan?

[/quote] Myös sinua kohdellaan niin kuin sinä käyttäydyt. Metsä todellakin vastaa niin kuin sinne huutaa. Minä en ole kohdannut epäasiallista asiakaspalvelijaa, mutta nykyisin saa kyllä osoittaa heti alussa että tietää oikeutensa, kun menee vaikka vaihtamaan viallista tuotetta. Kyllä siellä asiakaspalvelussa on monessa liikkeessä opatettu siihen mitän yritetään välttää lain edellyttämät myyjän vastuut. Mutta kun aspa näke että asiakas tietää mitä tekee, niin kyllä se asia siitä lähtee sujumaan.

Vierailija
16/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen huomannut! Minun piti lopettaa asiakaspalvelussa, kutsumusammatissani kun se paskan määrä niskaan on vaan niin musertava! Tappouhkaus nk. katkaisi kamelin selän. Kokemukseni mukaan harva nuori on epäkohtelias. Ihan pahin on se 50-60-vuotiaat (kaikki-heti-mulle-sukupolvi) ja joskus pari sitäkin vanhempaa. 90% asiattomuuksia tulee NAISILTA.

Vierailija
17/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien naiset ovat kaikkein kamalampia. Tuo kermankuorintasukupolvi on tottunut saamaan kaiken ja ajattelee vain itseään.

Vierailija
18/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt että kuinkahan paljon prisman myyjät saa kuulla "eihän täällä ole kaikki halventuneet" tms narinaa..?

Vierailija
19/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:58"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 06:55"]

Tässä vuoden sisään ovat asiakkaat alkaneet antaa palautetta mitä ihmeellisimmistä asioista. Ei vain minulle, vaan kollegoilleni myös. Olen siis neuvolassa töissä. Jokainen väärinymmärretty sana raportoidaan ja neuvomisyritykset käsitetään epäkunnioittavana v***uiluna. Ei oman perheeni th:kaan ole mikään sanaseppo ja välillä jäi ihmetyttämään miksi se tuonkin asian noin sanoa töksäytti. Ei silti tullut mieleenkään alkaa haukkua, koska ajattelin että kahden ihmisen välillä tulee kommunikoinnissa välillä väärinymmärryksiä ja kiire tai oma elämäntilanne, vaikka ihan huono aamu omien lasten kanssa, voi vaikuttaa siihen miten kohtaa asiakkaan. Enkä edes ollut samalla alalla kun lapset olivat pieniä, mutta silti ymmärsin tämän. Nykyään tuntuu että pitää olla täydellinen kone ettei vain pahoita kenenkään mieltä ja anna oikeutusta haukkuihin esimiehelle. T. Th

[/quote]

Se on sun ongelmasi. Vaikka työskentelet julkisella, et ole mikään vitun ylevä virka-aatelisnainen. Sun tehtäväsi on palvella veronmaksajia!
[/quote]

Siis juuri tämä asenne. I rest my case.

Vierailija
20/43 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, olen kuullut aika hirveitä tarinoita asiakaspalvelijoiden työstä mitä saavat kuulla. Siksi en itse huonolla itsetunnolla varustettuna ja kilttinä ihmisenä hae sellaisia töitä. Näkee jo täällä pslstallakin mitä ihmisten päässä liikkuu, haukutaan toisia, toivotaan toisen lapsen kuolemaa, toivotaan että tekee itsemurhan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi