Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiskanpulskeat hotellivirkailijat

Vierailija
28.02.2015 |

...mikäli tällaisetkin kysymykset aiheuttavat ärtymystä. Olen itse esittänyt näistä varmaan puolet per matka, enkä ole koskaan kokenut itseäni tökeröksi tai liian vaativaksi matkustajaksi, edes henkilökunnan reaktioiden perusteella. 

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1425096516977.html?pos=ok-nln

Kun ihminen lähtee lomalle, hän heittää myös aivonsa narikkaan, ainakin jos hotellihenkilökuntaa on uskominen.

Huffington Post kysyi hotellityöntekijöiltä, mitkä ovat ärsyttävimmät ja typerimmät kysymykset, joita he kuulevat työssään. Muista siis: Älä esitä näitä yöpyessäsi ulkomailla!

1. ”Voinko siirtää uloskirjautumisen myöhemmäksi?”

Jos olet bailannut edellisyönä pikkutunneille ja herännyt, kun olisi jo pitänyt kirjautua ulos, se ei varsinaisesti ole hotellin ongelma. Heidän täytyy saada huone luovutuskuntoon seuraavalle asiakkaalle, joten ei, et voi.

2. ”Miksi minua laskutetaan Wi-Fin käytöstä?”

Lue ehdot aina huolellisesti varausta tehdesssi. Asiakas on hyväksynyt maksullisen langattoman verkon käytön lukiessaan hotellin säännöt sisäänkirjautumisen yhteydessä. On aivan turha alkaa esittää pöyristynyttä pois lähtiessä.

3. ”Voisinko saada paremman huoneen?”

Tottahan toki. On aivan loogista maksaa tavallisen huoneen hinta esimerkiksi minisviitistä. Jep jep.

4. ”Mitä täällä voisi tehdä?”

Mitä hotellissa nyt voi tehdä? Eipä juuri mitään, se ei ole varsinaisesti mikään ostos- tai huvikeskus.

5. ”Saisinko king size -vuoteen?”

Asiakas on itse vastannut tähän kysymykseen varatessaan huonetta ja valitessaan joko vaihtoehdon ”King” tai ”Standard”.

6. ”Onko teillä karttaa?”

Saattaa olla, mutta hotellit eivät varsinaisesti ole mikään turisti-info.

6. ”Miksi minun täytyy maksaa kaupunkiveroa? Edellisessä paikassa ei tarvinnut.”

Eri kaupungeissa ja maissa on eri säännöt. Ne kannattaa selvittää ennen kuin lähtee lomalle.

IS

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi