Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä lentopelon voittamiseen/siitä selviämiseen?

Vierailija
28.02.2015 |

Pelottaa niin että itkettää mutta lasten takia koneeseen noustava ja paniikin kanssa selvittävä- sitä mielellään näyttämättä.
Miten?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopelko hallintaan on hyvä kirja

Vierailija
2/8 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihan järkyttävä vuosia kestänyt lentopelko hävisi kokonaan sillä, että mietin, miten paljon tälläkin hetkellä lentokoneella lennetään maailmassa. Miten monta kertaa se sama lento toistuu päivittäin, viikottain, kuukausittain, vuosittain, johon olen menossa. Kuinka esim. ne lentoemännät on töissä vuodesta toiseen, jakaa  niitä juomia siinä kärryä työntäen ja salaa haukottelee, että pääsispä kohta jo kotiin tai hotellille nukkumaan. Näin järkeillen tajusin, miten pienenpienenpieni mahdollisuus on, että juuri MINUN lennollani tapahtuisi jotain. Tätä kirjoittaessnai mieletön määrä koneita on nousuut ja laskeutunut maailmassa. En ole maailmankaikkeuden keskipiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen ajatuksille komppi! Kaikesta tiedosta huolimatta pelottaa. 

Vierailija
4/8 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:23"]

Mun ihan järkyttävä vuosia kestänyt lentopelko hävisi kokonaan sillä, että mietin, miten paljon tälläkin hetkellä lentokoneella lennetään maailmassa. Miten monta kertaa se sama lento toistuu päivittäin, viikottain, kuukausittain, vuosittain, johon olen menossa. Kuinka esim. ne lentoemännät on töissä vuodesta toiseen, jakaa  niitä juomia siinä kärryä työntäen ja salaa haukottelee, että pääsispä kohta jo kotiin tai hotellille nukkumaan. Näin järkeillen tajusin, miten pienenpienenpieni mahdollisuus on, että juuri MINUN lennollani tapahtuisi jotain. Tätä kirjoittaessnai mieletön määrä koneita on nousuut ja laskeutunut maailmassa. En ole maailmankaikkeuden keskipiste.

[/quote]

En ole ap, mutta olen yrittänyt kyllä tuota. Järjellä ajatellen olet täysin oikeassa, mutta kun lentopelko onkin täysin järjetöntä.

Minun kannaltani huvittava juttu: karmeinta on se, että itsellä ei ole minkäänlaista kontrollia asioihin, kun matkustaa lentäen. Minusta tuntuisi paljon paremmalta, jos saisin itse toimia pilottina. Vaikka tilastollisesti katsottuna itse lentäminen pienkoneella on kaikista vaarallisin tapa lentää.

Vierailija
5/8 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realismi voisi auttaa. Mieti mitä järkeä on pelkää lentämistä ja mitä se pelkääminen auttaa siellä koneessa? Ja miksi mukamas sattuisi jotain, todennäköisyydet on minimaaliset. Mikset pelkää yhtä kovin kun istut autossa matkalla kentälle? On meinaan suurempi riski joutua onnettomuuteen siinä.

Vierailija
6/8 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:26"]

Minusta tuntuisi paljon paremmalta, jos saisin itse toimia pilottina.

[/quote]

Sinusta ehkä, muttei koneen muista matkustajista.

"Täällä koneen kapteeni Tarja Teikäläinen ohjaamosta. Vuosien pahaa lentopelkoani, joka ylitti jo täysin sietokykyni rajat ja aiheutti mm. hengenahdistusta, tukehtumisen tunnetta ja puolittaista tajuttomuutta, yritetään nyt hoitaa antamalla minun toimia koneen kapteenina muutaman lennon ajan. Toivotan teille hyvää iltapäivää ja toivottavasti viihdytte kanssamme tällä oneworldin lennolla Brysseliin."

Vierailija
7/8 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:16"]Pelottaa niin että itkettää mutta lasten takia koneeseen noustava ja paniikin kanssa selvittävä- sitä mielellään näyttämättä.
Miten?
[/quote]

Ei koneeseen ole pakko nousta. Mikään ei voi teitä pakottaa lentämään.

Vierailija
8/8 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin paljon nuorempana ja kaikki oli ok. Aikuisena aloin kuitenkin kärsiä lentopelosta. En niinkään siitä että kävisi joku onnettomuus ja kone tippuisi, vaan koin vain järjetöntä ahdistusta, pakokauhua, paniikkia ym koneessa. Suljettu tila, koneen liikkeet, se ettei näe eteenpäin eikä hallitse tilannetta oli kamalaa. Itkin, tärisin, hyperventiloin ja tulin jopa aggressiiviseksi lentokoneessa. Tajusin ettei niin voi jatkua ja se esti matkustelun kokonaan.

Menii lääkärillle ja kerroin että tilanne tosi vakava, määräsi rauhoittavaa. Sain Diapam 5mg (pakko ottaa kaksi) ja se oli paras päätös ikinä. Nyt voin lentää ja hetkittäin jopa nauttia lentämisestä. Istun aina ikkunapaikalla niin saan oman rauhan, voin nojata viileään seinään, on hieman "turvassa" sivummalla ja voin nauttia upeista maisemista. Se helpottaa ja rauhottaa enkä enää menetä kontrollia, ala itkemään, kirkumaan ja tärisemään ja matkoista on tullut mukavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi