Teini lopettaa sitten koulun kun ei ole passia?
Jos ei julkisilla voi kulkea niin kotiinhan tuo sitten jää. Tosi fiksua, tekee varmasti hyvää kun moni lapsi ei enää käy koulussa ja harrastuksissa. Makaa sängyssä päivät ja pelaa, jee!
Kommentit (372)
Parempi vaan olla kotonasi. Olen kuullut, että teinisi ei suostu koulussa käyttämään maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot:
- Teini ottaa sen rokotuksen
- Teini kulkee pyörällä tai kuskaatte itse
- Teini siirtyy etäopetuksen tai kotikouluun jos etää ei järjestetä
- Jos et huoltajana huolehdi näistä jotain toteutuvaksi, lasu ottanee perheenne syyniin ja huolehtii.Valinnoilla on hintansa. Jos rokotetta ei halua, perhe huolehtii itse seuraukset. Hyvin simppeliä. Sanoisin, että nuoren tulevaisuudelle isompi riski on jättää koulu retuperällä kuin ottaa se rokotus.
Ja samaan aikaan me tiedämme, että rokotetut sairastuvat (jopa tehohoitotarpeeseen asti), levittävät tautia ja voivat saada rokotteesta vakavia haittavaikutuksia (emboliat, sydänlihastulehdus jne.), joten aika moni teini kyseenalaistaa ihan syystä, että miksi rokote pitää ottaa, kun se ei vaikuta mihinkään.
Valinnoilla on hintansa. Teinin kaveri on toista kuukautta sairaalassa hoidettavana vakavan neurologisen ongelman takia. Yllättäen se ilmeni 2 vrk rokotteen ottamisen jälkeen. Ajallinen yhteys ei tietenkään kerro asioiden yhteydestä, mutta silti tuntuu pahalta, että urheilullinen nuorukainen on nyt käytännössä kasvi.
No kuskaa se mukulasi kouluun. Se on ihan oma valintasi.
Ei, se on lainkin mukaan teinin oma valinta.
Teinin koulunkäynti on sinun vastuullasi. Jos hän ei pysty käyttämään julkisia, sinun pitää toimittaa teini kouluun jotenkin muuten. Muuten tulee huostaanotto.
Kuljetukset kouluun ovat yhteiskunnan vastuulla eikä niitä voi muulla lainsäädännöllä tuosta vain rajata. Siksi joukkoliikenteessä pitää päästä kulkemaan myös ilman koronapassia alle 17v iässä.
Kävikö mielessä ottaa rokotukset?
Vierailija kirjoitti:
Hekottelija, lähde itse polkemaan pakkaseen tietä pitkin jota ei hoideta. Aika harvat kävelee talvella yli 10km. yhteen suuntaan. Yli 20km.päivässä. Ootko joku ääliö?
Muuta muualle. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kuljetukset kouluun ovat yhteiskunnan vastuulla eikä niitä voi muulla lainsäädännöllä tuosta vain rajata. Siksi joukkoliikenteessä pitää päästä kulkemaan myös ilman koronapassia alle 17v iässä.
Teinille on tarjolla kuljetus. Kuljetuksessa on muitakin sääntöjä, joita ei saa rikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot:
- Jos et huoltajana huolehdi näistä jotain toteutuvaksi, lasu ottanee perheenne syyniin ja huolehtii.Valinnoilla on hintansa. Jos rokotetta ei halua, perhe huolehtii itse seuraukset. Hyvin simppeliä. Sanoisin, että nuoren tulevaisuudelle isompi riski on jättää koulu retuperällä kuin ottaa se rokotus.
Ja samaan aikaan me tiedämme, että rokotetut sairastuvat (jopa tehohoitotarpeeseen asti), levittävät tautia ja voivat saada rokotteesta vakavia haittavaikutuksia (emboliat, sydänlihastulehdus jne.), joten aika moni teini kyseenalaistaa ihan syystä, että miksi rokote pitää ottaa, kun se ei vaikuta mihinkään.
Valinnoilla on hintansa. Teinin kaveri on toista kuukautta sairaalassa hoidettavana vakavan neurologisen ongelman takia. Yllättäen se ilmeni 2 vrk rokotteen ottamisen jälkeen. Ajallinen yhteys ei tietenkään kerro asioiden yhteydestä, mutta silti tuntuu pahalta, että urheilullinen nuorukainen on nyt käytännössä kasvi.
Teinin koulunkäynti on sinun vastuullasi. Jos hän ei pysty käyttämään julkisia, sinun pitää toimittaa teini kouluun jotenkin muuten. Muuten tulee huostaanotto.
Kuljetuksen järjestäminen kouluun on kunnan vastuulla, ei vanhempien, kun matka on yli 5 km. Jos joukkoliikenne ei ole käytettävissä, kunta järjestää korvaavan kuljetuksen. Näin se lainsäädännössä menee, vaikka miten yrittäisit inttää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, että pidennätte pandemian kestoa rokottamattomuudellanne.
Haista p a s k a. Portugalilaiset rokotettu miljoona kertaa ja niin vaan ei enää pääse minnekään, jos ei tee korontatestiä. Niin että voitko syventää, miten rokottamattomuus pidentää tätä keinotekoisesti kyhättyä ja ylläpidettyä mukapandemiaa? Ai niin joo. Sitten olisi kivempaa, kun kaikilla olisi ne rokotteet ja marssittaisiin yhdessä samaan suuntaan, laulettaisiin jotain iskelmää ja vilkutettaisiin puhelimella sitä vihreää "vapauden" logoa.
Eihän sinne rokotukseenkaan pääse suuri osa ihmisistä ainakaan pääkaupunkiseudulla, jos julkisessa liikenteessä edellytetään rokotepassia. Koskeeko se myös taksimatkoja? Suomessa on oppivelvollisuus, mutta lapsia ja nuoria estetään menemästä kouluun kieltämällä oikeus julkiseen liikenteeseen. Ja muutaman viikon kuluttua sitten huomataan asia, joka on tiedossa jo tällä hetkellä: tartunnat vain lisääntyvät, koska rokotetut levittävät tautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot:
Kuljetuksen järjestäminen kouluun on kunnan vastuulla, ei vanhempien, kun matka on yli 5 km. Jos joukkoliikenne ei ole käytettävissä, kunta järjestää korvaavan kuljetuksen. Näin se lainsäädännössä menee, vaikka miten yrittäisit inttää vastaan.
Ai että mä rakastan näitä tyyppejä, jotka tietää meidän oikeutemme. Meidän on aika ottaa meidän oma elämä ja vapaus takaisin!
Itse ovat rokottamattomat ongelman kehittäneet ja itse voivat ratkaista ongelmat. Muistakaa, että mitään mitä ehdotatte täällä ei onnistu, koska tarkoitus on änkyröidä kaikkea vastaan ja ihan periaatesyistä vastustaa. Mä itse nautin tästä kun tulee tiukemmat rajoitukset ja rokottamattomat piehtaroi itsesäälissä.
Vuoden ajan ovat voineet nyt seurata "testirokottettujen" oireita. Mulla ei ainakaan ole rokotuksen jälkeen ole ollut mitään muuta. Mutta tapahan se on tämäkin tehdä itsestään "lumihiutale"ja erottua joukosta, kun mitään muita lahjoja ei ole ilmeisesti luotu.
Vierailija kirjoitti:
Hekottelija, lähde itse polkemaan pakkaseen tietä pitkin jota ei hoideta. Aika harvat kävelee talvella yli 10km. yhteen suuntaan. Yli 20km.päivässä. Ootko joku ääliö?
Kävin jo tänään 5 km kävelyllä. 🤣 Ihan asun kaupungissa mutta ei ollut kaikkia jalkakäytäviä aamukasilta aurattu. Mutta olenkin jo nelikymppinen enkä mikään vetelysteini. 10 000 askelta päivässä pitää diabeteksen loitolla. Ota toki (lisää) suklaata niin ei niin ahdista.
Vierailija kirjoitti:
Kävikö mielessä ottaa rokotukset?
Mitä järkeä ottaa teinien jos on covidiin kuollut alle 30 vuotiatia 2 vuoden aikana alle 5 ihmistä jos sitäkään. Sydänvaivoja taas on tullut näistä covid rokotteista. Kerro nyt mikä himputin logiikkaa tässä nyt on enää jäljellä?
Kun jokainen ottaisi rokotuksen virus ei pääsisi leviämään, foliohattujrn on ihan turha nillittää että matkat yms vaikeutuu
Vierailija kirjoitti:
Jää lääkäri käynnit kirjoitti:
En pääse lääkäriin Helsinkiin. Asun toisella paikkakunnalla. Ei passia.
Oma valintasi; turhaa valittaa.
Jätän kyllä lääkärin väliin. Joka tapauksessa korona rokotetta en ikinä tule ottamaan. Kiuru voi rauhassa ruuvia kiristää.
Jää rippikoulutkin väliin kun leirit oli myös tuossa listassa.
Ai, nyt olisi asuinpaikkakin pitänyt vuosia sitten valita sen mukaan että onko lapsi ottanut, ottaako jonkun rokotuksen tulevaisuudessa vaiko ei. Alkaa naurattaa tämä hulluus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot:
No se kunta/kaupunki järjestää kuljetuksen maksamalla bussilipun. Jos ei taas sitten noudata busseissa olevia sääntöjä, ei voi nousta sinne bussiin. Turha inttää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai, nyt olisi asuinpaikkakin pitänyt vuosia sitten valita sen mukaan että onko lapsi ottanut, ottaako jonkun rokotuksen tulevaisuudessa vaiko ei. Alkaa naurattaa tämä hulluus!
Ihan voit kuule huomenna muuttaa. Miksi se vuosia sitten olisi pitänyt tapahtua?