Oletko huolissasi rokotekeskustelun ilmapiiristä?
Minä olen. Seuraan uutisia ja myös keskustelua koskien koronatilannetta ja rokotteita. Olen todella huolissani kehityksestä, vaikka olenkin kahdesti rokotettu. Olen periaatteellista syistä boikotoinut paikkoja, jotka vaativat koronapassia, vaikka ei olisi pakko (esim. kahvilat, missä ei edes ole anniskeluoikeuksia ja silti vaaditaan passi). Ainoa paikka, missä passia olen käyttänyt on lasten harrastukset, joita ei ilman passia pääse katsomaan.
Surukseni olen kuitenkin huomannut, että ympärillä on paljon ihmisiä, jotka eivät edes ole huomanneet tätä kehitystä. Moni tuttu on lopettanut kokonaan uutisten seuraamisen sen jälkeen, kun on ottanut rokotteet. Kun kieltäydyin menemästä ystävän kanssa kahville kahvilaan, joka vaati passia, hän silmät ymmyrkäisinä ihmetteli että miksi, kun se passi on niin kätevä näyttääkin puhelimesta. Yksi tuttava sanoi ottaneensa rokotteet, jotta voi jatkaa elämää normaalisti, kyseenalaistamatta lainkaan, onko tässä nykyisessä tilassa mitään normaalia. Osa ei ole edes tietoisia ilmapiirin kiristymisestä rokottamattomia kohtaan, koska ei kosketa heitä. En kohta tiedä olenko enemmän huolissani tästä kehityksestä vai siitä, että valtaosa ympärillä olevista ihmisestä on tuollaisia "ei haittaa, kun ei kosketa minua" -ajattelijoita.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Yritämme kaikki selvitä tässä erittäin epävarmassa tilanteessa, miten parhaiten taidamme. En ymmärrä tiettyä voitonriemua tai vahingoniloa, joka paistaa rokotevastaisten kirjoituksista nyt, kun rokotteet eivät olekaan tehonneet toivotusti (täydellisesti?).
Oletteko iloisia siitä, että tilanne on huono eikä meillä vieläkään ole ulospääsyä tilanteesta?
Tietenkin ovat, vaikka on selvää, että lähes miljoona rokottamatonta pystyy pitämään epidemiaa yllä herra ties kuinka kauan.
Hekottelevat oikein innoissaan milloin milläkin "todistuksella", jotka kaikki on todettu vääriksi.
Kukaan ei ole luvannutkaan rokotteilla mitään ihmettä tapahtuvan, vaan vain sen, että se estää vaikeaa tautimuotoa sen verran, että ei joudu todennäköisesti sairaalahoitoon, ja tavallisiakin sairauksia pystytään hoitamaan. Tehohoidossa taas on rokottamaton viemässä paikka 33 kertaa useammin kuin rokotettu.
Mutta liian vaikea tuokin yhtälö on aatteen miehille ymmärtää. Muutama rokotehaitta (plus tuhansia kuviteltuja) saa unohtamaan että puoli miljoona ihmistä on pelastunut kuolemalta rokotteiden ansiosta Euroopassa.
Olemme aina olleet sodassa Euraasian kanssa.
En ole huolissani. Keskustelu laatuun siinä vaiheessa kun koronapassille ei ole enää tarvetta.
Samoin sairastin kotona
Tauti oli lievä, ilman testiä en olisi tiennyt koronaksi.