Kun laittelee jouluvaloja niin tietenkään ei lamput pala
Varalamppuja ei löydy vaikka viime jouluna laitoin ne hyvään talteen.
Kommentit (13)
Paras hetki on kun ensin olet pari tuntia selvitellyt solmuja, sitten testaat että hyvin palaa, mutta kun olet vaivalla ripustanut ja asetellut paikoilleen ja tökkäät pistokkeen.... Pimeys.
Voi, voi. Mutta onni onnettomuudessa, jos sen palaneen lampun voi vaihtaa ja jostakin sopiva uusi valo löytyy.
Ittelläni on nyt joku omituinen huono kausi meneillään erilaisten ostosten kanssa. Jätetään ne muut kertomatta, mutta sorruin nyt ostamaan Airamin yhden jouluvalojutun, pakettia ei kaupassa voi tietenkään mennä avaamaan, siis murtamaan sinettiä jotta näkisi laitteen kunnon. No, pääsen kotiin, avaan paketin ja ryhdyn kokeilemaan laitetta, niin huomaan laitteen pinnassa rikkouman... Nooo, nyt sitten pitää mennä vaihtamaan tai palauttaa laite kokonaan... Airamin laite..... Luulin että nämä olisivat takuulla hyviä, mutta ei näköjään.... Hintakin oli vähän kalliimpi kuin vastaavissa Konstsmideissä ja mitä niitä nyt on.
On muuten aika kummallista, että sellaisiin lyhyempiin valoketjuihin tai vaikka joulukuusen kynttilöihin on nykyään patteritoiminta. Ei siis verkkovirtaa. Mikähän tähän on syynä? Pattereita saa kuitenkin vaihdella vähän väliä.. ai niin, onhan niitä ladattavia paristoja...
Vierailija kirjoitti:
On muuten aika kummallista, että sellaisiin lyhyempiin valoketjuihin tai vaikka joulukuusen kynttilöihin on nykyään patteritoiminta. Ei siis verkkovirtaa. Mikähän tähän on syynä? Pattereita saa kuitenkin vaihdella vähän väliä.. ai niin, onhan niitä ladattavia paristoja...
Pientä puuhastelua ja laittaa muuntajan itse.
Mulla on vähän pakkomielle noihin valoihin, et oon aina ostamassa uusia ja ei oo paikkaa mihin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ollessani huoltoasemalla töissä, alkoi aattoaamuna aina vilske, kun isät ravasi etsimässä lamppuja kuuseen. Miksei niiden kuntoa voinut testata aikaisemmin?
80-luvulla ei vielä ledejä ollut.
Tämä on pirullista. Viime jouluna valot toimi ja ne kerättiin pois.
Jotain on tapahtunut tuolla varastossa eikä ne enää toimi.
Unohtakaa jo ne vanhat lamppuversiot. LEDit on tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Minua v*tuttaa tuo kuusi tuntia palaa ja taas kuusi tuntia pois! Mistä saan valot, jotka palaa koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ollessani huoltoasemalla töissä, alkoi aattoaamuna aina vilske, kun isät ravasi etsimässä lamppuja kuuseen. Miksei niiden kuntoa voinut testata aikaisemmin?
Silloin lamput olivatkin monivuotisia, meilläkin mentiin 7 vuotta samoilla lampuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua v*tuttaa tuo kuusi tuntia palaa ja taas kuusi tuntia pois! Mistä saan valot, jotka palaa koko ajan?
Mulla on ainakin kaikissa patteriversioissa mahdollisuus valita joko koko ajan päällä tai sitten se ajastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin kaikissa patteriversioissa mahdollisuus valita joko koko ajan päällä tai sitten se ajastus.
Mulla myös: kaikkia vilkkuvia ja sitten off. Mutta kun ne valot sammuu kokonaan siitä off-nappulasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niissä suurimmassa osassa ole vaihtoehtoisesti on/timer?