MIKÄ VOI OLLA SYYNÄ JOS PIKKUVELI KASVAA ISOVELJESTÄ OHI?
Siis samat vanhemmat. Eli ens syyskuussa 13-v täyttävä pikkuveli on kohta 15v täyttää isoveljeään enää pari cm lyhyempi. Isoveli on jotain 154cm ja pikkuveli 152cm. Isoveli sanoi itsekkin, että pelkää pikkuveljen ohi kasvamista. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (21)
No mitä ihmeellistä tuossa on? Vaikka pikkuveli oisi 2 metrinen ja isoveli 150cm niin ei se tee pikkuveljestä yhtään sen vanhempaa...
Pikkuveli ahmii salaa isonveljen murot
Pikkuveli vaan isottelee,kun ei muuten pärjää. Tosin molemmat on kyllä hukkapätkiä.
MIKÄ VOI OLLA SYYNÄ JOS PIKKUVELI KASVAA ISOVELJESTÄ OHI?
- geenit ja ympäristötekijät
Lol, aika lyhyitä poikia noi. :D
- 13v tyttö, 184cm
Onpas lykäisiä poikia... Mä veikkaan, että isoveli on vetänyt röökiä liian monta vuotta, ni ei jaksa kasvaa.
Eikös Teemu selänteen keskimmäinen poika Eetu (17v) ole myös selvästi pidempi kuin vanhin poika Eemil (18v)? Ihan normaaliahan tuo on, vaikka saattaa kyllä isoveljeä hieman ärsyttää.
Isoveli on jotenkin lyhytkasvuinen.
Joo, meilläkin menee vissiin kohta pikkusisko ohi isommasta, ja vähän mua ihmetyttää että toinen jää selkeästi näköjään molempia vanhempiaan lyhyemmäksi.
Mutta arvattavasti se on saanut geenejä isänsä suvusta, kun sieltä löytyy enemmän noita minikokoisia, kun taas minun puolellani ei niinkään ole.
Tunnen veljekset joista isoveli on huomattavasti lyhyempi pikkuveljeään. Eipä tuo näytä kummankaan elämistä haittaavan.
Meillä tyttö 152cm ja poika 190cm. Kumpikaan ei ile kasvanut moneen vuoteen. Samat vanhemmat.
Meillä on esikoistyttö joka täyttää 12. Hän on nyt 152 cm pitkä. Pikkusisko täyttää 9 ja on 140 cm. Mutta älä huoli..pojat kasvaa kauemmin pituutta!
Nyt onkin mennyt melkein 2 vuotta ja ap tuli kertomaan kuulumisia.
Tuo 154 senttinen isoveli onkin nyt 170 senttinen ja pikkuveli vain 160cm. Eli ei kasvanutkaan isoveljestä ohi vaan isoveljelle tuli kasvupyrähdys.
On nyt siis 16v ja 170cm. Ennuste 175- 178cm ja oli teidän mukaanne lyhyt kasvunen :D.
T. Ap melkein kahden vuoden jälkeen tuosta aloituksesta.
Meillä on pojat 15v 177 cm ja 13 v 176 cm. Nuorempi menee rytinällä kohta pituudessa ohi vanhemmasta. Jo neuvolassa sanottiin, että pitkä poika tulee. Minä 161 cm, mies 172 cm. Molempien suvussa on pitkiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pojat 15v 177 cm ja 13 v 176 cm. Nuorempi menee rytinällä kohta pituudessa ohi vanhemmasta. Jo neuvolassa sanottiin, että pitkä poika tulee. Minä 161 cm, mies 172 cm. Molempien suvussa on pitkiä ihmisiä.
Ei välttämättä mene. Ehkäpä kasvupyrähdys meni jo
Tule kahden vuoden päästä kertomaan
Vierailija kirjoitti:
Tuo 154 senttinen isoveli onkin nyt 170 senttinen ja pikkuveli vain 160cm. Eli ei kasvanutkaan isoveljestä ohi vaan isoveljelle tuli kasvupyrähdys.
On nyt siis 16v ja 170cm. Ennuste 175- 178cm ja oli teidän mukaanne lyhyt kasvunen :D.
T. Ap melkein kahden vuoden jälkeen tuosta aloituksesta.
No kyllähän 175-178cm mies on aika lyhyt. Ei kuitenkaan sentään lyhytkasvuinen. Suurin osa suomalaismiehistä on päälle 180cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap melkein kahden vuoden jälkeen tuosta aloituksesta.No kyllähän 175-178cm mies on aika lyhyt. Ei kuitenkaan sentään lyhytkasvuinen. Suurin osa suomalaismiehistä on päälle 180cm.
Suomalaisten miesten keskipituus on 178cm ja naisten 164cm
No voi voi. Meillä vanhimmat pojat 18 ja 20. Pikkuveli on ollut pisempi jo vuosia ja nyt pituuseroa 4-5cm.
Ei voi olla totta. Tässä sulle yllättävä tieto: ihmiset on erilaisia!