Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä, että tän ohjelman mukaan ihan tavalliset keskiluokkaiset on rikkaita. 😂
Mietin itse asiassa viimeisimmässä jaksossa ihan tätä samaa. Tämän rikkaan perheen nettotulot olivat 6400 euroa (tästä ei ole siis vähennetty kuluja kuten asumista mutta verot toki). Meillä on mieheni kanssa ihan vastaavat nettotulot per kk kun jaksotetaan perus kk-palkka, lapsilisät, kaikki kesälomarahat sekä bonuspalkkiot kuukausitasolle. Ja emme todellakaan koe olevamme rikkaita. Enemmänkin hyvin toimeentulevia keskiluokkaisia.
No monetkaan näistä "rikkaista" pareista eivät itse väitä olevansa rikkaita, vaan pelkästään, että ei tarvitse niin tarkkaan miettiä, mihin rahansa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä, että tän ohjelman mukaan ihan tavalliset keskiluokkaiset on rikkaita. 😂
Mietin itse asiassa viimeisimmässä jaksossa ihan tätä samaa. Tämän rikkaan perheen nettotulot olivat 6400 euroa (tästä ei ole siis vähennetty kuluja kuten asumista mutta verot toki). Meillä on mieheni kanssa ihan vastaavat nettotulot per kk kun jaksotetaan perus kk-palkka, lapsilisät, kaikki kesälomarahat sekä bonuspalkkiot kuukausitasolle. Ja emme todellakaan koe olevamme rikkaita. Enemmänkin hyvin toimeentulevia keskiluokkaisia.
Mulla on yksin yli 6000 euron nettotulot enkä koe olevani mitenkään rikas. Ei nämä rikkaat vaikuta kyllä yhtään rikkailta vaan paremmin toimeentulevilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä naispariperhe oli jotenkin hidas kaikessa: puheessa, tekemisessä ym. Jotenkin heiltä oli puhti kokonaan poissa.
Köyhyys ja merkityksettömyyden kokemus helposti saa masentumaan
Alakuloisilta ja jotenkin luovuttaneelta vaikutti koko naisparin perhe.
Söivät huonosti. Jos on aina soppaa, ei saa tarpeeksi ravinteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monetkaan näistä "rikkaista" pareista eivät itse väitä olevansa rikkaita, vaan pelkästään, että ei tarvitse niin tarkkaan miettiä, mihin rahansa laittaa.
Ovat kuitenkin halunneet mukaan ohjelmaan nimeltä Rikkaat ja rahattomat. 😅
Tokihan se harmittaa, jos on itse lukenut maisteriksi teologiassa ja humanistisessa, ja jäänyt työttömäksi.
Ei se kannattavuudesta kai ole asuinpaikka ole kiinni. Auka paljon täällä asuu fiksuja ja myös varakkaita ihmisiä, jotja voisivat halutessaan muuttaa mihin vain, tällä silti haluavat asua. Lomilla pääsee tarpeeksi lansella tai lappiin. Jatkakaa ihmettelyä autioituvalla maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän perheen isompi tyttö näytti vaivaantuneelta. Eikä ihme!
En olisi ikinä kehdannut osallistua tuohon ohjelmaan yli kymmenen vuotiaana. Pienempänä ei olisi osannut vielä hävetä ja pelätä kavereiden kuittailua köyhyys ohjelmasta. Sikäli kyseenalaista vanhemmiltakin ottaa osaa tämmöiseen formaattiin. Aikuiset osallistujat on ihan eri asia.
Mä ainakin tykkään rikkaruohoista pihakivien välissä ja olisin vihainen, jos joku olis mennyt ne kitkemään luvatta. Mihinköhän se raja vedetään tässä ohjelmassa, saako toisen kotia sisustaa tai remontoida? Raivata kasveja ja pensaita?
Oletkohan kansanedustaja? Jos joku ansaitsee Suomessa yli 6000 euroa nettona kuukaudessa, niin kyllä kyseinen henkilö on RIKAS.
Suomessa esimerkiksi kansanedustajilla on yli 6000 euron nettotulot. Minä olen köyhä ja pienituloinen. Teen kuormittavaa ja hektistä osa-aikatyötä matalapalkka-alalla. Työnantaja arvostaa työpanostani surkealla tuntipalkalla, joka on noin 12 € tunnissa.
Ja meitä pienituloisia ja köyhiä ja köyhyysrajan alapuolella olevia, kunniallista ja rehellistä työtä tekeviä ihmisiä on Suomessa paljon. Tässä teille rikkaille ja hyväosaisille faktaa. Ottaisin mielelläni yli 6000 €/kk nettopalkan. Repikää siitä! Suomessa köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. Köyhät kyykkyyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksin yli 6000 euron nettotulot enkä koe olevani mitenkään rikas. Ei nämä rikkaat vaikuta kyllä yhtään rikkailta vaan paremmin toimeentulevilta.
Ihmettelen taas kerran..Miksi nämä rahattomat/köyhät on 90:prosenttisesti läskejä. Katsokaapa jakso 6/8 ,nämä kaksi mammaa ja tyttäret ovat jälleen kaikki ylipainoisia. Ei siis viitsitä tehdä edullista ruokaa jota ovat perus kasvikset. Ym ym.. syömme edullisesti ja terveellisesti, ollaan hoikkia ja aktiivisia ja rikkaita.
Tälle kaudelle oli ilmeisesti haasteita saada rikkaita. Näin useamman hakuilmotuksen Facebookissa ja jos olisi vinkannut sinne jonkun rikkaan ja he suostuneet, niin olis saanut jonkun tonnin vinkkipalkkion.
Toisaalta jos olisin itse rikas, en todellakaan haluais joitain randomeja omaan asuntooni, vaikka kämpän käviskin siivousfirma pikasesti siivoomassa. Pahimmillaan saa luteet tai turkiskuoriaiset tuliaisina.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen taas kerran..Miksi nämä rahattomat/köyhät on 90:prosenttisesti läskejä. Katsokaapa jakso 6/8 ,nämä kaksi mammaa ja tyttäret ovat jälleen kaikki ylipainoisia. Ei siis viitsitä tehdä edullista ruokaa jota ovat perus kasvikset. Ym ym.. syömme edullisesti ja terveellisesti, ollaan hoikkia ja aktiivisia ja rikkaita.
Lihottava ruoka on halpaa.
Monet tässäkin ohjelmassa olleet on sanoneet, että ei raha onnelliseksi tee, helpottaa elämää, mutta ei tuo mukanaan onnea.
Kyllähän tän viimeisen jakson lapset ainakin olis onnellisempia, jos heillä olis enemmän rahaa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin tykkään rikkaruohoista pihakivien välissä ja olisin vihainen, jos joku olis mennyt ne kitkemään luvatta. Mihinköhän se raja vedetään tässä ohjelmassa, saako toisen kotia sisustaa tai remontoida? Raivata kasveja ja pensaita?
Kyllä ne rikkaruohot takaisin kasvaa, ja hyvinkin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruutuplus:
Onko toi köyhän perheen mies ollu myös naked attraction ohjelmassa?
Huomasin myös saman 😅 Kumpikohan ohjelma on kuvattu aiemmin?
Mies? Eikö ne molemmat oo naispuoleisia?
Ruutuplus eli seuraava tv:ssä nähtävä jakso.
Masennuslääkkeet saavat helposti lihomaan, vaikuttavat aineenvaihduntaan, ruokahaluun ja fyysiseen jaksamiseen ts. väsyttää koko ajan. Eli silloin voi helposti käydä niin, että syö yli kulutuksensa ja lihoo lyhyessä ajassa paljonkin. Tunnen useita, jotka ovat nopeasti paisuneet yli satakiloisiksi. En nyt tiedä, oliko naisparilla mt-ongelmia, mutta hyvinkin voi olla. Selittäisi myös huonot ruokailutottumukset ja sen ettei jaksa panostaa edes lasten ruokavalioon. Lääkkeisiin ja lääkäriin/terapiaan myös voi mennä tosi paljon rahaa. Ja tietysti voi olla jotain fyysistä sairautta myös, jonka hoito tai hoitamattomuus kostautuu ja näkyy sekä kropassa että taloudessa ja aiheuttaa alakuloisuuttakin.
Suomessakin alkaa jo olla niin, että halpa ruoka on rasvaista tai sitten höttöistä ja huonoa ravintoarvoiltaan. Jos siis haluaa syödä lihaa ja muuta ns. perinteistä helppoa arkiruokaa. Kasvisruoasta saa kevyttä ja edullista, mutta kasvissyönti on aika marginaalista edelleen ja vaatii toisaalta vähän vaivannäköä, jos jättää kaiken lihan pois JA haluaa selvitä edullisesti eikä ole vielä tottunut.
Lisäksi jos on mieli maassa, kuten voi ihan jo talousongelmien takia olla, niin kukapa ei haluaisi herkutella? Herkkuihin jää myös helposti koukkuun.
Ihan oikeasti sen lihavuuden taustalla voi olla niin monta asiaa, että tuntuu aika inhottavalta moittia köyhiä vielä lihavuudestakin. Helppohan se on huudella kun on asiat hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rikkaiden pitäisi asua jossain ökytalossa?
Meillä on ollut nyt viitenä vuotena jo miljoonatulot ja asutaan 120m2 älvsbytalossa ja meitä on viisihenkinen perhe. Talo on rakennettu 2009 ja ostimme talon itse 2014. Olimme jo silloinkin hyvätuloisia, mutta kaukana miljoonasta. Keittiö ollaan remontoitu kokonaan. Vessa on myös täyden remontin käynyt, mutta muuten lähinnä tapetoitu muuta taloa. Muovimatot on edelleen kylppärissä ja khh:ssa, mutta kun on aikaa niin reippaasti tulossa. Lapsilla on koulu ja kaverit lähellä. Meillä on yli 3000m2 tontti, joka rajoittuu metsään.Sisustukseen on ollut mahdollisuus panostaa on mm puusepällä teetetty astiakaappi, hakolan sohvaa, lokkivalaisin, artekin penkkiä yms.
Joo, olen huomannut, että varallisuus ei korreloi hyvään makuun yms.ollenkaan. Ihan kauheita taloja mukamas laitetaan isolla rahalla. Tungetaan sinne kaikki mitä lehdistä ja netistä bongataan.
Ihmettelen ettei rahakkaat käytä useammin ammattilaista sisutuksen laatimisessa.
Sit on näitä ferrarinpunaisia keittiöitä joillain metallijalkaisilla kalusteilla, Unikko-verhoa tungettu sekaan ja Lokki-valaisin. Tuo Lokki on niiiiiin nähty, eikä edes mikään varakkaiden juttu. Jos ois vaikka katossa Flos niin saattaisi innostaa.
Toisekseen ei se älväriin sopiskaan kun niin pieni ja ahdas talo.
Flos oli monen sisustusverkkokaupan myydyimpiä valaisimia. Flosia näkee intassa ja somen sisustusryhmissä kaikkialla ja on sellainen muotivillitys, jonka kaikki haluavat. Flos on lähinnä jopa alemman keskiluokan symboli nykyään.
Sanoisin, että lokki on varmaan enemmän tyylitietoisen valinta, koska on ajaton klassikko eikä mikään instakoru, joka hankintaan koska muillakin on.
Meillä ei ole kumpaakaan valaisinta. Toki Artekin mehiläispesä löytyy, joka taitaa myös olla nykyään keskiluokkaisuuden symboli.
Tämän ketjun innoittamana katsoin netistä mikä on flos valaisin. Sehän oli ihan hirveä. Kuin jokin risukasa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitää haluta ruma kallis design esine, vain siksi kun muillakin on. Lokki valaisin vielä menettelee, vaikka en sitäkään omaan kotiini tahtoisi. Flos ei ollut millään tavalla tyylikäs ja ajaton. Ei vain tajua. Yhtä järkevä sijoitus kuin laittaa keittiöön se uusi liesi villitys mikä imee höyryt talon alapohjaan.
Nehän oli laittaneet viikkobudjettiinsa kaikki menot mm kahden talon hoitokustannukset, kaikki pankkilainanmaksut, sijoitukset jne. Ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän perheen isompi tyttö näytti vaivaantuneelta. Eikä ihme!
En olisi ikinä kehdannut osallistua tuohon ohjelmaan yli kymmenen vuotiaana. Pienempänä ei olisi osannut vielä hävetä ja pelätä kavereiden kuittailua köyhyys ohjelmasta. Sikäli kyseenalaista vanhemmiltakin ottaa osaa tämmöiseen formaattiin. Aikuiset osallistujat on ihan eri asia.
Tämän vuoksi harvinaisen typerä reality. Toki ulkomailta kopioitu ja täyttä feikkiä, mutta tätä ei lapset osaa ottaa huomioon, eikä kyllä kaikki aikuisetkaan. Tosi kyseenalaista viedä omat lapset esittämään joko rikasta tai köyhää. Ja aina on tyyliin "rikkaat voi ostaa mitä vaan, eivät katso hintoja ja viikkobudjettimme on tyyliin 1500 ruokakauppaan." Mitä nyt "rikkaita" tiedän, niin on heillä toki tietyt hankinnat ja investoinnit helpompia, mutta arjessa moni elää melko vaatimatonta elämää ja osa on suoranaisia tarjoushaukkoja. Paras/pahin oli jollakin kaudella kun rikas isä oli muka kysyvinään pojaltaan "tiedätkös sinä mikä on kirjasto?"; olivat siis niin rikkaita, että ei ollut tarvinnut kirjastoissa käydä tai edes ottaa selvää mikä sellainen on:D
Rouva Almgren vaikutti toiminnan naiselta, joka teki mieluummin jotain kuin löhöili sohvalla.