Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Viimeisen telkkarista nähdyn jakson perusteella tunsin tuon ”rikkaan perheen rouvan” sielunsiksokseni.
Minäkin olen olen asunut joskus ulkomailla vuokralla. Kivetysten väleissä oli ruohoa ja kyllä minä ne kytkin. Jotain istutin kitkettyyn kukkapenkkiin.
Vasta tuon teon jälkeen naapurit soitteli ovikelleja, toi kukkakimppuja ja tarjosivat siemeniä.
Se vaan on niin, että voi pahoi, jos näkee rumaa, tai kaikki ei ole kohdallaan.
Mulla oli tuo sama köyhänä tonnikalaa syövänä opiskelijanakin.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on niin, että voi pahoi, jos näkee rumaa, tai kaikki ei ole kohdallaan.
Mulla oli tuo sama köyhänä tonnikalaa syövänä opiskelijanakin.
Muistan muuttaneeni vuokra-asuntoon. Siinä kylpyhuoneen peili oli halki. Tietenkin vähissä rahoissa kiersin kaikki kaupungin kirpputorit. Löysin sopivan peilin 2 eurolla!
On se kyllä jännä, että tän ohjelman mukaan ihan tavalliset keskiluokkaiset on rikkaita. 😂
Kiva kun tämä naispariperhe ostivat myös yhteistä tekemistä eli lautapelin.
Tämä naispariperhe oli jotenkin hidas kaikessa: puheessa, tekemisessä ym. Jotenkin heiltä oli puhti kokonaan poissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä naispariperhe oli jotenkin hidas kaikessa: puheessa, tekemisessä ym. Jotenkin heiltä oli puhti kokonaan poissa.
Köyhyys ja merkityksettömyyden kokemus helposti saa masentumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys ja merkityksettömyyden kokemus helposti saa masentumaan
Alakuloisilta ja jotenkin luovuttaneelta vaikutti koko naisparin perhe.
Vierailija kirjoitti:
Petrus Pennanen esiintyy tulevassa jaksossa.
Näköjään. Kiitos vinkistä.
Vaikka tuossa naisparijaksossa molemmat perheet olivat ihan mukavan oloisia, rikkaissa näkyi sellainen kuplautuminen. Tai oikeastaan molemmat olivat tiukasti jumissa omissa kuplissaan, köyhillä tuntui olevan sellainen tappiomieliala. Rikkailla se kuitenkin oli jo aika häiritsevää, kun heidän lapsensa oli heti ensimmäisenä kysymässä köyhiltä mielipidettä heidän kodistaan (kerjäämässä kehuja ja itsetunnon pönkitystä) ja esimerkiksi perheen äiti oli juuri sellaiseen keskiluokkaiseen tapaan suunnittelemassa jotain köyhäilybudjetilla vietettyjä viikkoja, joita on helppo pitää kun minibudjetti on vapaaehtoinen ja ympärillä kaikki on vakaata ja turvallista. Että hih hih, hauska kokeilu. Symppiksiä tosiaan kaikki tuossa jaksossa, mutta nuo asiat vähän särähtivät.
Rikas rouva kitki nurmikkoa laattojen välistä vain näyttääkseen, että köyhät ovat tyhmyyden lisäksi laiskoja.
Ja köyhiltä joka kerta tämä sama lause: ei raha tee onnelliseksi!
Kuitenkin köyhä äiti uneksi juuri tuollaisesta talosta, joka rikkailla oli.:D eipä taida saada.
Unelmien pitäisi olla realistisia!
Vierailija kirjoitti:
Rikas rouva kitki nurmikkoa laattojen välistä vain näyttääkseen, että köyhät ovat tyhmyyden lisäksi laiskoja.
Ehkä. Mutta minä köyhänä olisin kitkenyt sen nurmikon laattojen välistä näyttääkseni ettemme ole tyhmiä ja laiskoja.
Olen siis itse köyhä ja asun vanhassa puutalossa. Paljon vaatimattomammassa kuin tuo köyhä perhe.
Köyhän perheen isompi tyttö näytti vaivaantuneelta. Eikä ihme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Mutta minä köyhänä olisin kitkenyt sen nurmikon laattojen välistä näyttääkseni ettemme ole tyhmiä ja laiskoja.
Olen siis itse köyhä ja asun vanhassa puutalossa. Paljon vaatimattomammassa kuin tuo köyhä perhe.
Ei tuo köyhä perhe omeniakaan osannut hyödyntää...kaikki tippui maahan ja mätäni sinne.
Asuiko tämä naispari pienellä paikkakunnalla kun kumpikaan ei ollut töissä?
Naispariäiti oli töissä raflassa. Tuuraus
Vierailija kirjoitti:
Ja köyhiltä joka kerta tämä sama lause: ei raha tee onnelliseksi!
Kuitenkin köyhä äiti uneksi juuri tuollaisesta talosta, joka rikkailla oli.:D eipä taida saada.Unelmien pitäisi olla realistisia!
Miksi unelmien pitäisi olla realistisia?? Kyllähän nyt jokainen saa unelmoida ihan mistä tykkää, siksihän ne just onkin unelmia!
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä, että tän ohjelman mukaan ihan tavalliset keskiluokkaiset on rikkaita. 😂
Mietin itse asiassa viimeisimmässä jaksossa ihan tätä samaa. Tämän rikkaan perheen nettotulot olivat 6400 euroa (tästä ei ole siis vähennetty kuluja kuten asumista mutta verot toki). Meillä on mieheni kanssa ihan vastaavat nettotulot per kk kun jaksotetaan perus kk-palkka, lapsilisät, kaikki kesälomarahat sekä bonuspalkkiot kuukausitasolle. Ja emme todellakaan koe olevamme rikkaita. Enemmänkin hyvin toimeentulevia keskiluokkaisia.
Vanha tyttöystävän hakkaaja.