Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo Leikkiset yrittäjäpari, niin kaunis ja edustava perhe, varmaan sai huomiota tämä heidän yrityksensä mediassa. Täällä törkeää kirjottelua heidän ulkonäöstä, sitä en ymmärrä. Taisi olla piikki lihaan monelle kateelliselle, jotka seuraavat tämän rouvan instatiliä. Todellakin urheilullinen perhe ja äiti niin kireessä kunnossa, että voisi kisalavalle nousta.
Isä oli puheliaampi ja selvästi kokenut esiintyjä, äiti jännitti ja oli hermostuneen oloinen, varmaan vauvakin valvotti tiheiden yösyöttöjen takia. Sen takia taisi olla nuo nukkumisjärjestelyt. Hyvä mieli jäi tästä jaksosta.Arvostelu ei aina tarkoita kateutta! Mun mielestä se pariskunta ei ollut hyvännäköinen. Luulivat itsestään hippasen liikoja. Se nainen oli mun makuun todella epäviehättävä ulkoisesti ja sisäisesti. Eikä ne botoksit ja täyteaineet ainakaan paremman näköiseksi tehnyt.
Täytyy hyväksyä, että makuja on monia. Toisen helmi voi olla toisen sontakasa.Ja ainoa asia mikä sinulle tulee mieleen katsoessasi tätä naista on hänen viehättävyytensä tai epäviehättävyytensä.
Ehei, et ole kateellinen. Muuten vain arvostelet ventovieraiden ihmisten ulkonäköä.Käyttääköhän aina kotona tuollaisia minihameita. 🤔
Sen äidin ainoa tehtävä oli vaan esitellä itseään ja pyllistellä kameralle minihameessaan. Noloa. 😳
minihame ja leikkiset t-paita
Eihän tuolla ole ollut kuin yksi oikeasti rikas. Muut on lähinnä keskituloisia, jokunen hyvätuloinen ja muutama nousukas mainostamassa firmojaan.
Ihan tyhmä formaatti kun ei näiden elämäntyylit edes poikkea toisistaan.
Miksi rikkaiden pitäisi asua jossain ökytalossa?
Meillä on ollut nyt viitenä vuotena jo miljoonatulot ja asutaan 120m2 älvsbytalossa ja meitä on viisihenkinen perhe. Talo on rakennettu 2009 ja ostimme talon itse 2014. Olimme jo silloinkin hyvätuloisia, mutta kaukana miljoonasta. Keittiö ollaan remontoitu kokonaan. Vessa on myös täyden remontin käynyt, mutta muuten lähinnä tapetoitu muuta taloa. Muovimatot on edelleen kylppärissä ja khh:ssa, mutta kun on aikaa niin reippaasti tulossa. Lapsilla on koulu ja kaverit lähellä. Meillä on yli 3000m2 tontti, joka rajoittuu metsään.
Sisustukseen on ollut mahdollisuus panostaa on mm puusepällä teetetty astiakaappi, hakolan sohvaa, lokkivalaisin, artekin penkkiä yms.
Piti lukea, että kun aikaa niin remppaa tulossa
No me rakennutettiin talo vuonna 2013. Olimme silloin juuri valmistuneita ja aloittaneet työelämässä. Lapsia oli yksi. Meillä on ihan perus pakettitalo ja huoneistoalaa 130m2.
Nyt melkein kymmenen vuotta myöhemmin mä olen saanut ison perinnön ja mies edennyt työelämässä ihan hurjaa vauhtia. Meidän talo on täysin velaton ja ollaan vaurastuttu myös sijoittamalla. Mies tienaa yksin kolmen keskituloisen verran, joten mä voin panostaa kotona olemiseen ja teen vain 50%- 75% työaikaa. Mulla on pahanpäivän varalle kyllä useamman sadan tuhannen arvoista metsää ja maata, sekä peritty sijoitusasunto. Lapsia on nykyään kolme.
Eikä mekään olla muuttamassa mihinkään. Miksi pitäisi? Tämä talo palvelee meitä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut nyt viitenä vuotena jo miljoonatulot ja asutaan 120m2 älvsbytalossa ja meitä on viisihenkinen perhe. Talo on rakennettu 2009 ja ostimme talon itse 2014. Olimme jo silloinkin hyvätuloisia, mutta kaukana miljoonasta. Keittiö ollaan remontoitu kokonaan. Vessa on myös täyden remontin käynyt, mutta muuten lähinnä tapetoitu muuta taloa. Muovimatot on edelleen kylppärissä ja khh:ssa, mutta kun on aikaa niin reippaasti tulossa. Lapsilla on koulu ja kaverit lähellä. Meillä on yli 3000m2 tontti, joka rajoittuu metsään.Sisustukseen on ollut mahdollisuus panostaa on mm puusepällä teetetty astiakaappi, hakolan sohvaa, lokkivalaisin, artekin penkkiä yms.
Joo, olen huomannut, että varallisuus ei korreloi hyvään makuun yms.ollenkaan. Ihan kauheita taloja mukamas laitetaan isolla rahalla. Tungetaan sinne kaikki mitä lehdistä ja netistä bongataan.
Ihmettelen ettei rahakkaat käytä useammin ammattilaista sisutuksen laatimisessa.
Sit on näitä ferrarinpunaisia keittiöitä joillain metallijalkaisilla kalusteilla, Unikko-verhoa tungettu sekaan ja Lokki-valaisin. Tuo Lokki on niiiiiin nähty, eikä edes mikään varakkaiden juttu. Jos ois vaikka katossa Flos niin saattaisi innostaa.
Toisekseen ei se älväriin sopiskaan kun niin pieni ja ahdas talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut nyt viitenä vuotena jo miljoonatulot ja asutaan 120m2 älvsbytalossa ja meitä on viisihenkinen perhe. Talo on rakennettu 2009 ja ostimme talon itse 2014. Olimme jo silloinkin hyvätuloisia, mutta kaukana miljoonasta. Keittiö ollaan remontoitu kokonaan. Vessa on myös täyden remontin käynyt, mutta muuten lähinnä tapetoitu muuta taloa. Muovimatot on edelleen kylppärissä ja khh:ssa, mutta kun on aikaa niin reippaasti tulossa. Lapsilla on koulu ja kaverit lähellä. Meillä on yli 3000m2 tontti, joka rajoittuu metsään.Sisustukseen on ollut mahdollisuus panostaa on mm puusepällä teetetty astiakaappi, hakolan sohvaa, lokkivalaisin, artekin penkkiä yms.
Joo, olen huomannut, että varallisuus ei korreloi hyvään makuun yms.ollenkaan. Ihan kauheita taloja mukamas laitetaan isolla rahalla. Tungetaan sinne kaikki mitä lehdistä ja netistä bongataan.
Ihmettelen ettei rahakkaat käytä useammin ammattilaista sisutuksen laatimisessa.
Sit on näitä ferrarinpunaisia keittiöitä joillain metallijalkaisilla kalusteilla, Unikko-verhoa tungettu sekaan ja Lokki-valaisin. Tuo Lokki on niiiiiin nähty, eikä edes mikään varakkaiden juttu. Jos ois vaikka katossa Flos niin saattaisi innostaa.
Toisekseen ei se älväriin sopiskaan kun niin pieni ja ahdas talo.
Flos oli monen sisustusverkkokaupan myydyimpiä valaisimia. Flosia näkee intassa ja somen sisustusryhmissä kaikkialla ja on sellainen muotivillitys, jonka kaikki haluavat. Flos on lähinnä jopa alemman keskiluokan symboli nykyään.
Sanoisin, että lokki on varmaan enemmän tyylitietoisen valinta, koska on ajaton klassikko eikä mikään instakoru, joka hankintaan koska muillakin on.
Meillä ei ole kumpaakaan valaisinta. Toki Artekin mehiläispesä löytyy, joka taitaa myös olla nykyään keskiluokkaisuuden symboli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo Leikkiset yrittäjäpari, niin kaunis ja edustava perhe, varmaan sai huomiota tämä heidän yrityksensä mediassa. Täällä törkeää kirjottelua heidän ulkonäöstä, sitä en ymmärrä. Taisi olla piikki lihaan monelle kateelliselle, jotka seuraavat tämän rouvan instatiliä. Todellakin urheilullinen perhe ja äiti niin kireessä kunnossa, että voisi kisalavalle nousta.
Isä oli puheliaampi ja selvästi kokenut esiintyjä, äiti jännitti ja oli hermostuneen oloinen, varmaan vauvakin valvotti tiheiden yösyöttöjen takia. Sen takia taisi olla nuo nukkumisjärjestelyt. Hyvä mieli jäi tästä jaksosta.Arvostelu ei aina tarkoita kateutta! Mun mielestä se pariskunta ei ollut hyvännäköinen. Luulivat itsestään hippasen liikoja. Se nainen oli mun makuun todella epäviehättävä ulkoisesti ja sisäisesti. Eikä ne botoksit ja täyteaineet ainakaan paremman näköiseksi tehnyt.
Täytyy hyväksyä, että makuja on monia. Toisen helmi voi olla toisen sontakasa.Ja ainoa asia mikä sinulle tulee mieleen katsoessasi tätä naista on hänen viehättävyytensä tai epäviehättävyytensä.
Ehei, et ole kateellinen. Muuten vain arvostelet ventovieraiden ihmisten ulkonäköä.Käyttääköhän aina kotona tuollaisia minihameita. 🤔
Sen äidin ainoa tehtävä oli vaan esitellä itseään ja pyllistellä kameralle minihameessaan. Noloa. 😳
Hyvä vaan, niin kuuluukin naisen tehdä.
Äijä oli aikamoinen Goofymainen Marlon Dingle.
Vaikea uskoa, että kukaan tyylitietoinen saati rikas haluaisi tuota flosin kattokruunua itselleen. Kyseinen valaisinhan on oikein megatrendi ja on monen nuoren aikuisen kodissa.
No meillä tuo flosin kattovalaisin hoasin kaksiossa ja sopii hyvin tänne. Siitähän on eri kokoja ja meille kyllä sopii hienosti tuo pienempi versio tänne, vaikka koko opiskelijaboksimme on yhteensä vain 40,5 neliöö. Meillä on myös flosin lattiavalaisin ja mun mielestä sekin sopii tänne hienosti. Vaikka on opiskelija-asunto niin täällä on kyllä ihan siistit ja kivat pinnat. Nuo valaisimet ovat ajattomia ja jos meillä on joskus varaa omakotitaloon niin sopivat varmasti sinnekin. Emmekä ole ostaneet valaisimia siksi, että niitä on kaikilla. Ihan on ostettu siksi, että me tykätään niistä.
Vierailija kirjoitti:
. Miljoonatulot ja lokki valaisin🤭
Mä myös väittäisin, että varakkaiden kotona törmää todennäköisemmin Lokkiin, kuin Flosiin. Lokkihan on suomalainen klassikko ja muistaakseni suunniteltu joskus 60-luvulla. Toisaalta rikkaiden ja menestyvien ei tarvitse miettiä sitä, mikä on muodikasta tai kallista, koska yleensä riittää itseluottamusta valita asioita ihan oman maun mukaan. Flosia näkee sosiaalisessa mediassa sellaisilla nuorilla ja nuorehkoilla aikuisilla, joilla on todennäköisimmin hyvin keskiluokkainen, jopa alempaa keskiluokkaa oleva tulotaso. Vähän sama kuin autoissa. Mun mielestä sellaisilla duunaritaustaisilla nipin napin keskituloisilla on jostain syystä yleensä Audi. Korkeakoulutetuilla ja/tai rikkailla useammin volvo, mersu, tesla, bmw, volkkari tai joku skodan tai toyotan katumaasturi.
Oon ihmetellyt samaa, miksi pitäisi asua ökyasunnossa.
Meillä on toistakymmentä sijoitusasuntoa, joka kk sijoitetaan paljon rahaa.
Käydään miehen kanssa kummatkin töissä, asutaan 120 neliön kerrostaloasunnossa, hyvällä sijainnilla tosin.
Mä kuljen töihin ratikalla ja miehen auto on yli 10 v vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ohjelman päätteeksi köyhä sanoo: ei raha tee onnelliseksi...
Se on se totuus. Vaikka olisi kuinka rikas niin onnellista elämää ei voi ostaa. Jos joka viikko olisi käytössä tuhansia euroja rahaa niin tuntuisiko se enää miltään, toisiko se elämään iloa?
Mutta ennemmin 1000 viikossa kuin satanen , oli onnellinen tai ei .
Ei saat ana. Tajusin kuuluvani näihin rikkaisiin tämän ohjelman luokituksen mukaan. Rahaa on nettona käytössä yli 1000 e/kk. Tosin sillä maksetaan lainanlyhennykset, lämmitykset, sähköt, vedet, kiinteistöverot, jätemaksut, vakuutukset, teinien menot, talon ylläpito ja remontit, kuten myös ohjelman -'rikkaat" maksavat. Eli tosiasiassa näille rikkaille ei jää lähellekään sitä tonnia viikossa törsäämiseen.
Korjaan: rahaa on käytössä yli 1000 e/viikko. T. Sama
Sama tilanne täällä paitsi meille jää kiinteiden kulujenkin jälkeen tonni viikossa. Maksoin äsken kolmen kuukauden sähkölaskun joka oli 140€. Yhtiövastike on melko uudessa kerrostaloyhtiössä n.300€/kk eli meidän kiinteisiin asumiskuluihin voisi laittaa 350€/kk. Olemme puolison kanssa palkkatyössä ja meidän nettotulot ovat lähes viisi tonnia kuussa. Lisäksi saamme osakesalkusta osinkoja useamman tonnin vuodessa. Hirvittäisi ajatella olevani tälläisessä ohjelmassa. Ei ole kuntosalia kun sellainen on läheisessä kauppakeskuksessa. Ei ole autoa kun julkinen liikenne toimii. Lapsi harrastaa koulun kerhoissa niin niistäkään ei tule juurikaan kuluja. Saan tonnin kuussa osakkeisiin rahaa kiinni ja istun parina iltana viikossa pubissa. Vaimo shoppaa vaatteita liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Miljoonatulot ja lokki valaisin🤭
Varmaan on hyvinkin tyypillinen valinta monelle varakkaalle, koska on kotimainen valaisin. Miksi ihmeessä kuvittelet, että varakkaalla olisi tarve vaihtaa kaikki esineet joihinkin ökyhintaisiin trendipelle kamoihin? Rikkaat eivät esittelee kotiaan somessa tai tee numeroa tekemistään remonteista. Monen miljonäärin kotoa löytyy kyllä ihan sitä Ikeaakin.
Ylipäätään uuden tavaran hankkiminen ei tarkoita varakkaalle sitä, että sen on pakko olla kallis ia tiettyä merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tässä ohjelmassa kaikki osallistujat ovat osoittautuneet symppiksiksi, jopa Rita & Aki, joita kohtaan olin todella ennakkoluuloinen. Uusimman jakson rikkaista ei tullut enää symppiskuvaa, omituisen onttoja ja se sikanaudasta hössöttäminen oli rasittavaa. Mirva ja lapset olivatkin sitten tuplaihania.
Pidin paljon siitä Mirvasta miten hän oli lasten kanssa. Heidän kotinsa oli viihtyisä ja maasta saivat lisää ruokaa. Leikkiset perhe oli kovin teennäinen ainakin se rouva. Enkä ymmärtänyt miksi miehen piti brassailla autollaan ja verrata entiseen elämäänsä jossa ajeli huonommalla romulla. Aivan kuin koko elämän sisältö olisi siinä mikä auto on alla. Tällä kaudella olen kummastellut joka jaksoa kun nostetaan esiin varakkaan perheen investointi. Mannisten uima-allas, lääkärin mittatilaustyöpöytä ja nyt kuntosali rivarissa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla ole ollut kuin yksi oikeasti rikas. Muut on lähinnä keskituloisia, jokunen hyvätuloinen ja muutama nousukas mainostamassa firmojaan.
Ihan tyhmä formaatti kun ei näiden elämäntyylit edes poikkea toisistaan.
Mistä löydät rikkaita tähän ohjelmaan ?
Sitä otetaan, mitä saadaan
Satuimpas sopivasti paikalle. Minä olen tehnyt kotisiivouksia Uudellamaalla ja Vaasan alueella. Pääasiassa omakotitaloja. Olen siivonnut todella varakkaiden asuntoja ja sitten hyvätuloisten keskiluokan. Eipä säännöllistä kotisiivousta nyt pienituloiset valitsekaan. Vuosien aikana perheet tulevat jollain tavalla kylmä tutuiksi. Piti oikein googlata tuo Lokki ja kyllä näytti heti tutulta. Flos hakusanalla löytyi paljon valaisimia, mutta eivät näyttäneet tutuilta.
Rikkaat/varakkaat eivät välttämättä asu mitenkään hulppeasti. Toki monella on selvästi sellaisesta sisustettua ja pintoja uusitaan helpommin. Merkkikäsilaukut kuten vuittonit, mulberryt ja pradat ovat kyllä oikeasti tuttuja näkyjä monen varakkaan kodissa.
Tämän viimeisimmän jakson Mäkilät oli mun mielstä ihan tyypillinen esimerkki sellaisesta varakkaasta perheestä. Vaalea siisti nätti koti, merkkivaatteita ja merkkiauto.
Oikein kirjankin :D
Jakson muija oli kyllä seksikäs minihameineen ja sukkisreisineen.