Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Että alkoi ärsyttämään todella tämä Mäkilän pariskunta. Erityisesti se mies Tomi, tai joku. Joka välissä muistaa valittaa miten huonompaa kaikki on tässä Köyhän elämässä.
Ja äiti kehtaa sanoa että saa nähdä syökö Uljas kun on tottunut naudanlihapihveihin. Ja nyt Joutuu syömään SIKA - NAUTA pihvejä. Lapsesta kyse siis.Pienestä lapsesta, ei teinistä.
Kun on lähtenyt mukaan, niin pitäisi elää vaan niin kuin se olisi omaa elämää. Tosiaan suututti.
Ja ne Leikkiset-paidat päällä koko ajan, itselleni se ainakin tarkoittaa sitä, etten ikinä ostaisi heiltä mitään, yököttävä pariskunta!
Minua kyllä ihmetyttää käsitys, että rahalla saisi jotenkin parempaa elämää. Tietenkin rahaa tarvitsee välttämättömiin menoihin, mutta ei tuo "luksus" juuri houkuta. Mitä ihmettä ihminen tekee poreammeilla jne? Itse en ainakaan kadehdi yhtään enkä ole sellaista kaivannut. Sama kaikessa.
No, silleen hyvä ohjelma, että näkee, ettei rikkaudessa ole sinänsä mitään kadehdittavaa. Mieluummin elelen tälleen, ilman isoja rahoja.
Sähköpyörä on aivan pöljä keksintö. Se lääkäri höpötti jotain omasta lihasvoimasta ja ekologisuudesta. No varmaan se saastuttaa vähemmän kuin auto, mutta en kyllä mitään vuoden ekoteko -palkintoja tuosta jakelisi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaa kissa karkaa kun avasi ikkunan😬
Mun mielestä siinä ikkunassa oli verkko.
Tämä uusin lapsiperhe jakso oli vaivaannuttavaa katsottavaa.
Tietenkin editoinnilla on suuri merkitys ja sillä saadaan asiat näyttämään ihan eritavalla kuin oikeasti on mennyt. Mutta tuli myötähäpeä useamman kerran "rikkaan" perheen kohdalla.
Yksinhuoltaja äiti kahden lapsen kanssa oli sympaattinen ja mukavan oloinen.
Muttamutta se "rikas" perhe. Viikkobudjetti aika pieni heillä jos ovat ns rikkaita. Isä alkaa höpöttömään miten heillä on tällainen älyvalaisin... joo itse olen pienituloinen tällä hetkellä ja meillä on ihan sama valaisin jossa värilamppu, en ole ikinä ajatellut sen olevan 8-vuotiaan huoneessa joku erikoinen. Sama valaisin oli muuten edellisen jakson taikurilla ja sen vastaparilla, Ikean valaisin.
Sitten äiti avautuu miten merkkivaatteet kestää paremmin kuin H&M vaatteet. Mulla on 6 lasta ja on meilläkin merkkivaatteita Mini Rodinista Hugo Bossiin ja kaikkea siltä väliltä (saadaan lahjaksi, ostan aleista ja kirppareilta) mutta eipä ole reikiä tullut niihin H&Mn vaatteisiin mitä tämän perheen äiti väitti.
Muutenkin tuntui että siinä perheessä isä jyrää äidin 100-0. Äidin tehtävä olla kaunis ja totella.
Ja se firman mainostaminen. Apua..... joo monet "rikkaat" lähtevät tähän mainosmielessä, mutta tämä meni jo liian pitkälle.
Se vähän ihmetyttää, kun köyhät käyttävät rahansa ripsienpidennykseen tai tatskoihin. Luulis, että jotain järkevämpääkin hommattavaa olisi?
Se lääkäripariskunta oli varmaan köyhälle pariskunnalle pettymys: kämppä ihan tavallinen, ei telkkaria ja muutenkin ankea. Eikä sitä rahaakaan niin kauheasti ollut. Olisin niin suonut köyhälle perheelle vähän luxusta elämään.
Mäkilöiden äiti oli kuin joku nyrpeä edustusvaimo minihameessaan. En tykännyt, nirppanokka. Noi mainospaidat oli nolot! Vastapuolen äiti oli ihana. Lapsetkin vaikuttivat rauhallisilta ja hyvin kasvatetuilta
Vierailija kirjoitti:
Se vähän ihmetyttää, kun köyhät käyttävät rahansa ripsienpidennykseen tai tatskoihin. Luulis, että jotain järkevämpääkin hommattavaa olisi?
Se lääkäripariskunta oli varmaan köyhälle pariskunnalle pettymys: kämppä ihan tavallinen, ei telkkaria ja muutenkin ankea. Eikä sitä rahaakaan niin kauheasti ollut. Olisin niin suonut köyhälle perheelle vähän luxusta elämään.
Saihan ne luksusta, ainakin ripsien pidennyksen ja leluja. Hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mainittiin köyhän tytön lihavuus. Usein se johtuu siitä, kun pitää syödä halvalla. Euron lenkkimakkaraa, leipää, kuorettomia nakkeja ja valmiita lihapyöryköitä jne.
Sitten varaton lihoo.
ja pierut haisee karmealta!
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä ihmetyttää käsitys, että rahalla saisi jotenkin parempaa elämää. Tietenkin rahaa tarvitsee välttämättömiin menoihin, mutta ei tuo "luksus" juuri houkuta. Mitä ihmettä ihminen tekee poreammeilla jne? Itse en ainakaan kadehdi yhtään enkä ole sellaista kaivannut. Sama kaikessa.
No, silleen hyvä ohjelma, että näkee, ettei rikkaudessa ole sinänsä mitään kadehdittavaa. Mieluummin elelen tälleen, ilman isoja rahoja.
Sähköpyörä on aivan pöljä keksintö. Se lääkäri höpötti jotain omasta lihasvoimasta ja ekologisuudesta. No varmaan se saastuttaa vähemmän kuin auto, mutta en kyllä mitään vuoden ekoteko -palkintoja tuosta jakelisi.
Ihanko oikeasti väität, että olet tyytyväisempi jos sinulla on tilillä tonni kuin miljoona?
Suht harva suomalainen himoitsee Henryn omistamia rikkauksia, mutta monelle vaikkapa se miljoona toisi vapautta ja huolettomampaa elämää. En usko että olet poikkeus.
Kyllä noi tatskat pitäisi kieltää alaikäisiltä. Kirahan poistattaa tatskaa (näin ymmärsin), oli haaveillut siitä jo 2 vuotta. Minkä ikäisenä oli sen sitten ottanut jos 17v oli jo alkanut katua?
Aatu joi pastan kanssa kuplavettä. Suomessa on niin hyvä hanavesi ettei kannaisi rahoja veteen tuhlata.
Kissanhiekka vessanpönttöön?! Onkohan ihan luvallista? Toivottavasti Kiran taloyhtiön putket eivät tukkiudu!
Dille oli kyllä suloinen kissa <3
Mulle jäi jotenkin kuva, että olisi ollut vain kovin ujo...
Piti selvästi eläimistä ja imetti pikkuista, tuli hyvä mieli näistä yksityiskohdista. Onhan moni nainen vähän turhamainen mitä ulkonäköön tulee, ei se huonoa ihmistä tee.
Tuntuu vaan, että ihmisten on helppo olla ennakkoluuloinen, kun kohteena on hyväkroppainen vaaleaverikkö..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mainittiin köyhän tytön lihavuus. Usein se johtuu siitä, kun pitää syödä halvalla. Euron lenkkimakkaraa, leipää, kuorettomia nakkeja ja valmiita lihapyöryköitä jne.
Sitten varaton lihoo.Eihän tuo tyttö edes ollut lihava.
No oli hänellä vähän masua, vaikka muuten olikin ihan ns normaalikokoinen, mutta taisi sairastaa kaksisuuntaista ja varmaan lääkkeetkin saa aikaan tuota pientä pönöä keskivartaloon.
Se sanoi jaksossa että ostaa ennemmin ruokaa kuin lääkkeitä. Siksi ihmettelinkin miksi osti kalliin tatskan, eikä lääkkeitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä jää palkasta verojen jälkeen hieman yli 12 000 käteen joka kuukausi, minulla on tavallinen palkka mutta kummankin palkat menevät yhteiselle tilille, meillä yhteinen talous. Meillä ei ole velkaa mistään eikä mihinkään. Asutaan vuokralla. Pankkitilin saldo nousee joka kuukausi monella tonnilla ja vuosittaiset bonukset siihen vielä päälle. Voitaisiin toki mennä tuollaiseen ohjelmaan mutta oltaisiin tosi tylsiä. Meillä menee 400-500 kk ruokakauppaan ( 2 teiniä perheessä) ja sitten vuokra ja sähköt. Eikä muuta. Meidän teinit ei koskaan tarvii mitään kun kysyn joten kaupoissa käydään tosi harvoin. Ei siis jäisi meiltä paljon kulutusrahaa köyhälle perheelle . Eikä ne varmaan viihtyis meidän askeettisessa lähes yksinomaan Artekilla sisustetussa kaupunkikodissa.
HÖPÖ, HÖPÖ ! Älä keksi juttuja. Meillä perheessä kaksi 60 plus hyvin toimeentulevaa henkilöä. Meillä menee jo ruokakauppaan n. 900 euroa kuukaudessa. Jos olisi teinejä perheessä, niin ruokaahan kuluisi paljon.
Tuli tästä mieleeni, että lasketaanko tässä ohjelmassa viikkokuluiksi esim. sijoituksiin menevät rahat? Meidän taloudessa esim. nettotulot yli 10 000/kk, mutta sijoitamme yli puolet, koska eihän koko rahasummaa olisi mitään järkeä tuhlata tai edes saisi tuhlattua mihinkään. Mietin vain, että annetaanko näille perheille siis ns. todellinen budjetti käyttöön vai se, minkä teoreettisesti voisi tuhlata, jos olisi niin tyhmä, ettei halua sijoittaa tai säästää mitään?
Vierailija kirjoitti:
Olihan siellä kerrankin nuori opiskelijalikka ja eläkeläistantta. Heillä ei ollut muuta yhteistä kuin sukupuoli.
Minä muistelin että molemmat kulttuurista kiinnostuneita itsenäisiä naisia? Ikä toki erotti.
Viimeisimmän ruutujakson edustusrouvan ilme oli puhuva, kun mies kommentoi "me ollaan näis kissoista jo puhuttukin..."
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmän ruutujakson edustusrouvan ilme oli puhuva, kun mies kommentoi "me ollaan näis kissoista jo puhuttukin..."
Hyi, se kohtaus oli ahdistava!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä jää palkasta verojen jälkeen hieman yli 12 000 käteen joka kuukausi, minulla on tavallinen palkka mutta kummankin palkat menevät yhteiselle tilille, meillä yhteinen talous. Meillä ei ole velkaa mistään eikä mihinkään. Asutaan vuokralla. Pankkitilin saldo nousee joka kuukausi monella tonnilla ja vuosittaiset bonukset siihen vielä päälle. Voitaisiin toki mennä tuollaiseen ohjelmaan mutta oltaisiin tosi tylsiä. Meillä menee 400-500 kk ruokakauppaan ( 2 teiniä perheessä) ja sitten vuokra ja sähköt. Eikä muuta. Meidän teinit ei koskaan tarvii mitään kun kysyn joten kaupoissa käydään tosi harvoin. Ei siis jäisi meiltä paljon kulutusrahaa köyhälle perheelle . Eikä ne varmaan viihtyis meidän askeettisessa lähes yksinomaan Artekilla sisustetussa kaupunkikodissa.
HÖPÖ, HÖPÖ ! Älä keksi juttuja. Meillä perheessä kaksi 60 plus hyvin toimeentulevaa henkilöä. Meillä menee jo ruokakauppaan n. 900 euroa kuukaudessa. Jos olisi teinejä perheessä, niin ruokaahan kuluisi paljon.
Tuli tästä mieleeni, että lasketaanko tässä ohjelmassa viikkokuluiksi esim. sijoituksiin menevät rahat? Meidän taloudessa esim. nettotulot yli 10 000/kk, mutta sijoitamme yli puolet, koska eihän koko rahasummaa olisi mitään järkeä tuhlata tai edes saisi tuhlattua mihinkään. Mietin vain, että annetaanko näille perheille siis ns. todellinen budjetti käyttöön vai se, minkä teoreettisesti voisi tuhlata, jos olisi niin tyhmä, ettei halua sijoittaa tai säästää mitään?
Meillä on nettona 8.000 euroa/kk. Siitä puolet säästöön. Ja katson aina ja ymmärrän mitä tarkoittaaeuroa/kg!
Mitä hankitte ensin; tatutointiin 350(!!!) euroa vai uuteen kitariin... mikäli ekaan niin olette köyhiä omasta tahdostanne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminenhan on oma rahankäyttöpäätös, ei mikään automaatio, joka "vain tapahtuu".
Toisaalta esimerkiksi Toivo Sukari ja Henry Alfect tienaavat varmasti selvästi enemmän, kuin heidän jaksoissaan olevat budjetit.
Tuskin kukaan oikeasti ostaa siivouspalveluuta työllistämismielellä. Eiköhän siivouspalveluuta osteta ihan siksi, ettei tarvitse itse siivota.