Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
941/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 46 kirjoitti:

Olin kerran rikas koska sain perintöä. Se tuhlailu oli mieletöntä mitä tein viikon aikana. Tuhlasin 12000 euroa jotain 4 päivässsä ja ostin kaikkea mahdollista kuten uuden taulu tv, pleikkari 4, kalastusvälineitä, perämoottorin, ps 4 pelejä, polkupyörän, laivamatkan, vaatteita 1500 eurolla. Monta päivää meni kaupoissa kiertäessä. Meni siinä sitten terassillakin rahaa aika paljon kun juhlin kunnolla. Oli just kesä tulossa kun sain perinnön tilille ja se kesä menikin aika nopeesti juhliessa ja tuhlaillessa. Sain hiukan yli sata tonnia perintöä. Veljeni sai saman verran ja se oli äitini perintö. No syksyllä tajusin sitten että pitäisi ehkä säästää niitä rahoja pahan päivän varalle ja säästinkin olin talven aika hissukseen mutta seuraavana kesänä juhlin taas aika paljon. Siitä on nyt 6 vuotta tulee toukokuussa täyteen kun sain perinnön ja on minulla vielä 50 tonnia perinnöstä jäljellä. Tajusin ostaa myös veneen koska kalastan ja olen sittemmin kalastanut paljon myös ja myynyt kalaa joten olen saanut venettä maksettua takas. 

Mäkin sain aikoinaan paljon rahaa. Voitin markka-aikana muutaman miljoonan lotossa.

Veikkauksessa neuvottiin ottamaan sijoitusneuvojaan yhteyttä ja niin me laitettiin lähes kaikki rahat sileäksi.

Maksoin vanhemmille remontin, veljen asuntolainan, ostin asuntoja.

Vuokratulot sijoitusasunnoista meni muihin sijoituksiin. Muistan tilin olleet tyhjän, odotin hetken, jotta sain haluamani päiväpeiton.

Kyllä melkoinen vauhtisokeus tull.

Vierailija
942/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän erillainen rikas perhe.Ei telkkaria,ei autoa ja ei muutenkaan mitään hienouksia kodissa.

Jee, kerrankin! Tän haluan nähdä! Vastaa omia arvoja, vaikka ei tuloissa noihin rikkaisiin tässä ohjelmassa päästäisikään :D

Kerropa noitten arvomaailmasta enemmän. Kun olet niin tietävinäsi. Mitäs arvoja voi päätellä ihmisellä olevan, jos ei omista autoa ja telkkaria?

Onpa riidanhaluista. Katsomallahan se selviää. Mut aika usein jos on hyvintoimeentulevana ja vielä lapsiperheellisenä ilman autoa, löytyy sieltä takaa ympäristöarvoja. Ei haluta saastuttaa eikä kuluttaa luonnonvaroja kohtuuttomasti.

Jos ei ole autoa, telkkaria eikä muutenkaan mitään hienouksia kodissa, ei varmaan ole kovin materialisti, tuskin shoppailee huvikseen, ei varmaankaan pidä rahatilanteensa ulospäin näyttämistä niin kovin tärkeänä?

Ja ei telkkaria - oletan että koettaa keksiä vapaa-ajalle pääsääntöisesti muutakin tekemistä kuin sarjojen seurailu.

Aika harvoin törmää lapsiperheeseen, jolla ei ole autoa eikä telkkaria,mutta jossa rahaa on kuitenkin riittämiin.

Aika harva lapsiperhe pystyy tulemaan toimeen ilman autoa. Minkähän ikäinen tuo lapsukainen oli? Olisi kiinnostavaa miten vievät lasta pitkin poikin kavereitten synttäreille, sukulaisten luo, harrastuksiin... Yleensä tää tarkoittaa, et joku muu joutuu jollain tavalla osallistumaan (lainataan autoa/joku hakee juna-asemalta) jne.

Mut joo, se et tekee tietämättä yhtään ihmisistä mitään, muutaman lauseen perusteella pitkälle meneviä johtopäätöksiä, on vaan säälittävää.

Mä en ymmärrä,miksi tämä herättää näin paljon närää. Minua kiinnostaa nähdä tämä jakso ja koen näillä tiedoilla etukäteen että on mahdollista että ko. pariskunta jakaa joitain samoja arvoja kuin minä ja puolisoni. Ihan vain sillä perusteella että heillä ei ole autoa eikä televisiota, vaikka niihin olisi varaa. On nimittäin tosiaan harvinaisempi valinta.

En tässä ollut sen syvällisempiä johtopäätöksiä tekemässäkään.

Vaikutat vaan tosi ylimieliseltä ja yksinkertaiselta. Pelkästä autottomuudesta ja telkkarittomuudesta et voi päätellä ihmisten arvoista mitään. Et ennen kun joku perustelee näitä valintojaan.

Mut joo, olet sä ehdottomasti parempi kun muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän erillainen rikas perhe.Ei telkkaria,ei autoa ja ei muutenkaan mitään hienouksia kodissa.

Jee, kerrankin! Tän haluan nähdä! Vastaa omia arvoja, vaikka ei tuloissa noihin rikkaisiin tässä ohjelmassa päästäisikään :D

Kerropa noitten arvomaailmasta enemmän. Kun olet niin tietävinäsi. Mitäs arvoja voi päätellä ihmisellä olevan, jos ei omista autoa ja telkkaria?

Onpa riidanhaluista. Katsomallahan se selviää. Mut aika usein jos on hyvintoimeentulevana ja vielä lapsiperheellisenä ilman autoa, löytyy sieltä takaa ympäristöarvoja. Ei haluta saastuttaa eikä kuluttaa luonnonvaroja kohtuuttomasti.

Jos ei ole autoa, telkkaria eikä muutenkaan mitään hienouksia kodissa, ei varmaan ole kovin materialisti, tuskin shoppailee huvikseen, ei varmaankaan pidä rahatilanteensa ulospäin näyttämistä niin kovin tärkeänä?

Ja ei telkkaria - oletan että koettaa keksiä vapaa-ajalle pääsääntöisesti muutakin tekemistä kuin sarjojen seurailu.

Aika harvoin törmää lapsiperheeseen, jolla ei ole autoa eikä telkkaria,mutta jossa rahaa on kuitenkin riittämiin.

Voi sinua.. Kaikki sarjat katsotaan nykyään muualta. Eipä se ettei ole tv:tä tarkoita yhtään mitään. Tosin saa tuntemaan itsensä hieman paremmaksi, kun muistaa kaikille muistuttaa, ettei mulla sit ole telkkaria!

Tiedän kyllä, katson itsekin sarjoja muualta. Sen sijaan hämmentää, että miksi sinä ajattelet telkkarittomuuden tarkoittavan, että ihminen pitää itseään hieman parempana? Eihän se todellakaan tarkoita. Sehän voi tarkoittaa vaikka vain sitä, että ei pidä telkkariruudusta osana olohuoneen sisustusta. Katosta voi silti löytyä valkokangas.

Vierailija
944/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva lapsiperhe pystyy tulemaan toimeen ilman autoa. Minkähän ikäinen tuo lapsukainen oli? Olisi kiinnostavaa miten vievät lasta pitkin poikin kavereitten synttäreille, sukulaisten luo, harrastuksiin... Yleensä tää tarkoittaa, et joku muu joutuu jollain tavalla osallistumaan (lainataan autoa/joku hakee juna-asemalta) jne.

Mut joo, se et tekee tietämättä yhtään ihmisistä mitään, muutaman lauseen perusteella pitkälle meneviä johtopäätöksiä, on vaan säälittävää.

Mä en ymmärrä,miksi tämä herättää näin paljon närää. Minua kiinnostaa nähdä tämä jakso ja koen näillä tiedoilla etukäteen että on mahdollista että ko. pariskunta jakaa joitain samoja arvoja kuin minä ja puolisoni. Ihan vain sillä perusteella että heillä ei ole autoa eikä televisiota, vaikka niihin olisi varaa. On nimittäin tosiaan harvinaisempi valinta.

Vaikutat vaan tosi ylimieliseltä ja yksinkertaiselta. Pelkästä autottomuudesta ja telkkarittomuudesta et voi päätellä ihmisten arvoista mitään. Et ennen kun joku perustelee näitä valintojaan.

Miksi se vaikuttaa sinusta ylimieliseltä, että joku ei halua omistaa telkkaria tai autoa? Mikä saa sinut kokemaan, että ihminen kuvittelee olevansa parempi kuin muut?

Minkä osan tuosta viestistäni onnistut lukemaan niin?

Ei tosiaan omistusten perusteella voi tietää toisen arvoista mitään. Mutta juuri siksi minua kiinnostaa nähdä tämä jakso. Kyseinen pariskunta on tehnyt tältä osin samoja valintoja kuin minä, siksi oletan, että meillä saattaisi olla _jotain_ yhteistä. Ihan siis täysin arvottamatta nyt kenenkään valintaa, minun, sinun, heidän, kenenkään muunkaan.

Mikä siinä niin kovasti provosoi, että joku ei halua omistaa autoa tai televisiota? Voitko avata?

Vierailija
945/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton ja köyhä kirjoitti:

Rahaa on jos ei velkaannu. Olen onnistunut olemaan velaton viimeiset 25 vuotta. Työtön olen nyttenkin mutta pärjään. Ei työttömyysraha ole iso ja tarvii tehdä pikkuduuneja että saa esimerkiksi bensarahaa. Kalastan ja myyn kalaa niin saan siitä hiukan rahaa. En ota elämässä riskejä joten en esimerkiksi lainaa rahaa vaikka miten on ollut pahakin tilanne ettei ruokaa ole ollut jääkaapissa. Oon nähnyt kavereita jopilla ulosotossa velkaa koska ottaneet pikavippejä niin itse ainakin pyrin pärjäämään omillani.

Asut ilmeisesti maalla. Siellä asumiskustannukset ovat pienemmät jos on sattunut esimerkiksi perimään vanhemmiltaan velattoman pikkumökin siinä on edullista elellä. Kalastus tuo tosiaan lisätuloja. Jos on oma pikku kasvi- ja perunamaa. Samoin ne paljonpuhutut marja- ja sienimetsät saattavat olla valmiiksi nurkan takana.

Myös jos on taitava niin ihmissuhteissa kuin käsistäänkin niin saattaa saada monenlaista pikkukeikkaa ns. pimeänä.

Noilla pärjää jo ihmeesti pienilläkin säännöllisillä tuloilla ja ei tarvitse nähdä nälkää niinäkään päivinä jos ne rahat ovat loppu.

Ihmisillä on erilaisia lähtökohtia ja elämäntilanteita. Esimerkisi jo se, että asuu järven lähistöllä tuo juuri lisätienestin mahdollisuuden ilman matkakuluja. Lisäarvo ja helpotus on myös jos on jo lapsesta saakka oppinut liikkumaan vesillä ja osaa kalastaa. Jos on vielä pellit ja vehkeet valmiina ennestään. Esimerkiksi juuri vanhemmilta saatuna tai muuten aikoinaan jo hankittu. Niinä hyvinä aikoina.

Vierailija
946/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta Satu saa olla näyttelijä, jos niin haluaa. Ongelma lienee se, että hänen kohdallaan on vaikea kuvitella muuntautumiskykyä erilaisiin roolehin. Rempseät roolit varmaan sopii, mutta niitä ei taida kovin paljon olla? 

Täällä on merkillinen ajatus vallalla, että tämmöiset Satun kaltaiset freelancerit hakevat päänäyttelijöiden rooleja parhaaseen katseluaikaan. Ei, ei.

Tämmöiset elämän-koulu friikut näyttelee pienissä teattereissa ja pääsevät lähinnä statistin rooliin sarjoihin ja leffoihin. Parhaimmat saavat muutaman vuorosanan.

Vierailija
947/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuo autoton pariskunta ihan friikki. Onkimadot laitettiin takaisin maahan ja perheen isä onki pelkällä koukulla. Lapset ihmettelivät vieressä ja äiti julisteli totuuksia. Niinkuin kaikessa tässäkin ääripäät ovat aina haitaksi. Pariskunnasta oli iltalehdessä joku vuosi sitten juttua, joka kyllä kertoi kaiken. Löytyy googlella.

Vierailija
948/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän oli pettymystä ilmassa kun nämä uusimman jakson köyhät asteli sinne kämäseen rivariin. Olihan se ainakin viime jakson linnaan verrattuna aika vaatimaton.

Kämppä näytti kyllä karmealta homepesältä. Arvo 247000 jos on pk-seudulla.

Vierailija
949/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuo autoton pariskunta ihan friikki. Onkimadot laitettiin takaisin maahan ja perheen isä onki pelkällä koukulla. Lapset ihmettelivät vieressä ja äiti julisteli totuuksia. Niinkuin kaikessa tässäkin ääripäät ovat aina haitaksi. Pariskunnasta oli iltalehdessä joku vuosi sitten juttua, joka kyllä kertoi kaiken. Löytyy googlella.

En pääse edelleenkään katsomaan jaksoa, mutta toi Iltalehden juttu löytyi. Sen perusteella kuulostavat tosi mukavilta ja edelleenkin arvelen, että jaetaan samoja arvoja. Mutta odottelen jaksoa!

Vierailija
950/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen että 2021 Sukari sanoi jälkikäteen, että ei tiennyt ohjelman nimeksi tulevan lopulta "Rikkaat ja Rahattomat" ja jos olisi tiennyt, niin ei olisi osallistunut.

Kertoo todella paljon näistä 2022 osallistujista, kun heillä on tiedossa että he osallistuvat "Rikas" tittelillä esitykseen. Nuohan ovat nousukkaita ja valkoroskaa pahimmillaan, jotka julkisuuden avulla äkkirikastuneet. Sitten kun nuo lopulta menettävät kaiken, niin saavat taas Suomen mediapiireiltä sitä tunnettua julkkistukea ja suojatyöpaikkoja vaikka mistä. 

Taisi olla se varakas, tyylikäs vanhempi nainen joka vaikutti elokuva-alalla, teki hyväntekeväisyyttä ja jolle oli jollain tapaa uskoteltu että sarjan nimi on jokin vaihtokaupat tyylinen eikä Rikkaat ja Rahattomat.

Ei noille Sukareille vaikuta olevan mikään ongelma esitellä varallisuuttaan, eikö ne pidä jotain brassailublogia Seiskassakin??? Emännän asusteissa ja vaatteissa logot esillä ja Espanjan kiinteistön miljoonahintoja mainitaan ja nyt pitäisi päästä Nizzaankin ostamaan taloa.

Jep, Tertta Saarikko. Ei myöskään yöpynyt rahattoman kodissa, vaan nappas hotellihuoneen. :)

Vierailija
951/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Vain autollinen tekee elämästä noin vaikeeta. :D

Sitä mennään kävellen (rattaat), fillarilla tai käytetään julkista liikennettä. Taksillakin on joskus kuljettu.

Ihan perusarkea ja välimatka on lyhyet. Sukuloimassa käyty ihan junalla menty kaupungista toiseen ja sitten paikallisliikenteen bussilla perille saakka.

Vierailija
952/4342 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Vain autollinen tekee elämästä noin vaikeeta. :D

Sitä mennään kävellen (rattaat), fillarilla tai käytetään julkista liikennettä. Taksillakin on joskus kuljettu.

Ihan perusarkea ja välimatka on lyhyet. Sukuloimassa käyty ihan junalla menty kaupungista toiseen ja sitten paikallisliikenteen bussilla perille saakka.

No näinpä! Ja jos on joskus joku satunnainen tarve, niin auton voi myös vuokrata, lyhyemmäksi tai pidemmäksi aikaa.

Vierailija
953/4342 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Mitenkähän Satu saanut päähänsä tuon hinkuamisen näyttelijäksi yms viihdealan hommiin. Edellytykset kun ovat melkoisen vähäiset. Ikääkin jo viisissäkymmenissä. Miksi ei nuorena pyrkinyt. Miksi tuppautua alalle joka kerta kaikkiaan ei sovi. Vähiin jäävät ne roolit näyttelijänäkin joihin olisi mahdollista, kuten esim. Jenni Kokanderinkin kohdalla. Voisi olla tylsää vetää vain tietyn tyyppisiä rooleja. Onko joku julkisuuden kipeys iskenyt kun eka kerran ollut jossakin tv-ohjelmassa, että olis kiva olla julkkis. Mutta sehän on tavallaan jo toteutunut, onhan hän saanut näkyvyyttä. Mutta ei uskottavuutta, enempi sääliä: voi raukkaa. Jotenkin myös aika lapsellistakin hinkua.

Oli tuolla kerran oikein roolikin, muistaakseni Salkkareiden spin off-sarjassa. Oli armeijan keittiössä, kun Janne ja Tale määrättiin keittiöhommiin. On voitu jo täällä mainitakin. Mutta eihän hän kuitenkaan mikään freelancer-näyttelijä ole. Yrittänyttä ei laiteta, mutta tuntuu, että tuppautuu vähän ohjelmaan kuin ohjelmaan. No, Kenen kotona ohjelmaan ei enään voi mennä, kun kotikin on esitelty jo Kirppiksen kingi-ohjelmassa ja nyt tässä Rikkaat ja Rahattomat-ohjelmassa.

jatkan vielä: Ymmärrän freelancer-näyttelijän näyttelijän koulutuksen saaneena henkilönä, joka ei ole kiinnitettynä mihinkään ammattiteatteriin, korjatkaa, jos olen väärässä.

Näyttelijäliiton näkemyksen mukaan näyttelijä on joko Teatterikorkeakoulun tai Tampereen yliopiston näyttelijäntyön laitoksen käynyt henkilö tai sitten muu henkilö joka saa pääasiallisen toimeentulonsa näyttelemisestä. Suomessakin on yllättävän paljon jopa ihan eturivin näyttelijöitä, jotka eivät ole teatteritaiteen maistereita.

Summa summarum:

Satu ei ole näyttelijä. (Ei edes freelancer)

Mikä todistetuksi tuli monen viestin väännön jälkeen.

Aivan!! Minäkin voisin kutsua itseäni kirjailijaksi koska osallistuin teininä Kauppiaitten kustannus- yhtiön kontakakti-kirjakilpailuun ja kirjani julkaistiin ( melkein ) koska sain kunniakirjan ylistävin arvosteluin :)

Vierailija
954/4342 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä salkussa oli 30 000 euroa.

https://www.suomi24.fi/viihde/paljonko-salkussa-oli-vahavarainen-satu-s…

Uskoisko tuota mutta samasta linkissä lukee

"Taloudellinen tilanteeni on suoraan sanottuna huono. Mulla menee 90 prosenttia rahoista elämiseen, siis vuokraan, sähköön…"

Minä käyn töissä ja mulla menee 100 pros. palkasta elämiseen. Onko tuo Satukaan nyt kovin köyhä?

Kai se saa kaikenlaisia tukia. Eihän töitäkään ole, ei ainakaan näyttelijän töitä.

Mitenkähän Satu keksi, että hän ryhtyy työttömäksi näyttelijäksi, vaikka ei olekaan näyttelijä.. Ja miten menetti kokin hommat.

On nyt päiväkodissa töissä ja pärjää hyvin, kun saa palkkaa. Ei noilla telkkariohjelmiin osallistumisilla taida elää, vaikka ahkera olisikin.

No kun näitä tosi-tv ohjelmia tehdään kaikille "Haluan olla julkkis"-tyypeille niin seuraavaksi Satulle tehdään oma liveshow "mitäs me rumat ja lihavat"

Sopisi Tanhupallon ohjelmaan.

Ja se ohjelma sopisi jäädä unholaan. Ei Tanhupalloakaan enää jaksa vaikka Kiti ihan ok onkin.

Vierailija
955/4342 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Taloudellinen tilanteeni on suoraan sanottuna huono. Mulla menee 90 prosenttia rahoista elämiseen, siis vuokraan, sähköön…"

Minä käyn töissä ja mulla menee 100 pros. palkasta elämiseen. Onko tuo Satukaan nyt kovin köyhä?

Kai se saa kaikenlaisia tukia. Eihän töitäkään ole, ei ainakaan näyttelijän töitä.

Mitenkähän Satu keksi, että hän ryhtyy työttömäksi näyttelijäksi, vaikka ei olekaan näyttelijä.. Ja miten menetti kokin hommat.

On nyt päiväkodissa töissä ja pärjää hyvin, kun saa palkkaa. Ei noilla telkkariohjelmiin osallistumisilla taida elää, vaikka ahkera olisikin.

No kun näitä tosi-tv ohjelmia tehdään kaikille "Haluan olla julkkis"-tyypeille niin seuraavaksi Satulle tehdään oma liveshow "mitäs me rumat ja lihavat"

Entäs Alastomat treffit.

Vierailija
956/4342 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs Alastomat treffit.

Just, joo ja miksei ole jo hakenut kun on niin estoton,rohkea, reipas ja kaunis!  ;)

Vierailija
957/4342 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää ketju on mennyt jo ihan oman pahan olon oksennus paikaksi. Toi Satu on nyt jo haukuttu ihan pystyyn mutta pitääkö se tehdä päivittäin? Vanha juttu jo.

Vierailija
958/4342 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tää ketju on mennyt jo ihan oman pahan olon oksennus paikaksi. Toi Satu on nyt jo haukuttu ihan pystyyn mutta pitääkö se tehdä päivittäin? Vanha juttu jo.

Mitään omaa pahaa oloa kuin vaan sulla.

Kuka täällä on haukkunut? Nythän Sadulle on yritetty löytää niitä ohjelmia ja roolia. Ja Satu on altistanut itsensä julkisuuteen ja viihteeksi. Huumoria et taida sinä ymmärtää.

Yrittäisit nyt ensin etsiä itsellesi hyödyllistä tekemistä.

Vierailija
959/4342 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua.. Kaikki sarjat katsotaan nykyään muualta. Eipä se ettei ole tv:tä tarkoita yhtään mitään. Tosin saa tuntemaan itsensä hieman paremmaksi, kun muistaa kaikille muistuttaa, ettei mulla sit ole telkkaria!

Tiedän kyllä, katson itsekin sarjoja muualta. Sen sijaan hämmentää, että miksi sinä ajattelet telkkarittomuuden tarkoittavan, että ihminen pitää itseään hieman parempana? Eihän se todellakaan tarkoita. Sehän voi tarkoittaa vaikka vain sitä, että ei pidä telkkariruudusta osana olohuoneen sisustusta. Katosta voi silti löytyä valkokangas.

Ai nyt sä katsotkin sarjoja? Miten se "parempi ajanviete" sitten, mitä aiemmin mainostit et telkkarittomat keksii parempaa ajanvietettä? On se näköjään niin hirveen asia, mistä sitä sarjaansa katsoo.

Tässä sun päätelmä:

"Ja ei telkkaria - oletan että koettaa keksiä vapaa-ajalle pääsääntöisesti muutakin tekemistä kuin sarjojen seurailu." (Vahingossa leikkasin, piti kopioida)

Vierailija
960/4342 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Mitenkähän Satu saanut päähänsä tuon hinkuamisen näyttelijäksi yms viihdealan hommiin. Edellytykset kun ovat melkoisen vähäiset. Ikääkin jo viisissäkymmenissä. Miksi ei nuorena pyrkinyt. Miksi tuppautua alalle joka kerta kaikkiaan ei sovi. Vähiin jäävät ne roolit näyttelijänäkin joihin olisi mahdollista, kuten esim. Jenni Kokanderinkin kohdalla. Voisi olla tylsää vetää vain tietyn tyyppisiä rooleja. Onko joku julkisuuden kipeys iskenyt kun eka kerran ollut jossakin tv-ohjelmassa, että olis kiva olla julkkis. Mutta sehän on tavallaan jo toteutunut, onhan hän saanut näkyvyyttä. Mutta ei uskottavuutta, enempi sääliä: voi raukkaa. Jotenkin myös aika lapsellistakin hinkua.

Oli tuolla kerran oikein roolikin, muistaakseni Salkkareiden spin off-sarjassa. Oli armeijan keittiössä, kun Janne ja Tale määrättiin keittiöhommiin. On voitu jo täällä mainitakin. Mutta eihän hän kuitenkaan mikään freelancer-näyttelijä ole. Yrittänyttä ei laiteta, mutta tuntuu, että tuppautuu vähän ohjelmaan kuin ohjelmaan. No, Kenen kotona ohjelmaan ei enään voi mennä, kun kotikin on esitelty jo Kirppiksen kingi-ohjelmassa ja nyt tässä Rikkaat ja Rahattomat-ohjelmassa.

jatkan vielä: Ymmärrän freelancer-näyttelijän näyttelijän koulutuksen saaneena henkilönä, joka ei ole kiinnitettynä mihinkään ammattiteatteriin, korjatkaa, jos olen väärässä.

Näyttelijäliiton näkemyksen mukaan näyttelijä on joko Teatterikorkeakoulun tai Tampereen yliopiston näyttelijäntyön laitoksen käynyt henkilö tai sitten muu henkilö joka saa pääasiallisen toimeentulonsa näyttelemisestä. Suomessakin on yllättävän paljon jopa ihan eturivin näyttelijöitä, jotka eivät ole teatteritaiteen maistereita.

Summa summarum:

Satu ei ole näyttelijä. (Ei edes freelancer)

Mikä todistetuksi tuli monen viestin väännön jälkeen.

On näyttelijä, koska on näytellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme