Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
701/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd.

Vierailija
702/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista huomata aina sama juttu eri elintason kodeissa että rikkailla on vähän tavaraa ja köyhillä hirveästi kaikkea pikkuroinaa pöydillä, seinillä, lattioilla. Niistähän saisi jo hyvin rahaa elämiseen ja makselis pinon laskuja tai vaikka sijoittaisi.

Tervetuloa köyhien todellisuuteen. Ja katselemaan kirppareiden pikkuroinatarjontaa. Voit yllättyä. Se on valtaisa. Pikkuroinalla ei saa isoja rahoja eikä maksella pinoja laskuja.

50 centtiä tai korkeintaan pari kolme euroa on jo suuri saavutus, että joku edes ostaa jotain. Miinus kirpparipaikka.

Netissä ei pikkuroina mene lainkaan. Muuten kuin ilmaiseksi.

Köyhän todellisuutta olen elänyt nyt reilut 30 v, joten voisin sanoa että kokemusta on. Minullakin oli tuota pikkuroinaa paljon ja olen niitä myynyt vuosia pois, kirppiksellä ja netissäkin reilut 5v. Molemmissa kauppa käy koko ajan. Rippeitä vielä jäljellä. Jos yhdestä saa 1-2€, niin kymmenestä tulee jo 10-20€. Kyllä sillä pienen laskun maksaa tai ostaa viikoksi ruokaa. Mutta jos ei myy edes eurolla niin ei koskaan tule sitä ensimmäistä kymppiäkään. Minulla on nyt tullut tarpeettomilla tavaroilla reilut 7000€ 3v aikana. Ei kuulemma kukaan tuota törkyä osta :D. Kukaan ei tuota rahamäärää roskiin heittäisi. Satunkin kannattaisi myydä netissä pois, saisi rahaa vaikka sijoittamiseen ja pääsis joskus pois köyhyydestä. Pöytävuokria ei kannata kenenkään maksaa.

Kiitos vaan neuvoista. D D D Myyn kyllä nytkin netissä. Olen siis myynyt vuosikausia niin netissä kuin kirppareilla. Kokenut olen noissa hommissa.

Kuten sanoin, ehkä pääkaupunkiseudulla saa paremmin myyntiä. Täällä pikkukaupungissa ihmiset ovat todella huonoja noutamaan. Liekö niin, että kun jokainen melkein tuntee toisensa jotain kautta niin jotenkin hävettää.

Jos taas myy netissä muutaman euron tavaraa niin moni sanoo, että ei kannata maksaa lähetyskuluista enempää kuin itse tavarasta, mikä.onkin totta.

Jos saa 7000 euroa rahaa niin kyllä myytävän tavaran täytyy olla ihan toista luokkaa kuin jotkut sisustuskipot tai merkittömät vaatteet.

Yksinäisenä naisena ei ole esimerkiksi työkaluja, työkoneita, jotain teknisiä laitteita ja harrastusvälineitä tms. Jotka kuulemma käyvät hyvin kaupaksi.

Voisitko avata mitä itse olet myynyt sillä 7000 eurolla?

Tuikkukipoista ja muusta ilman merkkiä olevasta sisustus- ja kodin tavarasta ei pääse eroon tosiaan millään.

Sitä samaa myyvät muutkin köyhät ja varakkaat taas eivät niitä huoli edes ilmaiseksi huusholliinsa.

Siis kuka ja mikä on se ostajaryhmä joka näistä minun ja vastaavien muiden köyhien rihkamasta maksaa tuhansia euroja?Olisin erittäin kiitollinen jos sen joku minulle kertoisi.

On nimittäin turhauttavaa ottaa kuvia, laittaa ilmoitus ja miettiä hyvä teksti ja sopiva hinta. Mitata kaikki mitat ja kertoa materiaalit jne. Sitten ei kukaan edes kysy. Tai jos kysyy niin kysyy samoja asioita jotka käyvät ilmi jo ilmoituksesta.

Sitten kun moneen kertaan selitän kohteliaasti ja tarkennan niin lopulta häipyvät kuin pieru saharaan.

Kymmenen tavaran myynti on nykyään todella työn takana. En saa edes kuukaudessa kymmentä, keskimäärin viisi on jo saavutus.

Jossain ja aika useassakin kuussa tulos on nolla.

Eli tiedän kyllä mitä kirpparimyynti on.

En tiedä sitten missä elämässä ja todellisuudessa jotkut sitten elävät.

Tässä kuussa olen myynyt jo noin 15 tavaraa, siis tavaraa, en vaatetta. Ei kukaan osta vaatteita sovittamatta. Keräilyjuttuja, käsityötarvikkeita, retroa, joskus kirjoja, leluja. Mitä nyt meillä kaikilla on kotinurkissa ylimääräistä. Joskus raskin luopua jostain kotimaisesta astiastakin.

Ja asun pikkukaupungissa, jossa yksi huonosti toimiva kirppis, mistä en ole vuosiin pöytää vuokrannut, se ei kannata.

Paikallisille en edes yritä myydä, koska kukaan ei osta mitään, ilmaiseksi kyllä kelpaisi.

Myyn siis pelkästään postituksella ja ostaja ostaa aina useamman tavaran samaan pakettiin eli kannattaa kerätä samantyylisiä tavaroita samaan ilmoitukseen. Kannattaa selvittää itselleen kaikki postitustavat hintoineen joten voit heti kertoa millä hinnalla sen kotiinsa saa.

Työtä se teettää mutta eihän mitään elämässä yleensä saa ilmaiseksi.

Korona-aikana kauppa on käynyt erityisen hyvin. Vaikka lähes jokaisen läheisen/kommentoijan suusta on tullut sanat: ei noita kukaan osta, laita kaatopaikalle. Meillä ei ole edes kierrätyskeskusta lähimaillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoiko joku Ruutuplussalta jo seuraavan jakson ? Mistä naisosallistuja on niin tuttu ? kertoo Freelancerhommastaan, onko ollut jossain sarjassa tms. esim. sivuroolissa. Vaikuttaa niin tutulta

Tai ketä muistuttaa ?

Kirppiksen kingi -ohjelmassa tais olla pari viikkoa sitten

Oli joskus ehkä jossain tietovisaohjelmassakin. Freelancer, ehkä sellainen jolla tarvittaessa paikataan osallistujapulaa. 

Vierailija
704/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadulla sentään varaa ostaa irtoripsiä ja värjätä ja leikkauttaa tukkaa.

Säästöpörssissä hiusten väri maksaa n 3 e ja tekoripset eivät paljoa maksa, mitä itse laitetaan.

Sadun hiukset voivat olla jo harmaat. Ihan aiheellinen menoerä

Vierailija
705/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi laiskuuteni, en jaksanut lähtä ketjua taaksepäin saadakseni selville missä kaikissa ohjelmissa tuo satu on ollut. Mietin vain että onpa tutun näköinen.. Joten missä? Kirppiksen kingin ja tämän lisäksi?

On ollut suunnilleen kaikissa tietokilpailuohjelmissa ainakin. Päälle muita. Tietääkö kukaan, onko Sadulla ollut miestä ja onko lapsia?

Ikisinkkuko? Jostain jääny mieleen, että olisi kokki tms joten sillä alalla luulisi töitä löytyvän.

Mikä laittaa osallistumaan ja hakemaan tv- ohjelmiin? Rahako, vai se että hinnalla millä hyvänsä haluaa julkisuuteen ja näkemään itsensä ruudussa? Jonkinmoinen palkkio niistä maksetaan.

Vierailija
706/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Satu voittanut 8000 euroa Miljönääri-ohjelmassa? Kävi niillä matkustamassa.

Ei oikein sovi köyhälle tuo elämäntapa.

Vierailija
707/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henryn sukunimi... jollain naissisustussuunnittelijalla sama?

Ei ole sama, taidat tarkoittaa Milla Alftania. 

Tuota Millaa kysyjä varmaan tarkoitti. No, sukunimi alkaa aalla ja on erikoinen.

Vierailija
708/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satu kyllä tietää paljonko salkussa on rahaa. Vaikka ei olisikaan itse laskenut.

Ja vaikka olisikin ja varmaan onkin, niin ei sano kuinka paljon.

Koska satu pystyi sen aika helponnäköisesti kantamaan niin ei siellä ihmeitä summia voi olla. Esim. satanen sekalaisina kolikoina painaa helposti parikin kiloa tai jopa enemmän jos ne on pääsääntöisesti pikkukolikoita. Jos pelkkiä kahden euron kolikoita niin tulee siitäkin reilu 400 grammaa. Tonni siis olisi minimissään 4 kiloa ja se maksimi viiden tonnin lahjoitussumma 20 kiloa jota tuo loota ei taatusti painanut.

Sekalaisina kolikoina tonni tekisi jo 20 kiloa ja viisi tonnia sitten sata kiloa.

Kolikoiden painot on siis 2€=8.5 grammaa ja pienimmät 5 sentin kolikot noin 4 grammaa, loput tuolta väliltä. 

Vierailija
709/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu on ollut myös Napakympissä, neiti B.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/201710122200452480

Vierailija
710/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henryä voi ihailla aina välillä Alfa-televisiossa, on miellyttävä katsoa ja kuunnella hänen rauhallista ääntään. Ihana mies, kyllä kelpaisi köyhänäkin.

Vierailija
711/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista huomata aina sama juttu eri elintason kodeissa että rikkailla on vähän tavaraa ja köyhillä hirveästi kaikkea pikkuroinaa pöydillä, seinillä, lattioilla. Niistähän saisi jo hyvin rahaa elämiseen ja makselis pinon laskuja tai vaikka sijoittaisi.

Tervetuloa köyhien todellisuuteen. Ja katselemaan kirppareiden pikkuroinatarjontaa. Voit yllättyä. Se on valtaisa. Pikkuroinalla ei saa isoja rahoja eikä maksella pinoja laskuja.

50 centtiä tai korkeintaan pari kolme euroa on jo suuri saavutus, että joku edes ostaa jotain. Miinus kirpparipaikka.

Netissä ei pikkuroina mene lainkaan. Muuten kuin ilmaiseksi.

Köyhän todellisuutta olen elänyt nyt reilut 30 v, joten voisin sanoa että kokemusta on. Minullakin oli tuota pikkuroinaa paljon ja olen niitä myynyt vuosia pois, kirppiksellä ja netissäkin reilut 5v. Molemmissa kauppa käy koko ajan. Rippeitä vielä jäljellä. Jos yhdestä saa 1-2€, niin kymmenestä tulee jo 10-20€. Kyllä sillä pienen laskun maksaa tai ostaa viikoksi ruokaa. Mutta jos ei myy edes eurolla niin ei koskaan tule sitä ensimmäistä kymppiäkään. Minulla on nyt tullut tarpeettomilla tavaroilla reilut 7000€ 3v aikana. Ei kuulemma kukaan tuota törkyä osta :D. Kukaan ei tuota rahamäärää roskiin heittäisi. Satunkin kannattaisi myydä netissä pois, saisi rahaa vaikka sijoittamiseen ja pääsis joskus pois köyhyydestä. Pöytävuokria ei kannata kenenkään maksaa.

Mun on todella vaikea uskoa tätä. 3 v aikana 7000 euroa tarpeettomista tavaroista? Mitä olet itse näistä maksanut? Anteeksi, mutta voisiko osasyy köyhyytesi olla että ostat näin paljon kaikkea turhaa?

Itse olen keskituloinen, kodissa ei todellakaan ole tarpeetonta tavaraa tuollaisilla summilla. Jos tarpeetonta myyn niin lähinnä lasten pieneksi jääneitä suksia/luistimia.

Sama ajatus heräsi, kuinkahan paljon tuosta roinasta on maksettu, kun niitä on vuosien aikana ostettu kotiin? Olisiko "köyhän todellisuus" niiden reilun 30v aikana ollut jotain muuta, jos rahaa olisi käytetty fiksummin?

Tulee ihan mieleen läheiseni, jonka valitusta rahattomuudesta ja pienestä palkasta olen kuunnellut parikymmentä vuotta. Hän ostaa jatkuvasti kotiinsa jotain uutta, eikä edes sieltä halvimmasta päästä.

Tämän köyhän todellisuutta on ollut 30v aikana: oma asunto, kolme autoa, kaksi kodin kalleinta remonttia, muutama ulkomaan loma, harrastukset, säästäminen lapsille ja itselleni. Kaikki pätkätöillä ja matalapalkka-alalla yhna (minimi elatusmaksu joka käytetty 100% lapsiin). Kaikki muu maksettu kertasummana käteisellä paitsi asunto, joka sekin tuli maksettua 15 vuodessa, kiitos romahtaneiden korkojen. Mikään ei ole luksusta mutta riittävän hyvää meille. Ja joo, olen saanut pienen perinnön, se raha on maannut tilillä nyt 10 v kun en ole tarvinnut mihinkään. Ei ole kyllä tuottanutkaan mitään, mikä on ollut virhe. Mielestäni kuitenkin ihan fiksusti hoidettu talousasiat ja lapsetkin oppineet säästämään ja sijoittamaan.

Vierailija
712/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että manniset on saanut hyvät koronatuet valtiolta(eli veronmaksajilta) niinkuin muutkin suomen "äkkirikastuneet" YRITTÄJÄT nyt on helppo esiintyä ansioituneena vaikka olisi vain lomaillut ja fiilistellyt korona ajan.

Kannattako köyhän köyhtyä ostamalla näiltä yhtään mitään.

Köyhällä on onneksi varaa ja aikaa miettiä minne roposensa antaa😁

Osto ja kulutus lakko. 👍😂 siinähän mälläävät

Itsensä aktivointi on paras keino vältellä näiden rikastuminen

Vierailija
713/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen yh kirjoitti:

Veikkaan että manniset on saanut hyvät koronatuet valtiolta(eli veronmaksajilta) niinkuin muutkin suomen "äkkirikastuneet" YRITTÄJÄT nyt on helppo esiintyä ansioituneena vaikka olisi vain lomaillut ja fiilistellyt korona ajan.

Kannattako köyhän köyhtyä ostamalla näiltä yhtään mitään.

Köyhällä on onneksi varaa ja aikaa miettiä minne roposensa antaa😁

Osto ja kulutus lakko. 👍😂 siinähän mälläävät

Itsensä aktivointi on paras keino vältellä näiden rikastuminen

Kateus vie kalatkin vesistä 😊. Kannattaa keskittyä siihen omaan elämään ja omiin rahoihin. Joka ikinen ottaisi ja hakisi noita rahoja jos olisi mahdollista. Niille oli myös ehtonsa.

Vierailija
714/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei varmaan ole laskenut salkun rahoja.

Juu, todella uskottavaa. Jokainen nimittäin kippais salkun tyhjäksi lattialle/pöydälle ja alkais tekemään rahakekoja kakseurosista ja sitä pienemmistä kolikoista ja silmät onnesta kiiluen laskisi tarkan summan viimeistä senttiä myöten.

Varsinkin rahattomana tottakai kiinnostaa tietää. Rikas ei pidä niin väliä. Varmasti Sadun kaveritkin kyselee, että paljonko siinä salkussa oli, niin vastaako Satu niillekin, että en ole laskenut? Hmm.

Vierailija
715/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkussa oli 30000€, noin

Vierailija
716/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään alkaa.

Ilmeisesti Aki tekee ison palveluksen näille asunnonvaihtajakavereilleen.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/94924aec-8b8b-43b9-a66d-17fa664…

Ei sitten ilman koiraa uskaltanut mennä naapurin ovelle.

Miksi ois pitänyt? Ja kaikenlaisia sekopäitä voi olla vastassa.

Vierailija
717/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että palstamammojen mielestä Henkka on ihana, komea ja symppis. Jos hänellä ei olisi rahaa niin hänet olisi jo haukuttu maanrakoon.

Ps onko huolestuttavaa että jaksoin lukea koko ketjun?

Vierailija
718/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satu on ollut myös Napakympissä, neiti B.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/201710122200452480

Ei toi ole enää normaalia ängetä itseään joka ohjelmaan. Satu ilmeisesti yrittää saada telkkarista miehen, ulkomaanmatkoja ja rahaa. Kahdessa viimeisessä mokoma ketku onnistunutkin.

Vierailija
719/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henryyn verrattuna Manniset näytti ihan persaukisilta pyrkyreiltä, jotka yrittää näyttää, että heillä on rahaa millä mällätä. Henryllä tais ihan oikeasti olla sitä rahaa. Akilla oli kallis kotisali juu, mutta Henryllä oli kotisali x2.

Mannisilla on kalliit kulissit ja rikkaiden elintavat. Niitähän tässä ohjelmassa näytettiin. Mitään ei puhuttu veloista, millä kaikki on saatu näyttämään ylelliseltä.

Vierailija
720/4342 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas kummallisen typerä ohjelma.

Ei ihan tätä aikaa.

On kuule täsmälleen tätä aikaa ja todellisuutta monelle. Vedä pääsi sieltä pensaasta, avaa silmäsi ja näe tämä aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän