Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
641/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä niin suomalaista, niin suomalaista tämä keskustelu. :D

Toinen ihminen menee kansan eteen tv-ohjelmaan esiintymään ja saa siitä palkkioksi pari tonnia ja kolikoita, ja täällä puhutaan heti jostain helvetin veroista. En ihmettelisi jos joku olisi vaikka verottajalle yrittänyt "käräyttää".

Myös naurettavaa tuollainen "pysyis pois jo" "tyrkky" "linssilude" yms. kommentointi. Aika hiljaista olis viihderintamalla jos kukaan ei haluais tuotannoissa esiintyä. Mistäs täälläkin palstalla sitten kauhisteltais?

Henry vaikutti ihan symppikseltä, mutta ehkä vähän henkisesti jotenkin sulkeutuneelta. Omien sanojen mukaan kavereita ei ole, mutta asuu kuitenkin tuollaisessa 1000 neliön lukaalissa mikä on melkeinpä suunniteltu isoille ihmisryhmille hauskanpitoon.

Pisti myös jotenkin korvaan kuinka hänen mielestään on jopa surullista että joidenkin ihmisten harrastus on luonnossa liikkuminen "kun muuhunkaan ei ole varaa". Luontohan on tärkein vara mitä meillä on, ilman sitä ei ole meitäkään.

Jossain toisessa haastattelussa hän taisi mainita ettei juo juuri alkoholia, mutta on silti rakennuttanut täysikokoisen baarin kotiinsa? Voihan siellä toki holittomia juoda, mutta tuokin vaikutti tollaiselta paikalta missä voisi kaveriporukan kanssa pitää hauskaa, mutta niitä ei ilmeisesti ole.

Mä kyllä ymmärrän mitä tarkoittaa kun harrastuksena on luonnossa liikkuminen kun muuhun ei ole varaa. Elin vuosikausia todella vähävaraisena ja ainoa harrastus oli luonnossa liikkuminen. Rakastan luontoa mutta kyllä ihminen kaipaa muutakin kuin kiven päällä merenrannassa istumista. Jollekin se voi olla valinta vaikka muuhunkin olisi varaa, mutta silloin kun se ei ole valinta tilanne on eri. Helsingissä on upeita luontokohteita mutta se ei riitä jos kaipaa elämäänsä muutakin. Ja se muu yleensä maksaa.

Vierailija
642/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli upeaa että Satu sai ostettua itselleen kaikkea tarpeellista josta on iloa vuosiksi eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siltä rikkaan perheen tytöltä pestiin hampaat? Eikö tuon ikäinen osaa pestä itse hampaita?  En tiiä, kun ei ole lapsia. 

Vierailija
644/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ökytalo henkalla. 1000 m2.

Liekö tyhjänä , kun itse asustelee Espanjassa talvet.

Voisi ottaa Satun sinne rationaiseksi Epsanjaan.

Vierailija
645/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo Aki ja Rita on rahansa saaneet kun verottajan mukaan tuloja on yhteensä n. 100 k€ eikä sillä tuollaista elämää rahoiteta? Verotarkastuksen paikka.

Vierailija
646/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo Aki ja Rita on rahansa saaneet kun verottajan mukaan tuloja on yhteensä n. 100 k€ eikä sillä tuollaista elämää rahoiteta? Verotarkastuksen paikka.

No voi voi

Ihan tavis pariskunta ovat tulostaan ja maksavat kahdesta talosta asuntolainaa.

Vierailija
647/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henry Aflecht myi Villa Granden viime syyskuussa, ohjelma kuvattu sitä ennen.

Vierailija
648/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas jakso.

Luulin, että rikkaiden koti oli rahattomien. Sen verran aneeminen koti oli.

Rahattomien äiti 36v ja isä 31v. Luulin, että siinä on äiti ja poika.

Perheen lapsi sai 50e lelun lelukaupasta, isä pääsi hierojalle ja äiti sai ripsien pidennykset. Jokainen toki käyttää rahansa siihen mihin haluaa, mutta huvitti nuo ripsienpidennykset

Vierailija
649/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen jakson "rikkaan" perheen viikkobudjetti 1000 euroa. Perheessä kaksi lasta ja ihan tavallisessa rivitalossa asuvat. Perheessä ei ole edes autoa eikä tv:tä. Nyt ollaan jo aika kaukana ohjelman ideasta. Ehkä ovat henkisesti rikkaita vihreine maailmankatsomuksineen. Mutta silti?

Vierailija
650/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas jakso.

Luulin, että rikkaiden koti oli rahattomien. Sen verran aneeminen koti oli.

Rahattomien äiti 36v ja isä 31v. Luulin, että siinä on äiti ja poika.

Perheen lapsi sai 50e lelun lelukaupasta, isä pääsi hierojalle ja äiti sai ripsien pidennykset. Jokainen toki käyttää rahansa siihen mihin haluaa, mutta huvitti nuo ripsienpidennykset

Osti ne pari ergonomista tyynyä kun eivät kokonaista uutta sänkyä saaneet. Luulivat varmaan että vähintääkin Hästens irtoaa sen verran perusteellisesti sitä vanhaa hetekkaa esiteltiin, tytär piti vielä pomppulinnanakin.

Vierailija
651/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadun kuulumisia. On saanut töitä. Ohjelma kuvattiin parisen vuotta sitten.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4472523?fbclid=IwAR0SnZ6Jmh…

Vierailija
652/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä oli upeaa että Satu sai ostettua itselleen kaikkea tarpeellista josta on iloa vuosiksi eteenpäin.

Meneeköhän noista kalliista ostoksista ja rahasalkusta lahjavero?

Vierailija
653/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista huomata aina sama juttu eri elintason kodeissa että rikkailla on vähän tavaraa ja köyhillä hirveästi kaikkea pikkuroinaa pöydillä, seinillä, lattioilla. Niistähän saisi jo hyvin rahaa elämiseen ja makselis pinon laskuja tai vaikka sijoittaisi.

Tervetuloa köyhien todellisuuteen. Ja katselemaan kirppareiden pikkuroinatarjontaa. Voit yllättyä. Se on valtaisa. Pikkuroinalla ei saa isoja rahoja eikä maksella pinoja laskuja.

50 centtiä tai korkeintaan pari kolme euroa on jo suuri saavutus, että joku edes ostaa jotain. Miinus kirpparipaikka.

Netissä ei pikkuroina mene lainkaan. Muuten kuin ilmaiseksi.

Köyhän todellisuutta olen elänyt nyt reilut 30 v, joten voisin sanoa että kokemusta on. Minullakin oli tuota pikkuroinaa paljon ja olen niitä myynyt vuosia pois, kirppiksellä ja netissäkin reilut 5v. Molemmissa kauppa käy koko ajan. Rippeitä vielä jäljellä. Jos yhdestä saa 1-2€, niin kymmenestä tulee jo 10-20€. Kyllä sillä pienen laskun maksaa tai ostaa viikoksi ruokaa. Mutta jos ei myy edes eurolla niin ei koskaan tule sitä ensimmäistä kymppiäkään. Minulla on nyt tullut tarpeettomilla tavaroilla reilut 7000€ 3v aikana. Ei kuulemma kukaan tuota törkyä osta :D. Kukaan ei tuota rahamäärää roskiin heittäisi. Satunkin kannattaisi myydä netissä pois, saisi rahaa vaikka sijoittamiseen ja pääsis joskus pois köyhyydestä. Pöytävuokria ei kannata kenenkään maksaa.

Vierailija
654/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden lääkäreiden koti oli surkea liian täyteen ahdettu kämppä ja asuntoyhtiön piha-alueet kaupungin vuokratalojen tasoa. Kukaan tavallinen "rikas" ei halua esitellä kotiaan. En minäkään esittelisi. Manniset ja kumppanit on eri asia, koska tunkevat naamansa joka paikkaan. Ohjelmaan joudutaan ottamaan keskiluokkaisten ihmisten keskiluokkaisia koteja. Ohjelman idea katoaa tämän myötä.

Vierailija
655/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henry oli myös mun mielestä tosi miellyttävän oloinen ihminen.

Mutta varakkaana ihmisenä ihmettelen näitä jotka jatkuvasti pelkäävät, että toiset ihmiset yrittää hyötyä heistä. Mun korvaan tuollaiset ihmiset just arvottavat toiset heidän varallisuuden mukaan. Omaan ystäväpiiriin kuuluu eri tulotasoja ja ei tee yhtään tiukkaa joko valita menoja pienimmän budjetin mukaan tai vaihtoehtoisesti maksaa pienituloisen kulut. Jos kyse on itselleni tärkeästä ja rakkaasta ihmisestä niin se rahan meno ei ole tärkeää(ei tunnu budjetissa) vaan seura. En ole tavannut ikinä ihmistä joka hengaisi mun seurassa saadakseen jotain.

Vierailija
656/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei varmaan ole laskenut salkun rahoja.

Vierailija
657/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei varmaan ole laskenut salkun rahoja.

Juu, todella uskottavaa. Jokainen nimittäin kippais salkun tyhjäksi lattialle/pöydälle ja alkais tekemään rahakekoja kakseurosista ja sitä pienemmistä kolikoista ja silmät onnesta kiiluen laskisi tarkan summan viimeistä senttiä myöten.

Vierailija
658/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpetööriin ja syömisiin jo mennyt koko sisältö veikkaan.

Vierailija
659/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän vuokraa sitä taloa juhliin, lisätuloja nääs

Vierailija
660/4342 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadun kuulumisia. On saanut töitä. Ohjelma kuvattiin parisen vuotta sitten.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4472523?fbclid=IwAR0SnZ6Jmh…

Kiitos linkistä 🙂

Eipä tuolla Sadulla rahapulaa ole koskaan ollut, jos ei ole vaivautunut edes laskemaan salkun sisältöä minkä Henry hänelle pyyteettömästi antoi. Moni ei anna pummeille edes yhtä euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme